Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Kan tänka mig att många undviker privatpersoner för att slippa onödigt tjafs.
Så är det säkert.
 
  • Gilla
uuu
  • Laddar…
Här ses 3 av 5 svar nedan. Kanske får jag göra en liten pudel-valp. 2 av dom hade följd-frågor på min enkla framställan. Jag väljer att inte sätta ut namn och företag:


Vi säljer inte till privatpersoner. Så dessvärre kan jag inte hjälpa dig med detta.
Med vänlig hälsning
Affärsansvarig

- - - - - -

Tyvärr säljer vi enbart till företag.

Du får lycka till på annat håll.
Med vänlig hälsning / Best regards

- - - - - -

Tyvärr är den prefab vi tillverkar plattbärlag och skalväggar så med detta kan vi inte hjälpa dig med.
Med vänlig hälsning/Best regards

- - - - - -

//
 
J Jonas Modig skrev:
Så är det säkert.
Tror jag också.

//
 
I
Vet inte vart i landet du söker men http://www.dalacement.se levererar till privatpersoner. Dom gjorde i alla fall det när jag letade för 2 år sen. Var dom enda som vetkade intresserade överhuvudtaget. Valde dock att bygga i leca istället för att jag skulle få lov att lasta om en bit ifrån bygget och köra in elementen styckvis.
 
  • Gilla
jonte0
  • Laddar…

Bästa svaret

J jonte0 skrev:
Hej!

Vilka företag säljer och levererar till privat villabyggen?

Är intresserad av sandwich och solid-väggar.

Lista bara företag ni säkert känner till uppfyller frågan tack!

//

Uppdaterad lista av leverantörer som uppfyller förfrågningen:

- UBAB
J jonte0 skrev:
Hej!

Vilka företag säljer och levererar till privat villabyggen?

Är intresserad av sandwich och solid-väggar.

Lista bara företag ni säkert känner till uppfyller frågan tack!

//

Uppdaterad lista av leverantörer som uppfyller förfrågningen:

- UBAB
Arbetar i flera projekt med UBAB. Kan du köpa av dem privat så gör det. En av de vassaste på marknaden.
 
  • Gilla
jonte0
  • Laddar…
Anledningen att många prefableverantörer tackar nej till privatpersoner kan man enkelt spekulera i. Dels beror det på lagstiftningen och avtalsjuridiken där ju konsumenter har en mycket stark ställning vid ev. tvist.

Just nu, och sedan minst ett par år tillbaka, är det också högtryck i branschen vad gäller prefabricerade betongelement. Leveranstiden är helt enkelt väldigt lång vilket ställer till det i många byggprojekt. Att sticka emellan med ett enkelt villajobb kan göra att man tvingas ange ytterligare en veckas längre leveranstid nästa gång Skanskas inköpare hör av sig med en anbudsförfrågan.

I lågkonjunktur tror jag det är fullt möjligt att fler leverantörer kan välja att sälja till konsument, särskilt om man kan påvisa att man själv sköter projektering av konstruktionshandlingar.
 
  • Gilla
witten
  • Laddar…
Träullit kanske? Levererar helväggselement till privatpersoner som monteras ihop på en dag. Ingen erfarenhet av det själv men tycker absolut det verkar vara ett material som borde konkurrera mer med de vanliga prefab-lösningarna.

Kolla in www.traullit.se
 
  • Gilla
uuu
  • Laddar…
Jarlingar Jarlingar skrev:
[länk]
[länk]
Kollar scf. Attacus verkar inte gör de väggar jag söker. Tack för tipsen!

//
 
I Ingolainen skrev:
Vet inte vart i landet du söker men [länk] levererar till privatpersoner. Dom gjorde i alla fall det när jag letade för 2 år sen. Var dom enda som vetkade intresserade överhuvudtaget. Valde dock att bygga i leca istället för att jag skulle få lov att lasta om en bit ifrån bygget och köra in elementen styckvis.
Tack - kollar dom!

Stockholm ost är platsen.

//
 
www.naijbetong.se

Levererar i stort sett allt inom betong runt om i Sverige till privatpersoner och företag.
Kontakta produktionsansvarig. Kanske blir jag som ritar dina väggar.
 
  • Gilla
jonte0
  • Laddar…
A Andriw skrev:
www.naijbetong.se

Levererar i stort sett allt inom betong runt om i Sverige till privatpersoner och företag.
Kontakta produktionsansvarig. Kanske blir jag som ritar dina väggar.
Tack Andriw!

//
 
Hej! Min svärfar byggde privat med prefab betongelement från Hedareds, www.heda.se
Såvitt jag vet funkade det väldigt smidigt och blev ett bra resultat.
 
  • Gilla
jonte0
  • Laddar…
mersault - tack!!
//
 
Nu går det bra! :-D

//
 
  • Gilla
SvarteSunken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.