MathiasS MathiasS skrev:
Jag tänkte montera lite starkare Xcen som bänkbelysning i garaget - verkar dessa funka bra tycker du?
Jag tycker dom är riktigt fina i temperatur och spridning, i köket hemma har dom ju suttit i säkert 6år nu och inte ett endaste tillstymmelse till problem - Därav valet av samma leverantör till stugan.
Tror vi satte 5m list hos en kompis när vi byggde kök hos honom för ca 5 år sedan och samma där - Inga problem så här långt.
Mitt drivdon till stugan rasade däremot efter 20-30 sekunder - Ett mail följt av att dom ringde upp dagen efter så låg det ett nytt drivdon på posten ytterligare en dag senare med en returlapp inkluderad för den defekta.
Ett måndagsexemplar helt enkelt - Nu var jag snabb och petade dit ett annat så kör du vidare på garagelösningen och önskar ett billigt 75W drivdon till LED-Tejp så säg bara till!
 
Bra, ska göra en config nu för garaget, dock med mer ljus än man vill ha i köket....behövs drivdon säger jag till! Finns lite på hyllan här med sedan tidigare.....
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
richardtenggren
Snyggt!

Såg ut att vara en bra webbutik för alulister också, tänkt sätta liknande i takfoten och ovanför garageporten. :)
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Knackigt i agendan med en massa saker som krockar. Frun är bortrest så det blev ett par hundra meter list med på släpet ut idag - men så långt kom vi inte.
Foga kakel, montera fler led spottar, montera blandare, jacka in elen för köket och montage av blandare, skruva ihop möbler följt av ljug med grannen över ett par öl så var den dagen slut....
Nytillverkad köksbänk med infälld diskho, installerad kromad blandare och vit kakelvägg med LED-spotlights ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök med vit kakelvägg, rostfri diskho, träarbetsbänk och grå överskåp med korsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum under renovering med skyddsplast över möbler och oskyddat golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 4 till
  • Laddar…
Jösses vilket tempo! Man blir lite avundsjuk på din skicklighet och snabbhet...
En annan har hållit på med källarbadrum i 2 år....:)
Men det blir nog bra till slut....:)
 
  • Gilla
slacker och 1 till
  • Laddar…
Stökiga veckor och stökiga helger - Möten, jobb, helgjour och hjälpa bekanta med saker som skall fixas till. Varför är det alltid så här på vårkanten?
Paniken börja sätta sig dessutom - kommande helg är den enda helgen jag får hjälp att koppla in luftvärmepumpen... och jag har inte ens börjat skruva upp den....

Men vi fick lite annat gjort i helgen!

Vardagsrum under renovering med möbler täckta av plast, omonterad lampa och renoveringsredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dalbotant och 3 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Stökiga veckor och stökiga helger - Möten, jobb, helgjour och hjälpa bekanta med saker som skall fixas till. Varför är det alltid så här på vårkanten?
Paniken börja sätta sig dessutom - kommande helg är den enda helgen jag får hjälp att koppla in luftvärmepumpen... och jag har inte ens börjat skruva upp den....

Men vi fick lite annat gjort i helgen!

[bild]
Snyggt! Kommer bli kanon!
 
Det ser både snyggt och mysigt ut! Bra jobbat!
 
Ännu en produktiv dag - LLVP’n på plats. Nästa helg skutflr grannen ”kylmontören” installationen!
Installationsklar luft-luftvärmepump monterad högt på vägg i rum med träpanel och tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen installerad luftvärmepump under en träkonstruktion vid ett byggprojekt utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lizaliza
  • Laddar…
Herregud - Vi blir faktiskt ”klara” innan midsommar!!
Pumpen är nu inkopplad, panelen är klar, alla lister är på plats och pengarna är slut...
Renoverat rum med paneltak, tapetväggar, skyddad soffa och en luftvärmepump.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med tapetserade väggar, vita paneler och lister, och ett trägolv samt två vita dörrar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat rum med tapetserade väggar, vit panel, dörr och golvlist i trä samt pump i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Varför är det så förbenat dyrt att köpa vita lister?
Efter att ha hjälp grannen hela dagen med ett kök igår så får jag nog ta mig i kragen och krypa under stugan för att byta ut avloppsrören till nytt... oh happy days!
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Är pengarna slut är man klar, det är sen gammalt! ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Najkire och 4 till
  • Laddar…
Du har ett otroligt driv i ditt projekt och så bra det blir!
Blev det en sommar där pengarna var slut och ni bara njöt av att vara i stugan eller har du hunnit med några flera projekt? Tycker du har haft en väldigt bra tråd med mycket bilder och svarat på frågor, fortsätt gärna så :)
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Tackar!

Det blev en konstig sommar - Började semestern med en operation på ett knä som var way overdue.
Senaste 14 åren med någon form av smärtor som jag äntligen tog tag i - Så semestern, tja...
Person med ben i gips vilar på en altan med utsikt över skog och vatten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Beordrad vila - Och det tyckte jag var skevt så jag drog igång lite små projekt och fick väl som sätta mig ned igen ganska direkt..

Så för att summera sommarens projekt;

- Kittat om 3 fönster
- Monterat klart kring underspikningen altan
- Monterat nya LED spotlights på punsch verandan.
- Fällt träd på tomten och i båthamnen

Sen var sommaren slut...

Sen skickade jobbet mig till USA i ett par veckor för utbildning och sedan så rullar det på i vanlig takt.
Nu handlar det om att blir klar för älgjakten så förmiddagen på skjutbanan och eftermiddagen i skogen då frun tyckte vi började få slut på svart trumpetsvamp.

Problemet löst;

Korg fylld med nyupptagna svart trumpetsvampar på ett flätat bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men det händer roliga saker trots allt, vissa investeringar gör man fel tid på året men så kan det gå. Det blev en ny båt för att bredda vyerna kring Muskö!
Person i grönt och solglasögon sitter i en Yamarin Cross 57br motorbåt förtöjd vid en träbrygga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En -17 Yamarin Cross 57br med en 115hk Yamaha.

Så jaaa... NU börjar pengarna sina.....
 
  • Gilla
KarolinaA och 15 till
  • Laddar…
Ja, båt måste man ju ha. Eller fem som i mitt fall.
 
Vet inte riktigt om jag är inne på 3e eller 4e gången jag kollar igenom tråden från start - imponerad av ditt driv och (frugans) smak!

Hoppas knät läker och att jobbsituationen ordnar upp sig så du kan spendera mer tid i stugan!
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.