Någon här som vet varför Stroller kombi T plus blev förbjudet?
 
Förbjudet att använda glyfosat för privat ändamål. I jordbruket är det ännu tillåtet.
 
M mothership skrev:
Tack för svar.

Snubblade på denna sida:

[länk]

Någon som har beställt därifrån? Verkar som att man kan beställa stroller kombi t plus?
Dicotex + tryckspruta = resultat
 
M mxjolle skrev:
Dicotex + tryckspruta = resultat
Jag har egen brunn i närheten av gräsmattan. Erfarenheter?
 
Vad är syftet med besprutningen?
 
Döda varierande ogräs i gräsmatta.
 
M mothership skrev:
Jag har egen brunn i närheten av gräsmattan. Erfarenheter?
Nej men gammalt stroller t kombi hade mcpa i sig, sen togs just mcpa bort från stroller så nu tar det inte ogräs längre. Bara gödslar gräset. Ska du ha samma resultat så är det just mcpa i ex dicotex du är ute efter. Dock hade jag kanske inte använt det om jag hade egen brunn.
 
Mängden MCPA blir mindre med tex. Dicotex än när det påfördes genom Stroller eftersom det senare var i granulatform och därmed inte togs upp lika effektivt av ogräset.

Jag är långt ifrån någon expert, men om det är möjligt att punktbehandla ogräset i allafall närmast brunnen och planera så det inte regnar de närmsta dagarna efter behandlingen så torde riskerna vara obefintliga för det egna vattnet.
 
M mothership skrev:
Någon här som vet varför Stroller kombi T plus blev förbjudet?
Beyer förnyade inte tillståndsansökan. Förmodligen på grund av förhandsinformation om att den skulle underkännas.
 
M mothership skrev:
Tack för svar.

Snubblade på denna sida:

[länk]

Någon som har beställt därifrån? Verkar som att man kan beställa stroller kombi t plus?
Oj! Det finns alltså Stroller T Kombi+ att få tag i?! Dessutom i Sverige! Är också nyfiken på om någon beställt från denna sida.
 
M mothership skrev:
Tack för svar.

Snubblade på denna sida:

[länk]

Någon som har beställt därifrån? Verkar som att man kan beställa stroller kombi t plus?
Dyrt, men beställer! För oss räcker en säck flera år, brukar strö några korn på varje maskros

Provade att beställa, i telefonen, men kommer inte vidare när jag ska välja betalning.
 
Redigerat:
  • Gilla
Trulsepisen
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Dyrt, men beställer! För oss räcker en säck flera år, brukar strö några korn på varje maskros

Provade att beställa, i telefonen, men kommer inte vidare när jag ska välja betalning.
Aha... Ok! Då kanske man ska slänga iväg en beställning ändå. Inte alltid man vet om det är en ”ok” sida. Tack för ditt svar!
 
Funkar inte att betala på deras hemsida. Testat att maila, men får inget svar. Troligen existerar de inte... Där gick Stroller-hoppet upp i rök!
 
T Trulsepisen skrev:
Funkar inte att betala på deras hemsida. Testat att maila, men får inget svar. Troligen existerar de inte... Där gick Stroller-hoppet upp i rök!
Om du skall köpa något som inte längre är godkänt - varför köpa en undermålig produkt som stroller kombi?
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.