Martin_B
M Meurman skrev:
Liten uppdatering:

Vi lade ned försäljningen av vårt hus i veckan, dels på grund av att vi inte fick några bud, dels på grund av att vi ska ha tillökning efter sommaren och dels på grund av att det nya stället vi tänkte oss aldrig kom ut till försäljning, kan hända att det gör det i framtiden, men kändes alldeles för jobbigt att inte veta någonting och leva i något slags mellanting hela tiden, så nu har vi bestämt oss för att bo kvar och försöka göra det så som vi hela tiden och från början hade tänkt oss, fortsätta resan här hemma helt enkelt. Ska försöka uppdatera lite emellanåt men förmodligen kommer det vara småsaker i jämförelse med tidigare år som dyker upp, nu ska vi försöka ta det lite lugnt också!

Ha en fin dag allesammans!
Tråkigt att höra att ni inte fick några bud. Mycket förvånande.
Det där är ju inget pris för ett hus, i synnerhet i den storlek och stil som ert hus är. Nu kan jag ju inga huspriser där ni bor, men något skambud borde det väl ha kommit åtminstone.

Vad är det för fel på folk? :D
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Tråkigt att höra att ni inte fick några bud. Mycket förvånande.
Det där är ju inget pris för ett hus, i synnerhet i den storlek och stil som ert hus är. Nu kan jag ju inga huspriser där ni bor, men något skambud borde det väl ha kommit åtminstone.

Vad är det för fel på folk? :D
Ja jag tror att närheten till garveriet kan ha varit en stor påverkan, men man vet ju aldrig, vi hade iallafall 40 familjer totalt här under 4 olika visningar, så vi har iallafall gjort en tappert försök!
 
M Meurman skrev:
Ja jag tror att närheten till garveriet kan ha varit en stor påverkan, men man vet ju aldrig, vi hade iallafall 40 familjer totalt här under 4 olika visningar, så vi har iallafall gjort en tappert försök!
Där har jag varit och handlat :)
 
  • Gilla
Meurman
  • Laddar…
Tror att folk som går på visning vill ha ett "färdigt" hus. Om man möts av tanken att vi måste måla om huset direkt och sen börjar man "leta mer fel".
Så tror jag det kan vara
 
  • Gilla
pappel
  • Laddar…
Martin_B
P Pappa1986 skrev:
Tror att folk som går på visning vill ha ett "färdigt" hus. Om man möts av tanken att vi måste måla om huset direkt och sen börjar man "leta mer fel".
Så tror jag det kan vara
Fast man får väl hoppas att de tittar i annonsen först? Tittar på bilderna, läser all information?

Då ser de ju klart och tydligt att där är en hel del att göra. Ändå väljer de att gå på visningen, så rimligen borde de kunna tänka sig att renovera lite för att få det färdigt, för i annat fall så kommer de enbart av ren nyfikenhet, utan någon som helst ambition att lägga bud.
 
M Meurman skrev:
Liten uppdatering:

Vi lade ned försäljningen av vårt hus i veckan, dels på grund av att vi inte fick några bud, dels på grund av att vi ska ha tillökning efter sommaren och dels på grund av att det nya stället vi tänkte oss aldrig kom ut till försäljning, kan hända att det gör det i framtiden, men kändes alldeles för jobbigt att inte veta någonting och leva i något slags mellanting hela tiden, så nu har vi bestämt oss för att bo kvar och försöka göra det så som vi hela tiden och från början hade tänkt oss, fortsätta resan här hemma helt enkelt. Ska försöka uppdatera lite emellanåt men förmodligen kommer det vara småsaker i jämförelse med tidigare år som dyker upp, nu ska vi försöka ta det lite lugnt också!

Ha en fin dag allesammans!
Vad begärde ni för huset..Låter otrolig att ni inte fick bud!
 
Martin_B
M Meurman skrev:
Ja jag tror att närheten till garveriet kan ha varit en stor påverkan, men man vet ju aldrig, vi hade iallafall 40 familjer totalt här under 4 olika visningar, så vi har iallafall gjort en tappert försök!
Fast samma här som i mitt förra inlägg. De som kommer har väl någon sorts förmåga att inhämta information till centralenheten uppe i bollen? Och förmågan att kunna bearbeta den informationen så de kan ta olika sorters beslut? :D

Huset står ju för fasen på adressen Garverivägen 3 t.o.m. Garveri finns ju med i gatunamnet. Hur fasen kan de missa den informationen? :D

Nä, jag undrar om inte nära på alla gick av ren nyfikenhet, för de ville se vad ni hade gjort. Och de enstaka få som på allvar kunde tänka sig att lägga ett bud, kanske blev avskräckta av mängden renovering som är kvar, eller något sådant.

Märkligt är det oavsett. Det är ju trots allt ett häftigt hus med stora möjligheter.

