Renoveringsarbete i badrum med öppet takfönster, badkar, rörmokarverktyg och byggavfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Pågående renovering av badrum med borttagen vägg och synlig radiator samt rörarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skulle plockat bort radiatorn också men där hade förra ägaren hittat på någon egen jävla idiotlösning (läs typ slått i keramisk metall i avstängningsventilen på returen) så det får röris roa sig med istället! Det är svårt att tro att förra ägaren var elektriker när man sett eldragningsrna och att sonen var rörmokare då han laga avloppsrör med silikon och silvertejp..
 
Sådärja! Nu har det blivit gjort lite mer.

Väggen mot sovrummet är väck, all vvs är borttagen o det nya takfönstret är inne!

Utsikt mot himlen genom ett nyinstallerat takfönster i en renoveringsmiljö, med synliga takbjälkar och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbete där ett gammalt tak ersatts med ett nytt takfönster, med stege och öppet till himlen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nytt installerat takfönster med öppen himmel och synlig trästomme, vägg mot sovrum borttagen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renovering pågår med borttagen vägg, synliga bjälklag och nyinstallerat takfönster i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Robgson och 1 till
  • Laddar…
Ett rejält lyft med så stort fönster!
 
K kalle55 skrev:
Ett rejält lyft med så stort fönster!
Ja det kan man minst sagt säga!
De som har sett rummet har alla reagerat med "shit vad stort!" och jag slås av samma tanke varje gång jag öppnar dörren också :crysmile: känns som om man står under bar himmel :crysmile:
 
  • Gilla
kalle55
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
Ja det kan man minst sagt säga!
De som har sett rummet har alla reagerat med "shit vad stort!" och jag slås av samma tanke varje gång jag öppnar dörren också :crysmile: känns som om man står under bar himmel :crysmile:
Snyggt, planerar också för ett stort takfönster i badrummet. Vilken dimension har du satt in? Upplever du det "för stort" rent av?
 
P pappel skrev:
Snyggt, planerar också för ett stort takfönster i badrummet. Vilken dimension har du satt in? Upplever du det "för stort" rent av?
Vårat mäter 94x118 cm :) Som svar på om det upplevs som för stort så vet jag inte riktigt.. det förra mätte 66x78 och upplevdes som väldigt litet i vårat badrum, men detta är ju ljusår större än det :crysmile:
Så för stunden upplevs det som väldigt stort, men jag tror att när badrummet är färdigt, duschnischen är uppbyggd osv så kommer det kännas helt rätt för rummet (y)

Tar en liten halvtidsuppdatering här! Har varit och hämtat hem material för att kunna bygga upp nischväggarna samt golvspån och lite annat lullull. Sen blev det dags att börja riva!

Slet upp mattan först som tack gode gud inte satt speciellt hårt! Efter det var det dags att såga upp golvet. Hade måttat i en springa ner till golvbjälken och det var ca 48mm så körde cirkelsågen på 55mm för att den inte skulle ha några problem. Sågade väl 15 cm när det började strömma vatten... OCH där hittade jag radiatorröret :crysmile: Så såga upp golvet runtom fort som fan och ner med ett glassbunke för att sedan springa och stänga pannan :sweat: Tur är väl att det ändå skulle pluggas och nu vet jag ju exakt vart det går någonstans ;)
En glasskål under ett söndersågat trägolv fångar upp läckande vatten från ett oavsiktligt genomskuret radiatorrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ännu mer tur var kanske att där vattnet faktiskt lyckades ta sig igenom så var taket redan uppsågat sedan vi satte in pannan så det vattnet jag inte hann fånga kom inte att göra skada någonstans :strong:

Uppbrutet golv i renoveringsprojekt med synliga vattenrör, träspån och verktyg efter vattenläckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så nu är ca 1/3 av golvet uppbrytet. Dags att börja gå och hinka lite på släpet så man har någonstans att stå igen :crysmile: Men jag måste säga att det känns rätt vemodigt att såga upp detta golvet, har varit snustorrt precis överallt! Till och med runt brunnen:) Och att byta ut sånt här virke mot golvspån som jag kommer göra känns lite som ett helgerån:cry:
Sågat uppdelat trägolv med en hammare och virke i bakgrunden under en renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bernieberg och 1 till
  • Laddar…
En liten fråga har jag dock! Som ni ser så är isoleringen i golvet inget direkt att hurra i. Nu ramlar det dessutom ner en massa bröte så funderar på att byta ut denna.

Vad är då lämpligast? Färdiga skivor i typ stenull/glasull? Lösull?
 
Nu känner jag mig nöjd för idag!

Ongoing renovation with exposed wooden beams, work tools, and black trash bag on the floor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har fortsatt lite lätt idag. Allt avlopp är borta.. Eller ja så mkt jag kan ta bort själv! Behöver en gubbe som står i pannrummet för att ta sista biten annars lär det röret mosa pannan :crysmile:

Hade tänkt komma lite längre men det fick räcka för idag :)

Renoveringsarbete med borttaget avlopp, dubbla träreglar och mätsticka mot isolerad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och anledningen till dubbla 45x95 är för att ha gott om material att skruva i ;) lät ju råsponten vara kvar under de väggarna som redan fanns!

En annan sak som jag ny insett är att duschen kommer bli gigantisk :crysmile:
 
Då har vvs och el varit här!

VVS-arbete i pannrum med synlig avloppsrörinstallation och öppet golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Installation av rör och kablar i ett pannrum under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nydragna VVS och elkablar i ett pannrum med synlig rördragning och elektrisk installationslåda på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hyffsat ormbo i pannrummet :D eller kommer bli snarare ;)
Närbild på ett rostigt och igensatt avloppsrör på marken, tecken på slitage och behov av byte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Man kan säga att avloppet sjung på sista versen!
 
  • Gilla
andthe och 1 till
  • Laddar…
Blev nyfiken på hur taket är konstruerat.
Verkar inte vara vanliga takstolar?
Är väggen med dörren bärande?
 
M Mikael St skrev:
Blev nyfiken på hur taket är konstruerat.
Verkar inte vara vanliga takstolar?
Är väggen med dörren bärande?
Tja Mikael!

Ska försöka förklara så bra det bara går :) men jag kan bekräfta att taket är speciellt uppbyggt!

På husets totala bredd 9.25m har jag bortsett från "gavel spetsarna" bara 2st takstolar, dessa sitter med cirka cc 2.4m, 4m och 2.6m.

Sedan är hela taket avväxlat med cc120. Råsponten är således monterat lodrätt och fäst i avväxlingarna som ligger uppe på takstolarna.

Det är en minst sagt speciell konstruktion!
 
En bit till på vägen! Tror det som kunnat strula har strulat..
Upprivet golv med träreglar, isoleringsmaterial och rörinstallation synlig i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Pågående renovering med isolering mellan träbjälkar och rörinstallation synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsprojekt med MDF-paneler på golvet, isolering och en borr i ett pågående bygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har inte gjort så mkt idag, bara lagt färdigt raden längs med brunnen så nu är det bara 1-2 bitar kvar med golvspån :)

Men kände att både jag och familjen behövde en liten paus, så tog en familjedag (y)

När jag sedan startade grillen här hemma så kolla jag upp på taket och takfönstret och ser då att takläggaren varit här när vi var borta så gött att det är fixat :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.