Byggt ihop en kinesbyggsats av en Ms250 motorsåg... Testade idag. Hade visst slarvat med muttern till svänghjulet... Resulterade i en trasig krysskil.

Beställde nytt hjul för 100kr så allt är väl inte kört men men. Klantigt värre..
 
Tack @Pysslarn och @Frustrator för tips och uppmuntran angående skärbrädan. Tyvärr så gjorde jag ett sista försök att snabba upp processen och skickade in den i planhyveln. Om någon funderar på att göra samma sak så kan jag tipsa om att det är en riktigt dålig idé. Hursomhelst så ligger skärbrädan numera väl fördelad i spånsäcken.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Workingclasshero och 6 till
  • Laddar…
Hett tips om man kör plast i planhyvel, stå inte rakt bakom.
Har inte testat själv, men en bekant har. Han stod inte bakom när skivan flög ut som tur var!
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
jac jac skrev:
Tack @Pysslarn och @Frustrator för tips och uppmuntran angående skärbrädan. Tyvärr så gjorde jag ett sista försök att snabba upp processen och skickade in den i planhyveln. Om någon funderar på att göra samma sak så kan jag tipsa om att det är en riktigt dålig idé. Hursomhelst så ligger skärbrädan numera väl fördelad i spånsäcken.
Trollar du med oss?

En sån plastbräda kostar 20:- på Ikea...har lite svårt att föreställa mig att du skulle ge dig fan på att få den snygg igen.
 
jac jac skrev:
Tack @Pysslarn och @Frustrator för tips och uppmuntran angående skärbrädan. Tyvärr så gjorde jag ett sista försök att snabba upp processen och skickade in den i planhyveln. Om någon funderar på att göra samma sak så kan jag tipsa om att det är en riktigt dålig idé. Hursomhelst så ligger skärbrädan numera väl fördelad i spånsäcken.
Du hade väl inte oljat in den före planhyveln? Det ska man inte göra. :D

//Ronnie
 
  • Gilla
jac och 1 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
En sån plastbräda kostar 20:- på Ikea
Oj, jag trodde bara den kostade 10:-.
Men tanken var faktiskt att om det gick att släta till ytan på två minuter så kunde det vara ett bättre alternativ än att köra sex mil ToR och spendera tre timmar på att köpa en ny. Men nu blir det kanske till att köpa en ny på ICA istället, där kostar de säkert minst 50:-.
 
jac jac skrev:
Oj, jag trodde bara den kostade 10:-.
Men tanken var faktiskt att om det gick att släta till ytan på två minuter så kunde det vara ett bättre alternativ än att köra sex mil ToR och spendera tre timmar på att köpa en ny. Men nu blir det kanske till att köpa en ny på ICA istället, där kostar de säkert minst 50:-.
Det är bra tänkt. Visst är en skärbräda billig på Ikea men att gå in och ut där har i alla fall aldrig kostat mig under ~1500 kr.
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Köpte ändträskärbräda på IKEA, funkat helt hyffsat i snart 10 år, den gick dock i två i en olycka, så jag gjorde om den till två små brädor.
 
DennisCA DennisCA skrev:
den gick dock i två i en olycka
En olycka i hyveln?
 
Nä den föll i golvet
 
mexitegel mexitegel skrev:
Det där vore väl en bra ursäkt för att få hyra en minigrävare och en lyftsax annars? :)
Hyra?
 
  • Gilla
  • Haha
kulle och 3 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
vårt soffbord som hastigt men inte så lustigt förlorade sina ben för en tid sedan.
Det där får du gärna utveckla om det nu passar sig här... :thinking::rofl:
 
En nybyggd enkel entrébro i trä placerad utanför ett hus, ersätter en tidigare teaktrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vår gamla entré var tillverkade i 28x70mm massiv Teak. Lite väl lyxigt tänkte jag och gjorde en ny enklare entrébro. All Teak är nu omhändertagen för andra projekt. :D
 
  • Gilla
Naturliv och 7 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det är bra tänkt. Visst är en skärbräda billig på Ikea men att gå in och ut där har i alla fall aldrig kostat mig under ~1500 kr.
Tricket är att vara där ensam. Jag var förbi igår och köpte exakt de två stolarna som skulle handlas, och inget mer. Tog 10min blankt, mest tid gick åt till att hämta vagnen och ringa frun för att verifiera att jag köpte exakt rätt modell.

Sen åkte jag till Bauhaus och spenderade ~1h och 500 kr extra.
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.