Har någon testat att byta tillbaka till svenska o se om det fortfarande fungerar eller blir samma fel igen?
 
Nope kört engelska sedan förra sommaren och fungerar så pass bra att jag inte testat
 
Hej allihop! Finns inte HPV schou kvar i Hässleholm? Behöver antagligen nytt kretskort i laddstationen och Clas Olsson har inga längre
 
Letar också efter service och reservdelar. Fick det här svaret på mail.


Från och med den 1/1 2019 har Worx valt att överta all försäljnings & service i hela norden, vilket gör att vi inte längre har tillbehör/reservdelar till att kunna reparera dessa produkter längre.

Frågor och support skall skrivas på engelska och skickas till:
land.lu@positecgroup.com eller
Peace.He@positecgroup.com

Reklamationer skall göras till den nya serviceverkstaden.

WORX robotgräsklipparservice

Vid reklamation av WORX Landroid samt reservdelar ber vi er kontakta Positec :
Telefonnummer: 010-551 71 16
eller via mail positec.servicedesk@de.ibm.com
 
B BigSwede1972 skrev:
Är också intresserad av att få snurr på framhjulen (ursäkta Hegerforsaren).

Mina hade rostat ihop inför säsongen och jag fick lösa det med abnorma mängder 5-56.
Det kommer nog bara vara en temporär lösning dock :(
Det enda jag kan bidra med är en powerpoint-fil på hur man byter hela hjulen.

[länk]
Hej. Har du kvar filen?
 
Någon som har en fungerande laddstation över?
 
P Putteworx skrev:
Hej Davve-78,
Jag har samma problem...
Hittade du en
P Putteworx skrev:
Hej Davve-78,
Jag har samma problem...
Hittade du en lösning?
Jag fick byta den delen där laddpinnarna går in i klipparen pg a kabelbrott. Det är enkelt att plocka bort denna delen för att se om problemet sitter där.
 
Köpte nytt batteri i slutet på förra säsongen till min WG794E från 2013. Denna säsongen fick jag inte liv i klipparen då det bara står i display "Mkt svagt batteri, anslut till laddaren" eller nåt liknande. Försökte få igång klipparen genom att sätta den i laddsatationen och starta den i samband med rött sken. Klipparen blinkar bara till i displayen utan att börja ta laddning.

Beställde ett nytt batteri och efter ett par dygns klippning hade den fastnat och stängt av sig. Nu är det samma visa igen! "Mkt svagt batteri, anslut till laddaren".

Vad gör jag? Kastar klipparen åt h****te och köper en ny eller finns det någon som har en bra och hållbar lösning på mitt problem?!

Tack på förhand!

David
 
Ladda igen och testkör. Om den fastnar igen, så kolla om det är på samma ställe. Om samma ställe, så felsök slingan där.
P.S. Vilken version av mjukvara har du laddat ? D.S.
 
Då Clasohlson inte har några kretskort till laddstationen på lager, har ni sett om någon annan säljer?
Jem&Fix sålde väl klipparen tidigare, har de reservdelar? Hittar inget på nätet....
 
ClasO kan ta hem reservdelar, tar 3 dagar.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
martin43 martin43 skrev:
ClasO kan ta hem reservdelar, tar 3 dagar.
De får hem i juli....
 
C CAH skrev:
De får hem i juli....
Är det något de brukar ha i lager?
Åt mig beställde de direkt fårn tyskland. Det var ett annat kretskort iofs. Men köp direkt från tyskland annars då?
 
D davve-78 skrev:
Köpte nytt batteri i slutet på förra säsongen till min WG794E från 2013. Denna säsongen fick jag inte liv i klipparen då det bara står i display "Mkt svagt batteri, anslut till laddaren" eller nåt liknande. Försökte få igång klipparen genom att sätta den i laddsatationen och starta den i samband med rött sken. Klipparen blinkar bara till i displayen utan att börja ta laddning.

Beställde ett nytt batteri och efter ett par dygns klippning hade den fastnat och stängt av sig. Nu är det samma visa igen! "Mkt svagt batteri, anslut till laddaren".

Vad gör jag? Kastar klipparen åt h****te och köper en ny eller finns det någon som har en bra och hållbar lösning på mitt problem?!

Tack på förhand!

David
Pirat eller original batteri?
Finns billiga och dåliga batterier som ger problem
 
martin43 martin43 skrev:
Är det något de brukar ha i lager?
Åt mig beställde de direkt fårn tyskland. Det var ett annat kretskort iofs. Men köp direkt från tyskland annars då?
Har du tips på nån hemsida?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.