Jag har inte byggt en ny trappa, trots att den gamla snart faller ihop av sig själv. Det får bli en annan dag, en lite svalare dag kanske.

Ny trappa inte klar web.JPG
 
D09
Naturliv skrev:
Jag har inte byggt en ny trappa, trots att den gamla snart faller ihop av sig själv. Det får bli en annan dag, en lite svalare dag kanske.

[bild]
Köp två tre färdiga med steg någon dag och ta en öl idag istället 😇
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Köp två tre färdiga med steg någon dag och ta en öl idag istället 😇
Den där trappan är väl nästan värd en sexpack :)
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
D09
KnockOnWood skrev:
Den där trappan är väl nästan värd en sexpack :)
Lite grönstedt också så behövs ingen trappa

Man kan åla sig in i huset 😇
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Fasiken jag har rensat källaren på en 500 liters hydrofor och massa skräp, målat öppna spisen och gjort en äppelpaj. Men vad tog det effektiv tid? 1-2h? Resten av tiden då? Ibland är det frustrerande att vara förälder. Jag har säkert städat, diskat, lekt med dockor, målat, städat igen, haft dockteater, lagt den yngsta för siesta, lagat mat, städat igen, lite mer disk, spelat boll, haft brorsans familj på besök, myst med gamla avsnitt av bollibompa, nattat tjejerna... känns inte som om jag fått något gjort idag mer än det bästa i livet. Och slut är jag. Men när jag tänker tillbaka på dagen med min reptilhjärna (renoveringshjärna) så minns jag bara hydroforen och målningen som tog 1h. Vart tog denna dag vägen?

Jag hade velat klinka runt spisen , dammsugit och våttorkat källaren. Men det känns ändå som en bra dag :)

Barn som använder en elektrisk visp för att baka äppelpaj i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
zsimpey och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja shit.

Gör du inte en massa sådana här dagar de närmaste åren kommer du ångra dig senare ! (y)

De små barnen "försvinner", det blir bara en chans. Husprojekten väntar gärna på dig ... ;)
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
...

Jag hade velat klinka runt spisen , dammsugit och våttorkat källaren. Men det känns ändå som en bra dag :)
...
Äsch, spisen och källaren finns kvar nästa år också. Och nästnästa.

Men barnaåren försvinner snabbt, så du gjorde allt rätt val :)
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Fasiken jag har rensat källaren på en 500 liters hydrofor och massa skräp, målat öppna spisen och gjort en äppelpaj. Men vad tog det effektiv tid? 1-2h? Resten av tiden då? Ibland är det frustrerande att vara förälder. Jag har säkert städat, diskat, lekt med dockor, målat, städat igen, haft dockteater, lagt den yngsta för siesta, lagat mat, städat igen, lite mer disk, spelat boll, haft brorsans familj på besök, myst med gamla avsnitt av bollibompa, nattat tjejerna... känns inte som om jag fått något gjort idag mer än det bästa i livet. Och slut är jag. Men när jag tänker tillbaka på dagen med min reptilhjärna (renoveringshjärna) så minns jag bara hydroforen och målningen som tog 1h. Vart tog denna dag vägen?

Jag hade velat klinka runt spisen , dammsugit och våttorkat källaren. Men det känns ändå som en bra dag :)

[bild]
Minns den här tiden när de vuxit upp!
Men för att förstöra den fina stämning bilden gav mig så hoppas jag att du i framtiden byter ut elvispen i dotterns hand mot en riktig skruvdragare och i värsta fall om hon envisas med rosa kläder så kan jag skicka en länk på var du köper riktiga arbetsställ, de har även rosa.
Med tanke på vad "pappsen" till barnen presterat i tidigare trådar så vore det en bortkastad utbildningsmöjlighet om inte arvet av byggande går vidare till nästa generation, oavsett kön...
Men som du skrev, det bästa i livet är att ta tillvara på de små sakerna, de som är viktiga, de i detta fall menas med barnen.
Mvh P-A
 
Äntligen hittade jag den här underbara tråden, som gör det lättare att leva vidare med diverse smågrejer som inte avslutas. Det verkar i alla fall som om jag inte är ensam om att hoppa över en och annan detalj.

Som att pärlspontsidan bredvid vinkylen INTE har fått en hörnlist, fast det har gått flera månader. Det blir väl någon annan gång, troligen en vinterdag då inget lockar utomhus.

Pärlspontsvägg bredvid en vinkyl utan hörnlist, avslöjande en ouppmärksam detalj i inredningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
Naturliv Naturliv skrev:
Som att pärlspontsidan bredvid vinkylen INTE har fått en hörnlist, fast det har gått flera månader. Det blir väl någon annan gång, troligen en vinterdag då inget lockar utomhus.
Förr eller senare ska väl huset säljas, så dååå ... ;):p
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
För snart ett år sen bytte vi från kyl/frys-kombo till kyl och frys. Jag pusslade om taklisten så att den följer de nya skåpen och målade en skiva som ska täcka hålet mellan överskåpet och taket. Men av någon anledning la jag inte ner de sista 5-10 minuterna för att sätta fast skivan. Undrar vilket år det blir...
 
  • Kök med omplacering av taklist som följer nya kyl och frys, och en omålade skiva bredvid överskåpet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
1
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har inte byggt något på övervåningen (för varmt)
Jag har inte fortsätt att rensa i garaget (väntar på inspiration)
Jag har inte klippt gräset (för tråkigt)
Jag har inte jobbat på med det jag borde göra med altanen (det går ju trots allt ändå att sitta där)
Ölglas och burk på träaltan med träd och solnedgång i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
Manhunter och 2 till
  • Laddar…
Jag har inte satt fast vindskiveplåten som for i blåsten härförleden, pga av avsaknad av tillräckligt lång stege. Jag har inte heller skaffat/lånat/köpt/stulit/hyrt/beställt en tillräckligt lång stege.
Plåten har inte heller krupit tillbaks av sig själv.
Lämplig skruv finns dock i garaget. Dessa har dock inte heller masat sig upp på taket, de ligger kvar i förpackningen.
Världen verkar vara mot mig.
Har du en öl? Jag får slumpen?!
 
  • Haha
  • Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Idag har jag inte grävt vattenslang till trädgårdslandet på andra sidan tomten.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Appropå vattenslang...

Jag har inte fixat en mera permanent avrinning från fjärrvärmecentralen, utan har fortfarande hink. Som stått och svämmat över i några månader... Men det är betonggolv i källare, och jag lade underliggaren till mellanväggen på koppar-rör när det begav sig, just för att slippa mögel och röta, så det har klarat sig över förväntan!
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.