CandyManX CandyManX skrev:
Hej.
Har en clipper 1200. Samma maskin typ. Inne på 5 året nu. Bytt framhjulslager 3 ggr. Skruvat i vent.skruv i bak däcken, tröttnade på att köpa ett tredjepar.... Köpt nytt batteri förra året... Plus modekortsbatteri. Enda som bråkar nu, är när den ska ladda.... Hamnar rätt, men förstår inte det. Nått med kontakt ytan i laddningen. Provade att smörja på med aluminium pasta. Vilken skillnad!! Har gått 10 dagar utan ett endast problem.... :D:D
Jag satte en remsa självhäftande halktape på plattorna som kontakterna kör över och rengör sig själva.
Funkar också alldeles utmärkt. :).
 
  • Gilla
micked99 och 1 till
  • Laddar…
M Micke0 skrev:
Jag satte en remsa självhäftande halktape på plattorna som kontakterna kör över och rengör sig själva.
Funkar också alldeles utmärkt. :).
:surprised: bild?
 
Mycke smart.
Ska ja ochså göra.
Men tar NO lite smärgelduk me dubbelhäftande tejp
 
Jag har också en remsa med "halktejp" i början av kontakten som ska göra rent klipparens släpkontakter men vill gärna hålla även dockans glidytor rena på något sätt... testar kopparpasta.
 
F
En fråga om Meccen. Grenslar den slingan när den följer den eller kör den vi sidan om så att säga
 
Gränslar (och svänger lite höger-vänster).
 
CandyManX CandyManX skrev:
:surprised: bild?
Närgränsat foto av en svart plastbricka med tydliga remsor på gräsmatta, med en hundbild i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hoppas du ser remsorna?

"Robotgarden" har också kommit på en annan lösning att hålla plattorna kontaktvänliga,
men det kanske blir nånting i framtiden?
Räfflade laddplattor för robotgräsklippare, förpackade och redo för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.robotgarden.se/product-page/räfflade-laddplattor
 
  • Gilla
CandyManX och 1 till
  • Laddar…
Hej!

Min Meec laddar fullt och blå lampan lyser konstant på laddstationen. Men när den skall börja klippa så backar den ut kör några meter och precis när klippar-delen under skall börja snurra så stannar den... Någon som råkat ut för detta och har några tips?

Mvh Henrik
 
  • Gilla
Rubicon
  • Laddar…
Jag skulle kolla om någon av sladdarna till micro brytarna under luckan till displayen har lossant, har för mig att min gjorde likadant för att par år sedan när en av switcharna hade gått sönder
 
  • Öppen röd kåpa av en maskin med exponerad displaylucka och synliga elektriska sladdar och microbrytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack för svar. Jag har den "nya" modellen och där saknas dessa sladdar. Jag lämnade in den till Jula idag och inväntar ett kostnadsförslag då jag inte har någon garanti kvar. Frågan är hur mycket en reparation får lov att kosta.... nypriset var 5.000:-
 
Min meec 1200 har gett upp. Om någon har en reservdelsmaskin att avyttra får dom gärna höra av sig i PM. Kan annars tänka mig att bistå med reservdelar från min maskin om någon hellre önskar det.
 
Körde igång min idag och den fungerar (nästan) lika bra som första körningen för 6-7 år sedan.

Men tänkte på att batteritiden antagligen försämrats rätt mycket utan att veta säkert. Vet någon om det är 18650 som är i maskinen eller om det är andra sorts batterier och vart de sitter eller om någon har bytt dessa på sin maskin?
 
T thekingse skrev:
Körde igång min idag och den fungerar (nästan) lika bra som första körningen för 6-7 år sedan.

Men tänkte på att batteritiden antagligen försämrats rätt mycket utan att veta säkert. Vet någon om det är 18650 som är i maskinen eller om det är andra sorts batterier och vart de sitter eller om någon har bytt dessa på sin maskin?
Ja, det är 18650. Jag har haft för vana att låta min stå om vintrarna så jag har bytt cellerna ett par gånger.
 
Hur många & Amperetimmar på de som sitter där?
 
T thekingse skrev:
Hur många & Amperetimmar på de som sitter där?
7s 2p,
Jaa-du tror det är på 3Ah totalt, men det står ju på battriet.
Vet inte hur mycket du kan om batteri men vill du inte kapacitetstesta och pussla så köp nya celler! Ett 5Ah blir ju inte så dyrt.
Och är du helt ny på batteribyte och missat det så KÖP FRÅN EN TILLFÖRLITLIG LEVERANTÖR!!!(inte wish eller AliExpress mfl)
 
  • Gilla
thekingse
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.