www.forex.se
1 sek =  2,3929 zloty


Edit: okejdå jag korrigerar mitt fel:
1 zloty =  2,3929 sek
 
Tack Skopis, your'e the man :D

PS. Multiplicera zlotyn med 2,25=priset i svenska kronor, precis som Skopis skrev..... ;) DS.
 
Hej tack för dina svar, var köpte ni elektrolux tvätt och tork är priset för båda 2 alltså 3100 totalt, vad var det för bubbelkar??

tack på förhand
 
Hej På Er

Tvättmaskin och tummmlare var köpt inne på en polsk
radiohandels kedja som heter RGT om jag inte minns helt fel , och det var både tvättmaskin och tummlare för det priset, bubbelkaret var av något polskt fabrikat,
Det fanns ett otroligt utbud av bubbelkar, runda ,avlånga, hörnkar , fyrkantiga , det snickarn köpte var ett avlångt ( 170 centimeter långt). Mitt Råd till allt och alla.......ÅK NER och TOKHANDLA, har bara positiva
saker att berätta om den här resan. Det tråkiga är :
Vad håller på att hända med Sverige???

MVH
SKopis
 
Ni som köpt garageport i polen.. Hur får man hem en sådan???
 
Hörmann LPU40 är en takskjutport som levereras i ett kompakt paket (som sedan sätts ihop till en enhet). I vårt fall så klarade vi oss med ett släp vars flak var 20 cm längre än vad porten är bred. Om du tänker köpa en vanlig hel dörr så blir det naturligtvis inte lika enkelt att ta hem den på ett bilsläp :)

Castorama kan erbjuda hemtransport till Sverige och det kanske är ett ekonomiskt alternativ om man beställer flera saker och det går att samlasta på en eller flera pallar...
 
Vad kostade porten? Jag undrar också om man kan hitta priser på castoramas hemsida, jag lyckas inte :'(

Hoppas att nån med lite tolkningsmöjligheter kan avgöra om det går eller inte.
 
Fasting65 skrev:
www.forex.se
1 sek =  2,3929 zloty
???????? skall det inte vara tvärtom?
gaia
 
gaia skrev:
???????? skall det inte vara tvärtom?
Jovisst, kolla här:
Lathund:
1 Polska NewZloty = 2,24 Svenska Kronor
5 Polska NewZloty = 11,20 Svenska Kronor
10 Polska NewZloty = 22,39 Svenska Kronor
25 Polska NewZloty = 55,98 Svenska Kronor
50 Polska NewZloty = 111,95 Svenska Kronor
100 Polska NewZloty = 223,90 Svenska Kronor ;)

Kursen avser Forex 5/3 -05


 
svartjobbarn skrev:
Vad kostade porten? Jag undrar ockås om man kan hitta priser på castoramas hemsida, jag lyckas inte :'(

Hoppas att nån med lite tolkningsmöjligheter kan avgöra om det går eller inte.
Tyvärr går det inte att se några priser på deras hemsida.
Irriterande >:(. Man skulle vilja se utbud och priser innan man ger sej iväg.
gaia
 
Immobil skrev:
Jovisst, kolla här:
Lathund:
1 Polska NewZloty = 2,24 Svenska Kronor
5 Polska NewZloty = 11,20 Svenska Kronor
10 Polska NewZloty = 22,39 Svenska Kronor
25 Polska NewZloty = 55,98 Svenska Kronor
50 Polska NewZloty = 111,95 Svenska Kronor
100 Polska NewZloty = 223,90 Svenska Kronor   ;)

Kursen avser Forex 5/3 -05
Zlotyn verkar bara gå upp hela tiden. Eller är det kronan som går ner?

mvh
David
 
Hej Gaia!!!

Du får helt enkelt lita på oss som nyss varit där, se det som en liten utflykt och ett break ifrån vardagen, sen
så är det ett STORT + på allt som du inhandlar och får med dig hem, men jag kan lova dig att du kommer inte att bli besviken,för utbudet är enormt oavsett du handlar byggmaterial, heminredning , kläder . Det jag såg där ner för 2 veckor sedan får alla köpcenter i Göteborgsregionen att framstå som skräp.

MVH
Skopis
 
Polska valutan (PLN) varierar oavbrutet mot svenska kronan (SEK) - något att beakta när ni räknar på ev. vinst i att resa till Polen och handla.

Om jag inte minns fel så var kursen runt 2 SEK för en PLN runt årsskiftet. För två veckor sedan var kursen uppe i 2.35 SEK för en PLN. Just nu är den enl. Forex 2.27 SEK för en PLN.

Forex skriver idag i sin valutaprognos (=avancerad gissning) "Polska premiärministern avgår i maj. Politiska oroligheter inför kommande val sänker PLN. ". Så om du som skall ner och handla har tur så blir det billigare i vår att handla för svenskar i Polen.
 
Kan man handla både med mastercard och visa eller växlar ni till cash och handlar med i polen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.