S steholle skrev:
Har sedan ett par månader en Sileno City 250 och en Sileno Life 750. Köpte dessa i ett erbjudande då man fick med hus till dockningsstationenen på köpet. Båda har i stort sett fungerat bra men båda har problemet att anslutningarna ("kabelskonrna") till begränsning- och guidekabel lossnar efter någon vecka. Detekteras av laddningsstationen som visar blått alt. gult blink. Finns det något trick att få anslutningarna att sitta bättre? Har sett att frågan ställts förrut men hittar inget svar.
Jag använde vanliga kabelskor istället för de som följde med, funkar klockrent.. :)

Liknade denna varianten
https://www.clasohlson.com/se/Flatstiftshylsa-helisolerad/15-294-10
 
  • Gilla
johan63 och 1 till
  • Laddar…
P Peter Oleander skrev:
Jag använde vanliga kabelskor istället för de som följde med, funkar klockrent.. :)

Liknade denna varianten
[länk]
Det skall jag prova om det inte funkar nu efter dagens justeringar!
 
M Mcc skrev:
Installerade en Smart Sileno Life tidigare i veckan och jag reagerade på att man fick trycka i dem ganska hårt innan det "klickade" till och dem fastnade. Det är inte helt enkelt så att du inte tryckt i dem ordentligt?
Tack för tipset! Men har inte upplevt att det klickar till....?
 
Det kanske inte klickade till men dem "bottnade" ordentligt iaf om man tryckte till lite. På min sitter dem fast rejält nu.
 
M Mcc skrev:
Det kanske inte klickade till men dem "bottnade" ordentligt iaf om man tryckte till lite. På min sitter dem fast rejält nu.
Tack, skall kolla igen!
 
Är det någon som vet om det fanns extra knivblad med i lådan?
Eller håller jag på att vända uppochner på huset i onödan? :thinking:
 
S Svedis skrev:
Är det någon som vet om det fanns extra knivblad med i lådan?
Eller håller jag på att vända uppochner på huset i onödan? :thinking:
I min var där inga extra knivar :thinking:
 
johan63 johan63 skrev:
I min var där inga extra knivar :thinking:
Haha vill minnas att där var en uppsättning extra, men har säkert inbillat mig:rofl:
 
S Svedis skrev:
Haha vill minnas att där var en uppsättning extra, men har säkert inbillat mig:rofl:
Då ligger mina extra knivar i pappersåtervinningen nu. Jag vände upp o ned på lådan och hittade inga. Trots att det skulle följa med 3 extra. :cry:
 
Vad är felet på klipparen, en sileno +1300, om den tvärnitar mitt på gräsmattan och vänder och kör en bit och tvärnitar och vänder igen? Ibland jätteofta, ibland bara någon gång per dag?

Vi har tagit av karossen och borstat bort gammalt gräs som satt lite överallt, det läste jag någonstans kunde påverka. Men den gjorde likadant direkt iaf.

Den stannar ibland och då står där som felmeddelande: "krockproblem bak".

Köpte den på odla.nu förra våren, visst borde garantin funka än och visst borde jag kunna lämna den på lokala gardenaåterförsäljaren som även reparerar?
 
A Annkina skrev:
Vad är felet på klipparen, en sileno +1300, om den tvärnitar mitt på gräsmattan och vänder och kör en bit och tvärnitar och vänder igen? Ibland jätteofta, ibland bara någon gång per dag?

Vi har tagit av karossen och borstat bort gammalt gräs som satt lite överallt, det läste jag någonstans kunde påverka. Men den gjorde likadant direkt iaf.

Köpte den på odla.nu förra våren, visst borde garantin funka än och visst borde jag kunna lämna den på lokala gardenaåterförsäljaren som även reparerar?
Självklart går det på garantin ! Bara lämna in. Så ska den inte bete sig:thinking:
 
johan63 johan63 skrev:
Självklart går det på garantin ! Bara lämna in. Så ska den inte bete sig:thinking:
Ska bara få tag på papperna till den... Brukar verkligen vara noga med sånt, men hittar inte dom öht. Har mailat odla.nu för att få dom skickade igen så hoppas de är snabba även i semestertider. :)
 
A Annkina skrev:
Ska bara få tag på papperna till den... Brukar verkligen vara noga med sånt, men hittar inte dom öht. Har mailat odla.nu för att få dom skickade igen så hoppas de är snabba även i semestertider. :)
Det löser sig nog. Ska du se. De vet ju att du är ägaren av maskinen. Annars är det rökt ! tyvärr :cool:
 

Nu är den helt knasig och tar sig ingenstans.

Odla.nu chattade jag med, där skulle ärendet vidare till en serviceavdelning som skulle höra av sig. Tyst som i graven därifrån.

Gardena skickade jag meddelande till men de har inte svaret.

Lokala återförsäljaren/verkstaden tar inte emot garantiärenden på det de inte sålt själva.

Så vart vänder jag mig i semestertider när inga svarar...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.