Kan man få sin Landroid att klippa längs med slingan och kantklippa ettt varv? När den åker hemåt så klipper den ju inte under tiden.
 
Man lägger in vilka dagar kantklippningen skall göras, i schemat.

Skärmdump av en app med schema för kantklippning med inställda tider för veckodagar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Apropå appen, för mig funkar appen oberoende var eller vilket nät jag är i. Får meddelanden om det stoppat och kan även kolla status varifrån som helst.
 
TeroM TeroM skrev:
Man lägger in vilka dagar kantklippningen skall göras, i schemat.

Apropå appen, för mig funkar appen oberoende var eller vilket nät jag är i. Får meddelanden om det stoppat och kan även kolla status varifrån som helst.
Se där, det hade jag missat helt. Har satt på auto schema och då aldrig sett hur det ser ut.
Låter bra med nätverket, ska kolla på jobbet i morgon.
 
A
TeroM TeroM skrev:
Man lägger in vilka dagar kantklippningen skall göras, i schemat.

[bild]

Apropå appen, för mig funkar appen oberoende var eller vilket nät jag är i. Får meddelanden om det stoppat och kan även kolla status varifrån som helst.

Ja, men jag tror inte du manuellt kan starta den om du är i ett annat wi-fi
 
Johan1975z skrev:
Ja, men jag tror inte du manuellt kan starta den om du är i ett annat wi-fi
Har inte reflekterat om den begränsningen finns, vilket vore en säkerhetsaspekt. Får prova ...
 
Provade att stänga av WiFi på telefonen och ansluta via mobildata, gick bra att starta klipparen i alla fall via appen när klipparen stod i laddstationen. Däremot gick det inte att starta via appen när den var manuellt stoppad.
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Ska köpa mig en robotgräs och har kikat på Worx.
Uppskattar min gräsyta till 400-450kvm. Med en liten backe på varje sida på baksidan. Värsta är ca 40-45% lutning men minskar snabbt så gissar på 25-35%. Skulle de funka med en Worx M700?

https://www.netonnet.se/art/hem-hushall/tradgard/robotgrasklippare/worx-m700/1007731.11732/

Det röda är max 1m brett och brantast, sen de gula är 35% och neråt

Satellitbild över ett bostadsområde med markerade backar för en robotgräsklippares kapacitetstest.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nytt utseende i appen. Nu kan man se vilken extrautrustning man har, bra om man skulle glömma :rofl:
 
  • Skärmdump av en app med användargränssnitt för en Landroid L gräsklippare som visar extrautrustning och inställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Gårdsboende
  • Laddar…
Vad betyder fältet som det står of limits på? Alltså vad för tillval/vad för funktion är det?
 
G ekaa88 skrev:
Vad betyder fältet som det står of limits på? Alltså vad för tillval/vad för funktion är det?
 
A
Finns det nån vits att köpa off limits istället för acs?
 
j.f.s
Köpt mig en M1000! Clas Ohlson har kampanj på den som går ut idag. Men 180meter kabel... räcker ju ingenstans, eller jo 180meter. :rofl:
 
Hur ställer man in zonindelningen?
Det svarta är begränsningskabeln. var trycker man att det ska starta och sluta? Jag har försökt utan att få till det.
Schematisk bild av en trädgård med zonindelning A till D och en robotgräsklipparladdstation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
j.f.s
Du sätter zonen i appen enklast och det är knappen Mark. Zonen tar slut är du startar nästa zon. Min hakade dock upp sig på ”Zone training” och åkte på slingan I timmar. Gjorde om det två ggr med samma resultat så sista gången lät jag den gå en vända och stängda sen av den. La ett kort schemalagt jobb och nu klipper den efter mina zoner
 
A
Men det är väl inga riktiga zoner som bilden ovanför? Man ställer väl in efter hur många meter den ska lämna slingan och börja klippa?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.