Hur är bakhjulet på den nya Rob S600. Är det ett roterande hjul ?
 
daddydj daddydj skrev:
@Nilfons Stoppa pressarna! Efter tre timmars jobb i gassande solsken har jag nu fått ordning på min R1000. Båda fjärrstartpunkterna funkar perfekt. Lämna inte in maskinen, återkommer med mer info.
@daddydj Christ, berätta!
 
C Corn_1 skrev:
Hur är bakhjulet på den nya Rob S600. Är det ett roterande hjul ?
Kan kolla när jag packat upp den :)
Återkommer!
 
C Corn_1 skrev:
Hur är bakhjulet på den nya Rob S600. Är det ett roterande hjul ?
Yes
 
S sharif skrev:
Yes
Stämmer bra :)
 
Robbbin Robbbin skrev:
Tänkte köpa mig en maskin som klarar rejäla lutningar. :)
Hur har det gått för dig? Lyckats få R600 att klättra bättre eller skaffat annan robot? :thinking:

//Anders
 
Nu har jag rett ut fjärrstartspunkterna på R1000. Inga problem om man vet hur de fungerar. Lite krångligt att förklara, hoppas ni fattar.

1. När man kör TESTA UT i menyn så kör roboten 1 meter längs guidekabeln. Sedan svänger den 90 grader 0,5 meter åt vänster för att där vända sig helt om och köra till den andra sidan av guidekabeln. I vanlig drift så varierar roboten avståndet till guidekabeln för att undvika spår. När man kör TESTA UT kör den alltid på maximalt avstånd, ca 1,5 meter från guidekabeln kanske. I vanlig drift så går den ofta närmare. Detta innebär att den i vanlig drift klarar den fjärrstartpunkterna för det mesta även om man har en smal korridor någonstans.

2. Guidekabeln ska gå två meter rakt ut från laddstationen. På min tomt svängde jag sedan guidekabeln åt vänster. Roboten tar en ganska rejäl sväng för att hitta guidekabeln. Min laddstation hade två meter guidekabel rakt ut och sedan var det ytterligare två meter kvar innan man kom till begränsningskabeln. Detta var för lite. Roboten kör i en bananböj och ska TESTA UT fungera behöver man ca fem meter fri yta rakt fram om man inte svänger guidekabeln åt andra hållet för då känner roboten av kabeln direkt.

3. Jag flyttade laddstationen och drog om alla kablar i några timmar men kom fram till att min ursprungliga installation nog hade fungerat utmärkt i vanlig drift då roboten sällan kör på maximalt avstånd från guidekabeln. De gånger den kör på maximalt avstånd hade den träffat på begränsningskabeln efter fem meter och det enda som händer då är att den börjar klippa där istället.
 
  • Gilla
aekeberg
  • Laddar…
N
Ni som har en rob1000. Jag står i valet å kvalet mellan en rob och gardena.

Det som lockar mig att köpa en rob är priset
4000kr mindre just nu.

Kmr jag ångra mig ifall jag köper en rob1000?
 
N Nybergzzz skrev:
Ni som har en rob1000. Jag står i valet å kvalet mellan en rob och gardena.

Det som lockar mig att köpa en rob är priset
4000kr mindre just nu.

Kmr jag ångra mig ifall jag köper en rob1000?
I stort handlar det om ifall du vill ha den uppkopplad eller inte. Klippningen är mer eller mindre identisk.
Har du en enkel gård som du kan överblicka från ett fönster så ser du snabbt om klipparen funkar eller inte, då är en uppkoppling inte lika viktig.
Efter den första månaden när du har fixat alla eventuella problemområden så kommer klipparen att gå nästan helt problemfritt, då är uppkopplingen också mindre viktig. Men ibland stannar dom ändå, av olika anledningar, och det är alltid skönt att få den informationen direkt till mobilen.
 
N
Jag har översikt över min gräsmatta så uppkopplad känns lite overkill.

Är hemma mkt då jag har små barn med.
Känns som att 8499 är ett väldigt bra pris då jag känner att 2 timmar i veckan som vi lägger nu på gräsmattan ej hinns med.
 
N Nybergzzz skrev:
Jag har översikt över min gräsmatta så uppkopplad känns lite overkill.

Är hemma mkt då jag har små barn med.
Känns som att 8499 är ett väldigt bra pris då jag känner att 2 timmar i veckan som vi lägger nu på gräsmattan ej hinns med.
Är pengarna viktiga för dig så ta en McCulloch. Den klipper precis lika bra.
 
Jag köpte en r1000 på clas. super nöjd :cool:(y)
 
N
G golfgreen skrev:
Är pengarna viktiga för dig så ta en McCulloch. Den klipper precis lika bra.
Ja jo 3 barn som man vill lägga pengar och tid på med.
 
  • Gilla
golfgreen
  • Laddar…
Det går att göra en enkel övervakning med magnetkontakt och passande sändare på laddstationen. Kör signalen via något hemautomatiseringsystem och du kan få push/SMS etc vid start och stopp av klippning.
En programmerad timerfunktion ger övervakning som kan indikera ev. fastkörning.
En trådlös brytare till trafon låter dig stoppa och starta klipparen på distans (ej utgång/hemgångsstyrning dock).
 
N
Vad är de för skillnad på r1000 och r 1000. Såg på prisjakt att de är 2 olika modeller?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.