davidgp davidgp skrev:
Av olika anledningar blev jag plötsligt med Smart Sileno city 500 idag. Kunde inte motstå för 6500kr.

Hur är det med avancerade inställningar/servicemeny på dessa?
Är det också möjligt att uppgradera firmware själv enl rykte?
Nu har jag en Life... Men ja, du kan uppdatera själv. Appen säger till när det finns något nytt.
Servicemenyn ska du komma åt genom att hålla ner pil vänster + höger samtidigt, eller nått sånt. Jag har själv inte lyckats, men heller inte försökt så mycket.

Bra pris för övrigt!
 
  • Gilla
davidgp
  • Laddar…
G golfgreen skrev:
Nu har jag en Life... Men ja, du kan uppdatera själv. Appen säger till när det finns något nytt.
Servicemenyn ska du komma åt genom att hålla ner pil vänster + höger samtidigt, eller nått sånt. Jag har själv inte lyckats, men heller inte försökt så mycket.

Bra pris för övrigt!
Tack!
 
N
G golfgreen skrev:
Du fick väl med ett tak? Det tror jag skyddar bra. Jag har min i skugga men det var mest där att det var bästa stället att ha den på.
Vad bra.
 
N
Hur har ni gjort runt väggar och häck? 30 runt väggar är väl bra men räcker 15 cm ifrån häck.?
 
N Nybergzzz skrev:
Hur har ni gjort runt väggar och häck? 30 runt väggar är väl bra men räcker 15 cm ifrån häck.?
Enligt manualen är det väl 35 cm från hård vägg, 30 cm från mjuk vägg (häckar) och 10 cm från plattor.

Men jag har gjort lite olika beroende på situation. Du kan även justera hur långt klipparen ska gå över kabeln om du märker senare att det inte blev bra.
 
N
G golfgreen skrev:
Enligt manualen är det väl 35 cm från hård vägg, 30 cm från mjuk vägg (häckar) och 10 cm från plattor.

Men jag har gjort lite olika beroende på situation. Du kan även justera hur långt klipparen ska gå över kabeln om du märker senare att det inte blev bra.
Ah just de. På rob är de 30cm.

Kantsen längs gräset 5cm?
 
N Nybergzzz skrev:
Kantsen längs gräset 5cm?
Om kantstenen ligger i samma nivå som gräset så att klipparen kan åka ut en bit på stenen. Då slipper man kantklippa. Kolla bara så att klipparen inte går over kanten på andra sidan och in i ev. rabatt.
 
N Nybergzzz skrev:
Ah just de. På rob är de 30cm.

Kantsen längs gräset 5cm?
Ja, kanske 5 cm. Den sista biten på linjalen som följde med.
Jag har dock lagt 0 cm till sån sten på vissa ställen, för att få med gräset.
 
N
G golfgreen skrev:
Ja, kanske 5 cm. Den sista biten på linjalen som följde med.
Jag har dock lagt 0 cm till sån sten på vissa ställen, för att få med gräset.
Okej tack för svar.

Funderar på att köpa en extra rulle på 50 m då de 200 man får med ej kmr räcka t att lägga guidekabeln då min gräsmatta är som ett U.

Värt att köpa extra märlor med?
 
N Nybergzzz skrev:
Okej tack för svar.

Funderar på att köpa en extra rulle på 50 m då de 200 man får med ej kmr räcka t att lägga guidekabeln då min gräsmatta är som ett U.

Värt att köpa extra märlor med?
Ja. Jag köpte 2 klippare, en 750 och en 1000. 1000 går på en tomt där jag hade en robotgräsklippare sen tidigare så jag behövde bara dra ut en guidekabel där. Resterande tråd och den tråden som följde med till 750 gick åt till den andra tomten som också är formad som ett U.
Jag har även förbrukat alla märlor som följde med båda klipoaena + ytterligare 150, och då har jag inte satt orimligt tätt, snarare har jag varit lite lat och satt för få på vissa ställen.
 
Får min maskin i veckan och 200m kabel ska medfölja, tror inte de räcker med guidekabeln och behöver nog komplettera. Bara köpa vad som helst som är hyggligt pris?
 
A ante_ante skrev:
Får min maskin i veckan och 200m kabel ska medfölja, tror inte de räcker med guidekabeln och behöver nog komplettera. Bara köpa vad som helst som är hyggligt pris?
I princip ja. Nästan all kabel kommer att fungera, det som skiljer är om dom är gjorda för att ligga utomhus eller i backen i flera år. Är kabeln gjord för robotgräsklippare så skiljer det troligtvis ingenting.
 
N
G golfgreen skrev:
I princip ja. Nästan all kabel kommer att fungera, det som skiljer är om dom är gjorda för att ligga utomhus eller i backen i flera år. Är kabeln gjord för robotgräsklippare så skiljer det troligtvis ingenting.
Måste man köpa gardena begränsningskabel eller kan ngn rekommendera ngt billagre som funkar?
 
N Nybergzzz skrev:
Måste man köpa gardena begränsningskabel eller kan ngn rekommendera ngt billagre som funkar?
Jag körde med Grimsholm köpt på CO.

De har ett KIT med 200m och 300 märlor och lite kopplingar.
 
N
G goeran skrev:
Jag körde med Grimsholm köpt på CO.

De har ett KIT med 200m och 300 märlor och lite kopplingar.
Tack för svar. Jag såg de med får bli ett sånt kit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.