Jag blir så trött på allt skräp som kastas. Jag har en bit åker som ligger längsmed 100m väg som jag eldar av varje vår. När gräset när nedbrunnet är det lättare att hitta alla tomburkar som folk slänger. Pappmuggar från Mc Donalds och Burger King (ligger ca 2 mil bort) brinner upp så de fick inte vara med på bild. Samling av uppbrända skräp och tomburkar vid en vägkant, inklusive ett bilhjul och delar av ett spännband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


@Mikael_L mitt spännband var bara krok och 1m band :(
 
  • Gilla
PNO
  • Laddar…
Alla så kallade energidrycker, innehåller dom så mycket energi? Tror inte det för energin i burken verkar vara så liten så det räcker inte till att bära hem den tomma burken.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Bettan74 och 6 till
  • Laddar…
Det känns som att folk tänker; "Äsch, det där städar väl någon annan upp så småningom".

För att människor ska fatta krävs det väl antagligen berg av skit i deras eget närområde.
 
  • Gilla
Bettan74
  • Laddar…
Det kommunala avfallsbolaget Stormossen AB vägrar att ta emot mitt insamlade skräp avgiftsfritt och hävdar att jag måste betala en extra avgift för att bli av med det:

Citat:

Hej NN

Vi har diskuterat din fråga angående ett extra besök till återvinningsstationen.

När det gäller skräpplockning ger vi arrangerade städningstalkon som städar stora mängder möjlighet att föra avfallet till en återvinningsstation.

Men när det gäller privatpersoner kan vi inte göra det eftersom det skulle leda till en ojämlik behandling av våra kunder.

Med kundkortet får du besöka Stormossen sex gånger per år. Följande avfallstyper är alltid gratis: el- och elektronikskrot, metall, trädgårdsavfall, glas, farligt avfall, papper och kläder som är lämpliga i klädinsamlingen.

Med önskan om en trevlig sommar,

Xxxxxx
Kommunikatör/Tiedottaja
 
  • Arg
  • Ledsen
Bettan74 och 5 till
  • Laddar…
Placera det utanför kommunhuset och ring lokaltidningen
 
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Nu är det vissa åtgärder på gång........
 
H heimlaga skrev:
Nu är det vissa åtgärder på gång........
Lastat skräpet på släpet för att tömma det på lämpligt ställe imorgon 05.00? :cool:;)
 
Bättre upp...... och för ovanlighetens skull helt lagligt och nästan väluppfostrat....
 
Har du fått jobb som skräpplockare?
 
Jag kommer inte vinna utmaningen. Där jag bor finns bara vanligt vänligt folk som inte slänger skräp omkring sig. Vi har skapligt nära till avfallsstationen dit man får komma hur många gånger som helst, öppet alla dagar i veckan utom måndagar, öppet till 20 övriga vardagar och 10-15 på helgerna.
Det finns inget skräp jag kan plocka.
 
  • Gilla
NoOne2k och 1 till
  • Laddar…
Trevligt att höra, Du får bara åka lite längre...
Hos oss är det öppet 8-14 på lördagar och stängt på söndagen. Synd för behöver ju lördagen för att samla ihop allt ;)
 
Gårdagens fynd var en WC-stol och skumgummikuddarna från en soffa......... folk är inte riktigt kloka......

Träskallarna på Stormossen ger sig inte men projektet går vidare.
 
  • Gilla
Zsam
  • Laddar…
Idag blev det inte så mycket, troligen beroende på att det bara var 2 veckor sedan vi gick den vägen sist och plockade rent.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.