Flytta huset till en ledig tomt på Lidingö så skall du se att det börjar röra på sig :D ...fast som vi vet så behöver man inte flytta huset dit överhuvudtaget... går lika bra att sälja tomten helt tom :D
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Fast man får väl hoppas att de tittar i annonsen först? Tittar på bilderna, läser all information?

Då ser de ju klart och tydligt att där är en hel del att göra. Ändå väljer de att gå på visningen, så rimligen borde de kunna tänka sig att renovera lite för att få det färdigt, för i annat fall så kommer de enbart av ren nyfikenhet, utan någon som helst ambition att lägga bud.
Jag skulle inte ha något emot att titta på det huset. Det är nog en hel del som enbart var nyfikna. Det är ju ett rätt unikt hus.
 
Martin_B
K Kelly Jamieson skrev:
Vad begärde ni för huset..Låter otrolig att ni inte fick bud!
Det stod 1 850 000 kr i annonsen vet jag.

Men det verkar ju inte ens ha inkommit skambud? Så märkligt är det ju...

Har huset någon mörk historia med tortyr och massmord som de flesta, men ingen av oss, känner till eller? :D
 
  • Ledsen
Kelly Jamieson
  • Laddar…
Martin_B
D Daniel 109 skrev:
Jag skulle inte ha något emot att titta på det huset. Det är nog en hel del som enbart var nyfikna. Det är ju ett rätt unikt hus.
Jovisst, och såpass förstår ju de flesta.

Men varför inga bud överhuvudtaget? Inte ens bud under annonspriset inkom ju? (vad jag har förstått)

Eller är det så otroligt gott om lediga bostäder där i området?
 
Martin_B
Blev så nyfiken så jag tittade lite på slutpriser i området... och börjar nu förstå lite smått varför det blev så här.

Villorna går ju rätt billigt där ser jag nu, så jag tror att de flesta tycker att detta var ett överpris med tanke på hur mycket det är kvar att göra.

Jag hade nog inte vågat sätta mer än högst 1,2 m i utgångspris, och t.o.m räknat med bud neråt 900.000.

Bara lite snabbt kalkylerat så borde väl inte marknadsvärdet vara så mycket högre än 1,2 kanske 1,3 mille med tanke på hur mycket där är kvar att göra?

Underbart hus, men fel läge helt enkelt. För långt ut i "bushen", så att säga.
 
  • Gilla
Uppfinnar-Nils och 2 till
  • Laddar…
K Kelly Jamieson skrev:
Vad begärde ni för huset..Låter otrolig att ni inte fick bud!
1850000, men vi hoppades på 2000000, för då skulle vi kunna bli av med bolånet.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Blev så nyfiken så jag tittade lite på slutpriser i området... och börjar nu förstå lite smått varför det blev så här.

Villorna går ju rätt billigt där ser jag nu, så jag tror att de flesta tycker att detta var ett överpris med tanke på hur mycket det är kvar att göra.

Jag hade nog inte vågat sätta mer än högst 1,2 m i utgångspris, och t.o.m räknat med bud neråt 900.000.

Bara lite snabbt kalkylerat så borde väl inte marknadsvärdet vara så mycket högre än 1,2 kanske 1,3 mille med tanke på hur mycket där är kvar att göra?

Underbart hus, men fel läge helt enkelt. För långt ut i "bushen", så att säga.
Tyvärr är nog det där närmast sanningen, vi har en värdering på 2250000 just nu, 2500000 när huset är målat utvändigt, den bilden är kanske inte så realistisk som dom trodde...
 
Martin_B Martin_B skrev:
Fast man får väl hoppas att de tittar i annonsen först? Tittar på bilderna, läser all information?

Då ser de ju klart och tydligt att där är en hel del att göra. Ändå väljer de att gå på visningen, så rimligen borde de kunna tänka sig att renovera lite för att få det färdigt, för i annat fall så kommer de enbart av ren nyfikenhet, utan någon som helst ambition att lägga bud.
Absolut. Hade jag m velat bo i detta området så hade jag köpt det utan tvekan. Hade passat mig som handeb i handsken. Helt underbart hus.
Hade jag bott i närheten så hade jag gått på husvisningen, bara för att jag tycker det är fint :D
Men det är konstigt att ni inte fick ett endaste bud men gör färdigt det så får ni ännu mer betalt. Garanterat (y)
 
Trist att det var så dåligt intresse. När jag köpte mig en liten gård i avfolkningsbygd hade den legat ute till försäljning över ett år. Där hade säljaren såväl haft lite otur med köp som föll igen såväl som hade ett halvt intresse att ha stället kvar, men tids nog blev det som sagt sålt. Till ett uselt pris... Dålig sensmoral här.

Så jag förstår att ni drog tillbaka huset. För även om man kanske helst vill sälja vill man ju inte leva i limbo; utan antingen sälja eller acceptera att man bor kvar. Hoppas det senare alternativet känns ok, ni bor ju i alla fall i ett fantastiskt fint hus!
 
  • Gilla
Kennakusebo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.