Svar 1: 202mm

I min verktyg låda finns några verktyg från AEG som jag är supernöjd med. Tyvärr ingen slagborrmaskin då min gamla, (av annat fabrikat), upp då den blev överhettad.
I kommande renovering av kök och skapa en ny tvättstuga och badrum från den stora gamla tvättstugan skulle det kunna vara halva jobbet med riktig maskin.
Förhoppningsvis hinner jag skruva ihop en altan innan sommaren.
Grävningen är klar och plintarna är inköpta.
(Att tösen skaffat lägenhet med solida betongväggar ... gör inte behovet mindre).
Mvh Claes
 
202mm är den.
Slagborrmaskinen verkar grymm! Smidigt med en batterimaskin med. Hade vart perfekt för mig som ska renovera en del i källarn där de heller inte finns gott om eluttag. Har tidigare haft 2 billiga modeller som båda har pajjat. Hoppas på tur.
 
Svar: 202 mm

Vi bor i en lägenhet byggd på 1960-talet. Väggarna här helt enkelt bara kräver en ordentlig slagborr. Just nu lånar vi av vår förening för minsta lilla hål. Det hade varit väldigt skönt att istället ha en alldeles egen slagborrmaskin!
 
Svaret är Nr.1 - 202 mm.

Det skulle vara spännande att se vad denna maskin går för. Skeptisk till att den skulle klara sig i betongväggarna i källaren, men jag blir gärna överbevisad då jag ska igenom en 400mm vägg i sommar.
Annars så hade det varit gott mer en riktig skruvdragare som klarar lite större skruv, som det är nu måste mutterknacken fram om jag ska ha i träskruv av modell större. Bara det svär man över lite för ofta...
 
Svar #1: 202mm

Mitt uppe i ett gigantiskt renovering/tillbyggnadsprojekt. Eftersom man nästan gör allt själv så så tar det sin lilla tid och när man väl sätter igång på kvällarna/helgerna så vill man bara att det ska gå undan. Men en slagborrmaskin från AEG så hade det känts tryggt att veta att det bara är att köra på.
 
Svar: 1. 202 mm

Motiveringen: Jag vill vinna denna för att visa upp den för min bror som kommer bli sjukt avundsjuk.
 
  • Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Svar: 1. 202 mm

Denna produkt vore till underbar hjälp vid kommande sommarens carportsbygge där det ska borras i betong och skruvas skruv i mängder då jag tänkt skruva ihop carporten i stället för att spika.

Dessutom skulle den uppfylla drömmen om att äntligen äga en batteridriven slagborrmaskin som man kan ta med sig på pimpelfiske och koppla på isborrspiralen för att underlätta håltagandet under pimpelfisket.
 
Svarsalternativ 1, 202 mm

Efter en del ytskiktsrenovering är det nu dags att ta tag i renovering av garaget vilket kommer kräva betydligt tuffare tag. Vår lilla 12-voltsmaskin från bosch är inte riktigt tillräcklig längre!
 
Nr 1: 202 är rätt svar

Nyligen köpt hus av stort renoverings behov, idagsläget lånar jag verktyg av föräldrar/vänner och har ingen borr så denna vore så fint o vinna
 
202mm

Har en klen Maskita maskin just nu där batterierna är på 1.5ah och dör efter 30min ca.. så den där skulle vara ett ypperligt verktyg istället då man har 3 hus att renovera och bygga på samt bilar att skruva med.
 
Rätt svar är 1. 202 mm

Motvering:
Nybliven husägare där betong är vanligt förekommande, både väggar, golv tak består av detta fina material.
Min sladddrivna Bosch anno typ 1800-frost som jag ärvde av morfar sjunger inte bara på sista versen, den jobbar i en takt av ca 5mm per kvart, trots nya borr :thinking::poop:
 
Eric Öbo
Det var en gång en hyggligt ung, något lönnfet man som bestämde sig för att investera i en lite dyrare skruvdragare av märket DeWalt. En anledning var att han skulle borra och skruva i en gammal funkislägenhet. En annan anledning var att han ville köpa sig lite anseende hos sin svärfar, den Pensionerade Byggnadssnickaren.

De Walt-maskinen lyckades med den ena, inte med det andra.

I dag är den lönnfete mannen inte längre ung. Inte heller är han särskilt lönnfet. Men han skruvar och borrar desto mer, Lägenhetsrenoveringen, den långa och mödosamma, fick honom att byta inriktning i yrkeslivet. I dag renoverar han möbler och snickrar. DeWalten tuggar på tillsammans med många andra manicker, men någon sladdlös slagborrmaskin har mannen ännu inte. Och alla vet väl vilka begränsningar det finns på en stackars egenföretagares investeringskonto?

Rädda det nyblivna benranglet från att lägga pengarna på en ny borrmaskin istället för att köpa kvarg och nya joggingskor. Ge honom en chans att hålla vikten. Ge honom en "maxad slagborrmaskin".

Svaret? 202 millimeter.
 
Svar 1. 202mm

Skall såklart användas för att blanda ihop en riktig stor fredagsgrogg så jag kan bjuda alla vänner och grannar som har hjälpt till med husrenoveringen som nu är klar

Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad slagborrmaskin för både hem och proffs

[bild]

Letar du efter en mångfacetterad slagborrmaskin som du kan ha till en lång rad projekt både i huset och på tomten? Veckans vinnare tar hem AEG:s värsting BSB18BL LI-602C 18V - en kompakt slagborrmaskin med borstlös motor och 13 mm metallchuck. Det här är en riktig monstermaskin, den starkaste slagborrmaskinen på marknaden. Den kommer med upp till 140 Nm för bästa möjliga prestanda, 24 stegs momentinställning och 2 st High Demand batterier på 6 Ah med överbelastningsskydd, samt laddare och väska. Den klarar med andra ord av allt från altanbygget till tillbyggnaden på huset.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur lång är AEG BSB18BL LI-602C?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 202 mm
X. 215 mm
2. 222 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AEG. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AEG för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 202 mm

Min sambo sa här om dagen:
- Det skulle kanske vara bra om du lärde mig använda alla maskiner, så att jag också kan fixa här hemma.
Jag höll på att ramla av stolen av förvåning!
- Klart jag ska lära dig!!
Och även om jag tror hon skulle klara det galant och därmed inte oroar mig för att låna ut mina verktyg, vore det otroligt roligt att få ge henne en alldeles egen skruvdragare/borrmaskin. En ordentlig maskin som förmodligen kommer få hennes intresse att öka ännu mer.
 
  • Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Svar 1: 202 mm

För några år sedan köpte jag ett gammalt hus från sent 1800-tal som jag sedan dess har tagit tag i att renovera nästintill helt och hållet på egen hand. Hittills har jag bytt tak, kök och golv, satt in en kamin samt byggt till ett skafferi och en glasveranda (nej, det sista var inte nödvändigt, men det var underbart!)
Flera gånger när jag har varit på byggvaruhus och bett om råd har jag blivit märkligt behandlad, och föreslagen att köpa rosa och lätta verktyg som ska vara "specialanpassade för kvinnor". Jag kanske inte ser så stark ut, men i sommar när jag tänker mig att jag ska riva ett gammalt murket uthus och bygga om det helt från grunden vill jag ha riktigt maffiga, rejäla grejer att jobba med, inget annat!
Jag skulle behöva en liten klapp på axeln och ett rejält tryck i slagborrmaskinen... :)
 
  • Gilla
Eric Öbo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.