Ann-Marie i Stockholm råkade ut för en riktig fuskbyggare när hon skulle renovera lägenheten. Mansour bara lämnade henne med en förstörd halvfärdig lägenhet när hon klagade på hans illa utförda jobb. När Anders Öfvergård ska konfrontera Mansour blir det jakt nere i Europa.

Du kan läsa artikeln här: Fuskbyggaren Mansour på Keramik och Teknik i Stockholm AB förstör och sticker
 
När ska folk hajja att aldrig betala något i förskott... Aldrig!
Jag handlar t.ex alltid på faktura på nätet oavsett butik.
 
  • Gilla
Husqvarna220Ac och 1 till
  • Laddar…
Har vi inte sett det här programmet tidigare?
"Same, same but same"
 
  • Gilla
lopec
  • Laddar…
Man undrar ju hur klimatet på Ann-Maries arbetsplats blev, det var ju en arbetskamrat som rekommenderade denna "klantverkare" till henne. DET skulle jag gärna se i programmet! ;)

Sedan kan man ju tycka att hon som revisor borde veta att man aldrig ska betala i förskott.
 
  • Gilla
TobbeP och 6 till
  • Laddar…
Jag har raderat ett otrevligt/osakligt inlägg + svar på detta inlägg.

/Moderator
 
Hur mycket får man ljuga om behörigheter och förbli ostraffade? Denne fuskbyggare radade upp hela sju behörigheter för bl a el, vatten och golvbygge, men bara ett av dessa stämde med verkligheten.
Han kunde inte ens få ett golv rakt!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Hur mycket får man ljuga om behörigheter och förbli ostraffade? Denne fuskbyggare radade upp hela sju behörigheter för bl a el, vatten och golvbygge, men bara ett av dessa stämde med verkligheten.
Han kunde inte ens få ett golv rakt!
Instämmer. Dessa oseriösa klantar verkar få lov att hållas i all oändlighet utan att t ex näringsförbud utfärdas. Lagstiftningen behöver definitivt ses över här!!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
lärjungen
Har också svårt att förstå att man betalar förskott. Visst, han gav ett seriöst och trevligt intryck, men ändå... Om folk slutade att betala förskott skulle den här typen av bedragare minska drastiskt.
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
Detta program handlade mer om en bedragare än om en fuskbyggare, denna klant är och kommer aldrig bli byggare.
Sen att åka till Spanien för att få en kommentar förlöjligar ju hela programserien.
 
  • Gilla
Mats Lj och 1 till
  • Laddar…
Om en byggare inte har medel för att ligga ute med material/inte litar på att få betalt efter utfört arbete, så bör man redan där avsluta kontakten.
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
D
offlarjon offlarjon skrev:
Instämmer. Dessa oseriösa klantar verkar få lov att hållas i all oändlighet utan att t ex näringsförbud utfärdas. Lagstiftningen behöver definitivt ses över här!!
Oseriös klant? Han är ju kriminell.
 
  • Gilla
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
Varför har vi inte en lagstiftning i Sverige som ser till att såna här får näringsförbud?
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
Helt otroligt..!! Fattar inte hur man ens kan betala en enda krona i förskott! Det gör man inte ens i Kebabvagnen! Men när det gäller hus/hem och dyra jobb, då kan man betala hur mycket som helst, i förskott! Tragiskt, och att man inte lär sig heller, knappast nåt nytt fenomen..
 
  • Gilla
uuu och 1 till
  • Laddar…
F
Ja det är tyvärr ofta ännu värre. Byggföretag anlitar mig när de undrar över utförandet då de själva är osäkra och de brukar bli förtvivlade när felen räknas upp de ser vinsten försvinna och förvandlas till en förlust.

En speciellt tråkig sak var när ett hus var nära nog klart för golvläggning och byggaren tog dit mig och jag frågade om de hade tänkt sig ha trådlöst avlopp! De hade inte dragit avlopp till vare sig bottenplan eller markplan. I markplan var det vattenburen golvvärme utan rör i rörsystem ... så hur det löste sig vete fåglarna. Övriga felen var ju hanterliga om än dyra att åtgärda.
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Gilla
Fairlane och 3 till
  • Laddar…
Jag efterlyser vad som händer efteråt. Det finns ju krav på byggfelsförsäkring, kontrollansvariga och besiktningar, banken m fl. Blir inte entreprenörerna stämda? Vad säger
Garbo och motsv?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.