Efter att ha slösurfat bort middagar med frun på Brittiska fräsforum har jag blivit varse om att den enda väsentliga skillnaden mellan verktyg är huruvida de har blå eller orange avtryckare.
3000kr senare:
Överfräs och tillbehör på arbetsbänk i verkstad med träspon och verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektriskt verktyg med orange avtryckare i gul förvaringslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Det är inte så gott att få tag på Elu verktyg i gott skick numera....... tyvärr. Var hittade du dem?
 
H heimlaga skrev:
Det är inte så gott att få tag på Elu verktyg i gott skick numera....... tyvärr. Var hittade du dem?

Svårt att få tag på och dyra, riktpriset på Ebay för en MOF177 är över 200 euro. Jag köpte båda på tradera.
 
  • Gilla
Anders 1920-tal
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Kastskydd till motorsågen? Grattis! Snart kan du lajva "motorsågsmassagen i Halmstad". :)

//Ronnie
Ja, tidigare lajvning har ju varit fysiskt begränsat pga förlängningssladden på 20 meter.
Nu kan jag gå crazy med två sladdlösa motorsågar :)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Ja, tidigare lajvning har ju varit fysiskt begränsat pga förlängningssladden på 20 meter.
Nu kan jag gå crazy med två sladdlösa motorsågar :)
Skaffa en till och lär dig jonglera?
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
Mazen Mazen skrev:
Fick idag meddelande att min beställning med gipsskruv från Brinder finns att hämta :) snacka om racerfart då jag la beställningen igår kväll :D .
Hoppas bara det inte är luft i paketet...
Nej då, en förp. skruv. Nu är man redo (y) Öppen kartonglåda med en förpackning Essve bandskruv och en retursedel på packpappret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F fsn skrev:
Har det blivit nån maskin då? Jag kan förmedla kontakt på en riktigt bra maskin om du är sugen.
Intressant. Berätta mer! Jag har ingen maskin än.
 
Fick bli en liten vinkelslip på lidl som får hänga med på diverse svartjobb.
är dock lite skeptisk till laddaren, kan man verkligen kalla 2ah på 60 min för snabbladdare? En vinkelslip med tillbehör och laddare i en öppen svart verktygslåda, på ett rörigt arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Anders 1920-tal
Björn Melander Björn Melander skrev:
Idag köpte jag en ny bättre spånsug (pga att min gamla suger:geek:). Denna kommer placeras i ett separat utrymme vägg i vägg till verkstan med överluft.

[bild]
Räcker det bra med 1-fas?
 
Absolut, jag var också skeptisk men kapaciteten räcker gott och väl för mina behov med korta kanaler.
 
  • Gilla
Anders 1920-tal
  • Laddar…
Anders 1920-tal
Björn Melander Björn Melander skrev:
Absolut, jag var också skeptisk men kapaciteten räcker gott och väl för mina behov med korta kanaler.
Vad fyller patronfiltret för funktion? Om det nu heter så
 
En 6.2m stege med stegfot. Under 1500:-. Mycket prisvärt i min värld.
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Fick bli en liten vinkelslip på lidl som får hänga med på diverse svartjobb.
är dock lite skeptisk till laddaren, kan man verkligen kalla 2ah på 60 min för snabbladdare?[bild]
Du kommer att uppskatta 4ah-batteriet... Det tar slut snabbt i den där... (y)
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Du kommer att uppskatta 4ah-batteriet... Det tar slut snabbt i den där... (y)
Köpte både 4Ah och ett extra 2Ah just för att alltid ha ett laddat batteri. Lite synd att det inte fanns plats för 2 extra batterier i väskan men för totalt 800kr för vinkelslip och två extra batterier kan man inte begära hur mycket som helst.
 
j.erkers
F Fluxor skrev:
En 6.2m stege med stegfot. Under 1500:-. Mycket prisvärt i min värld.
Var fick du tag på den? Vi behöver ersätta vår stege i "gjutjärn" från - 62...
 
  • Gilla
VillaAnna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.