Hej!

Plattan börjar tina fram. i ca 10 år har jag haft den under platon matta, markisolering, grus och sen presenning.
igår tog jag bort presenningen och idag har jag börjat plocka bort grus och markisolering. Gruset är fortfarande fruset delvis så det blir att skotta lite i taget och så får det tina fram lite i taget.


En byggplats med halvt borttagen markisolering och grus framför en röd träbyggnad, fortfarande delvis frusen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild av en delvis tinad grundplatta med markisolering och grus vid en byggnadsutbyggnad, med snö och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag vill få fram plattan så att jag kan börja kolla hur tjock leca sten jag ska mura med, det blir bara ett varv för att få upp panelen en bit ifrån backen. så byggstart på utbyggnaden av huset börjar närma sig.

//Mathias
 
Redigerat:
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Hej!
Liten bild på utbyggnaden av huset. Dörren kommer att flyttas längre till höger så den hamnar ungefär mitt på väggen.
Ritning av en husfasad med planerad utbyggnad och nuvarande placering av dörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Mathias
 
Nylagt betongplatta bredvid röd timmerstuga med grus och snö runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hej
Nu är plattan framme också.
//Mathias
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Hej!

Nu är vi på gång! idag har jag murat 1:a varvet. nu ska det bara få brinna lite grann så att jag kan börja resa stommen.

Grundmurat första varvet på en byggplats med husvagn och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggt första varv av grundmurning bredvid en träveranda och trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nybyggd grund med första lagret tegelstenar framför en bod med båtar och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


//Mathias
 
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
Halvfärdig trävägg i en byggprocess bredvid ett rödmålat trähus, med byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Konstruktion av en liten trävägg vid ett hus, byggmaterial och stege syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En lite vägg
/:Mathias
 
  • Gilla
holmberg87 och 1 till
  • Laddar…
Snyggt! Nu blir man sugen att bygga något igen fast jag egentligen är färdig på det här huset om man nu kan säga det haha
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Hej !

ett par timmar till så sitter vägg nummer 2.
Imorgon blir det gavel.
//Mathias
En nästan färdigbyggd trävägg på ett byggprojekt nära ett rödmålat hus med bastu.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Byggande av trästomme för en ny vägg nära ett rödmålat hus med svart tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Konstruktion av vägg nummer två inomhus med trästomme, synlig i gryningens ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trästomme till ett pågående byggprojekt med nästan klar vägg nummer två.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Byggarbetsplats med trästomme för tillbyggnad nära en befintlig stuga och ett skjul, omgivet av träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillbyggnad av trästomme på hus i soligt väder, med såg och arbetsbänk i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Wallin
  • Laddar…
Det tar sig, som mordbrännaren sa! Är det cc-avstånd efter kommande glaspartier, eller hur är regelverket komponerat?
 
Långsamt och osäkert.
Det är reglat för fönster men jag har inte kotlat för dem ännu. Det blir 2 fönster åt ena hållet. Sen har jag förberett för ett som jag inte kommer montera i nu läget.
//Mathias
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
(Förlåt, men det stavas kortlat. Man kortlar med kortlingar, dvs korta reglar...)
 
  • Gilla
  • Arg
RalleB och 3 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
(Förlåt, men det stavas kortlat. Man kortlar med kortlingar, dvs korta reglar...)
Förlåt, men retar mig oerhört på din onödiga kommentar. Tror dem flesta förstår att han menar kortlingar när han skriver kotlat.
När du "rättar" pga ett uteblivet r så kan det vara väldigt känsligt. Personen i fråga kan ha dyslexi, iaf en onödigt dryg kommentar!
 
  • Gilla
big mike och 1 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Förlåt, men retar mig oerhört på din onödiga kommentar. Tror dem flesta förstår att han menar kortlingar när han skriver kotlat.
När du "rättar" pga ett uteblivet r så kan det vara väldigt känsligt. Personen i fråga kan ha dyslexi, iaf en onödigt dryg kommentar!
Du behöver inte vara orolig, det är bara detta enda ord jag rättar. Och det beror inte på dyslexi utan på ett missförstånd, det vet du mycket väl.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Du behöver inte vara orolig, det är bara detta enda ord jag rättar. Och det beror inte på dyslexi utan på ett missförstånd, det vet du mycket väl.
Du kan väl inte veta om vederbörande (TS) har dyslexi?
En helt onödig rättning.
 
  • Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Nog om detta nu!

Ingen fara med min felstavning. Från nu handlar tråden om vår gård och inte om stavning. Detta är inte stället som jag alltid korrektur läser innan jag skickar in något.

Tillbaka till bygget nu. Lite stillestånd just nu taskigt väder och väntar även på limträbalk och pelare detta kommer på måndag.
//Mathias
 
  • Gilla
  • Älska
Jonatanm535 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.