Vispen74 Vispen74 skrev:
Den där är ju bara om man vill snacka direkt med klipparen eller saknar internet utan att använda Google eller Alexa.
Ah var snabb, hittade ett tyskt forum där man haft kontakt med worx senast 3 maj i år och då väntade man på att google skulle godkänna kopplingen till google home. Tydligen fungerar det med alexa om jag fattade googles interaktiva översättning rätt
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
G ekaa88 skrev:
Ah var snabb, hittade ett tyskt forum där man haft kontakt med worx senast 3 maj i år och då väntade man på att google skulle godkänna kopplingen till google home. Tydligen fungerar det med alexa om jag fattade googles interaktiva översättning rätt
Tackar, då är det bara att vänta då antar jag (y)
 
Kan man med Landroid göra flera Zoner på något sätt? Hade ju varit smutt att definiera tomten i olika områden. Någon som vet någon vettig guide för detta om det nu fungerar? Antar att man behöver veta detta INNAN man lägger utngränstråden.

Edit:
Hittade här
 
Redigerat:
Vispen74 Vispen74 skrev:
Kan man med Landroid göra flera Zoner på något sätt? Hade ju varit smutt att definiera tomten i olika områden. Någon som vet någon vettig guide för detta om det nu fungerar? Antar att man behöver veta detta INNAN man lägger utngränstråden.
Har för mig att jag läste att allt sånt görs i appen, att man får ange längden på slingan från basstationen och fram till där första zonen ska vara. Grotta ner dig i appen och återkom till oss nyfikna :p
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Skrev lite fel, menade inte om DU använde guidekabel utan undrade snarare om inte worx använder sig av guidekabel. Men uppenbarligen inte... :)
Är inte det dumt? Hur styr man då att den skall starta i vissa områden X antal procent av gångerna? Eller det gör man kanske inte, den bara kör ut och man hoppas att den skall hitta genom dom mindre passagerna ändå?
Husqvarna har patent på guidekabel (och äger Gardena och McCullough som så också kan ha det).
 
A
Tänk på att man får refresha appen för att få rätt batterinivå. Dra fingret rakt ner så refreshas den.
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
A
G ekaa88 skrev:
Har för mig att jag läste att allt sånt görs i appen, att man får ange längden på slingan från basstationen och fram till där första zonen ska vara. Grotta ner dig i appen och återkom till oss nyfikna :p
Ja, allt görs i appen.
Du får notiser, du ställer in regnfördröjning. Du kan även fota dina gräsmatta för att räkna ut KVM.

Jag har 3 google wifipuckar hemma. Har alltid kontakt med min robot.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi har kört med våran nya Worx Landroid L1500 WR153E i en halv. Tycker att den går stabilare än den gamla som vi har haft i 5 år utan problem sedan knappsatsen av så vi bestämde att köpa en ny håller imot bättre i utförs bake
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Har kört L2000 WR155E några dagar nu. Har fortfarande inte fått till tråden optimalt, behöver justera för att den inte ska fastna runt hörn och dylikt.
Mitt intryck är att den är både robustare och klarar terräng bättre än jag trodde. ACS fungerar bra så den inte kör in i saker eller husdjur, dock gör ACS att den undviker riktigt stora maskrosor då den tydligen ser det som ett hinder. Det gör att gräsmattan ser lite rolig ut när de stora gula maskrosorna framhävs som de vore fridlysta, haha!
Landroiden är inte smart, våra höns är ljusår smartare. Trodde utvecklingen kommit längre, vår robotdammsugare är rena geniet jämfört med denna.
Saknar även funktionalitet I appen, inte minst att kunna följa den från internet och inte bara inom samma wifi.
Det är min erfarenhet efter några dagars drift.
 
  • Gilla
flovv
  • Laddar…
Jag har problem och ansluta med appen är det någon som har någon bättre guide? Det är en wr141E, telefonen säger det är fel lösenord eller wi-fi?
Även om någon vet om man kan vara flera som har appen till samma maskin?
Och om någon har tips på bra wi-fi extenders till tomten
 
T thomas81 skrev:
Jag har problem och ansluta med appen är det någon som har någon bättre guide? Det är en wr141E, telefonen säger det är fel lösenord eller wi-fi?
Även om någon vet om man kan vara flera som har appen till samma maskin?
Och om någon har tips på bra wi-fi extenders till tomten
Har du inte inloggning till appen? I så fall är det ju bara att logga in med samma uppgifter på alla mobiler.
 
Ja så borde fungera att göra ja. Ska bara försöka få igång den med då..
 
A
Vispen74 Vispen74 skrev:
Har kört L2000 WR155E några dagar nu. Har fortfarande inte fått till tråden optimalt, behöver justera för att den inte ska fastna runt hörn och dylikt.
Mitt intryck är att den är både robustare och klarar terräng bättre än jag trodde. ACS fungerar bra så den inte kör in i saker eller husdjur, dock gör ACS att den undviker riktigt stora maskrosor då den tydligen ser det som ett hinder. Det gör att gräsmattan ser lite rolig ut när de stora gula maskrosorna framhävs som de vore fridlysta, haha!
Landroiden är inte smart, våra höns är ljusår smartare. Trodde utvecklingen kommit längre, vår robotdammsugare är rena geniet jämfört med denna.
Saknar även funktionalitet I appen, inte minst att kunna följa den från internet och inte bara inom samma wifi.
Det är min erfarenhet efter några dagars drift.

Du kan följa den och styra den från internet!
Men du får inte vara uppkopplat på ett wi-fi (ex jobbet) har jag märkt.
Glöm inte att refresha. Dra fingret neråt
 
  • Gilla
Vispen74
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
Du kan följa den och styra den från internet!
Men du får inte vara uppkopplat på ett wi-fi (ex jobbet) har jag märkt.
Glöm inte att refresha. Dra fingret neråt
Ja, noterade detta nu, funkar ju faktiskt
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.