202 mm.

I sommar är planen att avsluta en hel del påbörjade projekt, där vissa är flera år gamla. Flera år gammal är också min nuvarande skruvdragare.
Den är förövrigt liksom jag ganska klen.
En ny skruvdragare är ett måste, och vinner jag denna får jag lite pengar över, så jag kan starta ett nytt projekt
 
Svar: 1. 202 mm

Efter att kämpat på med en renovering under snart 1,5 års tid. Där alla pengar går till material så skulle det sitta fint med en ny slagborrmaskin inför den fortsatta renoveringen.
 
1. 202 mm

Ni vet vad de säger:

Ju större borr
desto mindre snorr(e)...:
 
Hej på er!
Maskinen är 202 mm lång.

Slagfärdig och förslagen, oslagbar händig man, behöver slagkraftig assistent till renovering,
nu ska alla utrymmen tas i beslag, minsann.
 
1. 202 mm

Med både altanbygge och renoveringar på gång hemma så står en bra slagborr högt upp på önskelistan. Gör livet lite lättare när nya projekt dras igång hemma :D
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad slagborrmaskin för både hem och proffs

[bild]

Letar du efter en mångfacetterad slagborrmaskin som du kan ha till en lång rad projekt både i huset och på tomten? Veckans vinnare tar hem AEG:s värsting BSB18BL LI-602C 18V - en kompakt slagborrmaskin med borstlös motor och 13 mm metallchuck. Det här är en riktig monstermaskin, den starkaste slagborrmaskinen på marknaden. Den kommer med upp till 140 Nm för bästa möjliga prestanda, 24 stegs momentinställning och 2 st High Demand batterier på 6 Ah med överbelastningsskydd, samt laddare och väska. Den klarar med andra ord av allt från altanbygget till tillbyggnaden på huset.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur lång är AEG BSB18BL LI-602C?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 202 mm
X. 215 mm
2. 222 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AEG. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AEG för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är:
1. 202 mm

Kraftig borrskruvdragare passar mig som en smäck,:heart:
min gamla slöa kommer att att kastas väck!:rolleyes:
 
Svar= 1, 202mm

Motivering.
Då min ryobi är brutalt dålig så behövs en uppgradering.
Har ständigt köpt på mig mindre bra maskiner, har väl aldrig råd att köpa den där riktiga som man verkligen vill ha.
Hade varit riktigt kul att få vinna denna värsting och att kunna känna sig som ett proffs :D
 
Casaloco
Svar: 202mm

Är trött på att ständigt drar runt med skarvsladd när ett hål ska borras i mitt stenhus. Det är dags att slippa trasslet och gå över till sladdlöst från aeg!
 
Svar 1: 202 mm

Skulle sitta väldigt bra inför sommarens bygge av gillestuga i källaren :)
 
J
1, 202mm

Har märkt att som husägare så borrar man väldigt mycket. Som ägare till ett stenhus borrar man otroligt mycket för minsta lilla! Små projekt blir ofta stora om man inte själv har en slagborr.

Var på min första älgjakt i höstas. Lyckan var över förväntan när jag dessutom lyckades fälla min första älg. En tjur med 4 taggar. Älgen skulle passas, släpas ut till vägen, styckas osv. Skallen skulle flås, kokas, rensas, blekas och monteras på sköld. Allt flöt på bra
Därefter kom problemet när hornen skulle upp på väggen. Skruvdragaren gick bet på betonghålstenen. Ringa runt till vänner för att se om det fanns en ledig slagborr i närheten att låna.
Nix, ingen ledig närmsta veckan. När där väl är en ledig är det såklart en sliten sak från tidigt 90-tal som lite då och då löser ut jordfelsbrytaren för en. För ja, det är en sån klump man måste släpa fram en förlängningssladd till. Och varje gång jordfelsbrytaren löser får man ont i magen över att man borrat igenom en elkabel, men nä, det är bara maskinen där är glapp i.
Från skott till färdig trofé gick på mindre än en vecka. Sen låg trofen färdig och väntade på ett hål i väggen i drygt en vecka.
Tänk så mycket smidigare sista momentet gått om jag hade haft en EGEN batteridriven slagborrmaskin! :rofl:
 
1. 202 mm
på väg mot hus och därmed många renoveringar - och är faktiskt helt utan verktygssamling. så att få börja med kvalitet vore grymt bra
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad slagborrmaskin för både hem och proffs

[bild]

Letar du efter en mångfacetterad slagborrmaskin som du kan ha till en lång rad projekt både i huset och på tomten? Veckans vinnare tar hem AEG:s värsting BSB18BL LI-602C 18V - en kompakt slagborrmaskin med borstlös motor och 13 mm metallchuck. Det här är en riktig monstermaskin, den starkaste slagborrmaskinen på marknaden. Den kommer med upp till 140 Nm för bästa möjliga prestanda, 24 stegs momentinställning och 2 st High Demand batterier på 6 Ah med överbelastningsskydd, samt laddare och väska. Den klarar med andra ord av allt från altanbygget till tillbyggnaden på huset.

Totalt värde cirka: 5 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur lång är AEG BSB18BL LI-602C?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 202 mm
X. 215 mm
2. 222 mm

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 15 mars.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från AEG. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar AEG för att de sponsrar den här tävlingen.

1. 202 mm

Jag har en AEG skruvdragare som jag har varit mycket nöjd med men saknar ordentlig borrmaskin. Inte minst när saker ska fixas i källaren som består av betong. Den här maskinen skulle minska min frustration mycket och bespara mig mycket tid.
 
Svar: 1. 202 mm

Inför den stundande renoveringen av källaren behöver jag något starkare än min nuvarande 12V Ryobi som verkligen sjunger på sista versen och som knappt orkar ta sig upp på mornarna. För detta arbete hade AEG:s monster varit den perfekta kompanjonen nere i källaren då både väggar och golv ska bygga upp på nytt.
 
Svar: 1) 202 mm.

Denna hade varit perfekt då jag o sambon ska bygga hus. Sambon har fastnat helt för Aegs produkter. Precis köpt deras cirkelsåg till honom som han ska få i present nästa vecka. Och tänk att få överraska honom med ett till verktyg, speciellt eftersom jag pluggar och plånboken inte är den tjockaste :giggle::giggle::giggle:
 
Svar 1: 202mm.

Efter 10 års renovering är mina borrmaskiner slut. En ny fräsch borrmaskin hade suttit fint!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.