N Nybergzzz skrev:
Vad är de för skillnad på r1000 och r 1000. Såg på prisjakt att de är 2 olika modeller?
Det finns bara en R1000-modell på McCullochs hemsida.
 
N Nybergzzz skrev:
Vad är de för skillnad på r1000 och r 1000. Såg på prisjakt att de är 2 olika modeller?
Det är samma modell, bara felskrivet.
 
N Nybergzzz skrev:
Ni som har en rob1000. Jag står i valet å kvalet mellan en rob och gardena.

Det som lockar mig att köpa en rob är priset
4000kr mindre just nu.

Kmr jag ångra mig ifall jag köper en rob1000?
Har installerat lillebror R600 för en månad sen. Tuggar och går utan problem sedan dag ett - jag är helnöjd!
 
N
G golfgreen skrev:
Det är samma modell, bara felskrivet.
Okej tack för svar.
 
N
Jag har 4st träd på trädgården sen har jag inga mer hinder på själva gräsmattan,De borde vara ganska enkelt att installera den då?
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Då är det mycket enkelt. Lite beroende på storlek av tomt, vart huset är placerat och vart du sätter laddstationen. Men det tar inte mycket längre tid än att klippa gräsmattan en gång med vanlig klippare. Tänk dock på tipsen kring kalibrering av guidekabel och ut körning som står tidigare i tråden.
 
N
Jag tittade på deras installations video. De säger att man ej behöver göra öar runt träd?

Laddstation kmr stå på framsidan av hus där det är minst 1.5 åt varje håll.

Framsidan är uppdelad med 2 sektioner då min asfalterade utfart är i mellen gräsmattan på framsidan.

Men man kan komma åt den 2 sektionen på framsidan genom att åka igenom en smal passage på baksidan som är ca 80cm.
Är de för smallt?
 
N Nybergzzz skrev:
Jag tittade på deras installations video. De säger att man ej behöver göra öar runt träd?

Laddstation kmr stå på framsidan av hus där det är minst 1.5 åt varje håll.

Framsidan är uppdelad med 2 sektioner då min asfalterade utfart är i mellen gräsmattan på framsidan.

Men man kan komma åt den 2 sektionen på framsidan genom att åka igenom en smal passage på baksidan som är ca 80cm.
Är de för smallt?
Att dra kabel runt träden kan man göra om man vill undvika att klipparen krockar hela tiden. Jag har inte gjort det.
 
N Nybergzzz skrev:
Okej tack för svar.
Ok jag köpte istället S600 som har blåtandsuppkoppling samt klarar brantare sluttningar än r600 / r1000.
Kom nu 2019. Av någon anledning är den billigare än r600 på netonnet. Där finns den för 6990:-.
Räcker det att den klarar 600kvm (beror ju på hur stor er trädgård är) så kan du spara ytterligare 1500 med andra ord.
 
N
E eddiw skrev:
Ok jag köpte istället S600 som har blåtandsuppkoppling samt klarar brantare sluttningar än r600 / r1000.
Kom nu 2019. Av någon anledning är den billigare än r600 på netonnet. Där finns den för 6990:-.
Räcker det att den klarar 600kvm (beror ju på hur stor er trädgård är) så kan du spara ytterligare 1500 med andra ord.
Problemet med min trädgård är att jag har en smal passage på 80cm. Om de ej går så tjänar jag på att köpa 2 klippare (s600) som klipper varsin zon?
 
N Nybergzzz skrev:
Problemet med min trädgård är att jag har en smal passage på 80cm. Om de ej går så tjänar jag på att köpa 2 klippare (s600) som klipper varsin zon?
Det är definitivt en möjlighet.
 
N
G golfgreen skrev:
Det är definitivt en möjlighet.
100cm mellan garage och häck. Ngt problem för rob?
 
Bör funka om den följer guidekabel. Dra öar runt träden om du bara har 4st så slipper dom krocka
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.