L lasseboy skrev:
Kan det skilja mycket på en som är år 2011 och till din?
Finns inte en chans att ett 50 mm hjul kan gå runt på min maskin när höjden är samma som gamla stora hjulet så kan den nya röra sig mellan 10 i 12 till 10 över 12 (mellan 10 och 14 på klockan)
Ska jag slippa bort så blir det minst 5 mm på bägge sidor hela väggen till 16 och 20.

Kolla in bilderna på forumet. Så ser du att man måste slipa bort kanterna, där orginal hjulet satt.
 
  • Gilla
lasseboy
  • Laddar…
Är det någon som monterat några andra hjul än original på sin R70? Efter 5 säsonger är mina rätt slitna.
 
Jag köpte nya på gplshop. Mina höll i 7 säsonger.
 
johan63 johan63 skrev:
[länk]
Tack! kollade bilder även på deras hemsida, tror att de monterar hjulet något högre än original hjulet, min skiljer endast 1 mm i höjd, ska höja den 5 mm och kolla hur mycket slipning det blir, i nu läget så får jag slipa bort hela godset så det blir hål in där bläckets kablar sitter.
 
Tänkte om någon har moddat dit ett terrängkit från hqv?
 
Nya däck på G :cool:
Nytt däck med djupa mönster bredvid ett slitet däck på gräsunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Toomaster och 1 till
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
Nya däck på G :cool:
[bild]

Såg orginaldäcken ut så eller? Man minns ju inte :thinking:
 
P peddjy skrev:
Såg orginaldäcken ut så eller? Man minns ju inte :thinking:
Ja.
 
Fick i ordning på Bakhjulet, en bit från en skärbräda 6 mm tjock gjorde susen!
 
  • Gilla
peddjy och 2 till
  • Laddar…
@johan63 @peddjy hittade någon nåt alternativt däck? Mitt ena har slitytan gått av och ramlat bort så det börjar bli bråttom. Får kolla lokalt imorgon vad de vill ha för nya.

Slitet gräsklippardäck där slitytan lossnat och hänger lös, visar behovet av ersättning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
J Jan Nylund skrev:
Beställde nya original från GPL.
Ja me :crysmile:
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
De blir nog originalsulor för mig med! Någon som hunnit prova de nya knivarna då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.