Hemmakatten
Om det är den höga konstruktionen med täta liggande brädor ni pratar om så är det definitivt ett bygglovspliktigt plank.
 
  • Gilla
MetteKson och 8 till
  • Laddar…
Helt ärligt, Du är sur för att du inte får medhåll från oss andra. Det finns inget du kan göra mer än att acceptera att grannen bygger sin altan och pergola. Du får prata med grannen istället för att springa och smygfota, Du låter som en tjurig pensionär när du får mothugg i tråden? Hur tänkte du när du köpte hus i ett villaområde ??
 
  • Gilla
TheJanHof och 17 till
  • Laddar…
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
Om det är den höga konstruktionen med täta liggande brädor ni pratar om så är det definitivt ett byggöovspliktigy plank.
Och det smällde de också upp bara sådär ! Tack för seriöst svar ! Dock ska de ta bort de täta plankväggen och skjuta den mot oss om
Du förstår :)
 
simpa96 simpa96 skrev:
Helt ärligt, Du är sur för att du inte får medhåll från oss andra. Det finns inget du kan göra mer än att acceptera att grannen bygger sin altan och pergola. Du får prata med grannen istället för att springa och smygfota, Du låter som en tjurig pensionär när du får mothugg i tråden? Hur tänkte du när du köpte hus i ett villaområde ??
Detta forum finns för att ställa frågor man ska kunna diskutera allt förstår inte vad som är problemet ?
 
  • Gilla
nissebrun
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jo.
Får en altan dominera så pass mycket ? När tillämpas 4,5 m och samtycke då?
 
P Poolvillan skrev:
Och det smällde de också upp bara sådär ! Tack för seriöst svar ! Dock ska de ta bort de täta plankväggen och skjuta den mot oss om
Du förstår :)
Hade du vart nöjd om dom byggde altanen fast utan plank? Altanen får dom definitivt bygga som sagt, kanske ni kan kolla på varandra när ni ligger i varsin bubbelkopp, låter mysigt tycker jag ☺️
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
P Poolvillan skrev:
Detta forum finns för att ställa frågor man ska kunna diskutera allt förstår inte vad som är problemet ?
Det har du rätt i, men sål
P Poolvillan skrev:
Får en altan dominera så pass mycket ? När tillämpas 4,5 m och samtycke då?
Oftast när tomten lutar och deras altan blir högre jämfört med tomten bredvid, men så verkar det ju inte vara i detta fallet, den ser ju ut o hamna 30-50 cm över mark bara
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
P patfred skrev:
Hade du vart nöjd om dom byggde altanen fast utan plank? Altanen får dom definitivt bygga som sagt, kanske ni kan kolla på varandra när ni ligger i varsin bubbelkopp, låter mysigt tycker jag ☺️
jag hade varit nöjd om de byggde på andra sidan så man slipper se de. De har plats att bygga där men vill inte för att de e väl trevligare mot oss antar ja
 
  • Haha
UffePlåtis
  • Laddar…
simpa96 simpa96 skrev:
Det har du rätt i, men sål

Oftast när tomten lutar och deras altan blir högre jämfört med tomten bredvid, men så verkar det ju inte vara i detta fallet, den ser ju ut o hamna 30-50 cm över mark bara
Oj byt styrka direkt !!! Detta är bra mycket högre hahaha
 
P Poolvillan skrev:
Okej men när tillämpas 4,5 m och samtycke då ?
För t.ex komplementbyggnader såsom attefallshus, friggebod medmera....
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
P Poolvillan skrev:
jag hade varit nöjd om de byggde på andra sidan så man slipper se de. De har plats att bygga där men vill inte för att de e väl trevligare mot oss antar ja
Mm dom är säkert exibitionister som vill att ni skall se dom så mkt som möjligt, av det jag kan se på bilderna du tagit så känns det inte som dom kan göra så mkt annat vettigt av tomtbiten du fotat.
 
Filip94 Filip94 skrev:
För t.ex komplementbyggnader såsom attefallshus, friggebod medmera....
Nja,,,
 
P patfred skrev:
Mm dom är säkert exibitionister som vill att ni skall se dom så mkt som möjligt, av det jag kan se på bilderna du tagit så känns det inte som dom kan göra så mkt annat vettigt av tomtbiten du fotat.
Osäker på din ålder men numera är det bakgrund som är viktigt då man tar instabilder i deras fall och då vill de ha vårt poolområde som bakgrund. De har buskar och en hög garagevägg på andra sidan av tomten men där
Vill de ej placera
 
  • Haha
Anna84
  • Laddar…
  • Gilla
raggartejpen och 1 till
  • Laddar…
P Poolvillan skrev:
Oj byt styrka direkt !!! Detta är bra mycket högre hahaha
Syftade på altandäcket :) Jag driver själv en byggfirma och varit med flera gånger när grannar blivit ovänner över sånna här saker, Saken är den att pratar du inte med grannen och anmäler till kommun kommer det ta otroligt långt innan det händer något antagligen ger kommunen grannen ett vite på ett par tusen kronor bara som dom betalar, Då har dom en pergola med pool vid eran tomtgräns och ni är antagligen fiender tills någon flyttar, grannfejder slutar sällan i något bra. Ett tips bara..
 
  • Gilla
Mats: Gårdsägare och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.