Ola C Ola C skrev:
Vissa dagar känns snickeriet mindre än andra...typ när man lossar tejpen på en laminatrulle och den får ett eget liv o innan man vet ordet av fyller den upp hela verkstan, 3*1.30m...

Men idag va jag förberedd o hade en plan för att bemästra den j@veln. Laminatsågning följt av laminering av hyllplan.

(Ja det är min fot, ska man vinna Pulitzerpriset får man ibland upp o klättra på monteringsbordet)

[bild]
[bild]

Edit. För att föregå @Daniel_N s putslustiga kommentar om att han är nyfiken på vita lådan där bak i bilden o vill veta mer om den...så är svaret NÄ!:poop:
På tal om storlek. Var det inte hyfsat snart du skulle få lov att expandera lokalen?
 
V vectrex skrev:
På tal om storlek. Var det inte hyfsat snart du skulle få lov att expandera lokalen?
Jo det var det. Men några i styrelsen lovade för mycket utan att ha pratat med de andra...o nu ser det ut att skita sig:poop:
 
Ola C Ola C skrev:
Jo det var det. Men några i styrelsen lovade för mycket utan att ha pratat med de andra...o nu ser det ut att skita sig:poop:
Du får trösta dig med att begränsningar är nyttigt för kreativiteten (y):geek:
 
Jaha, då var det fredag eftermiddag.

Jag har ju tyvärr ingen toalett i snickeriet, när nöden tränger på får man lite snyggt sköta mindre behov i vasken, alternativt gå fem våningar upp. Funkar bra så länge man håller disciplinen och begränsar sig till #1....det mångfacetterade användandet av vasken har dock i längden fått den att anta en något sunkig kulör. Sambons gapande om att vasken är mögig har jag än så länge lyckats avfärda med "det är ett snickeri, ingen j@vla frisörsalong!".

….men.... @Daniel_N var på snickeribesök i början av veckan. Allt flöt på bra men plötsligt, från ingenstans, antog hans ansikte en unik blandning av grön och likblek färgton. "Vad är det Daniel?"...jag lyckades inte riktigt tyda det något ansträngda svaret men det lät som "indiskt till lunch, extra habaneros…". Frågade lite försiktigt vad jag kunde göra men fick bara som svar "UT ELLER HALVNELSON!!!". För er som inte vet är han gammal brottare och halvnelson betyder att han tänker kopiera Frank Anderssons vm-guldkast och bryta varenda kota i ryggraden på dig. Jag pep såklart ut som en skållad blixt och sen vet jag inte vad som skedde där inne.

Vet inte vad den storyn har med saken att göra, men sambon blev i alla fall galen när hon råkade se vasken igår. "Nu är fan måttet rågat!". Ehh...ja, jo... jag var väl beredd att hålla med. Så, idag har jag städat vasken. Ett paket svinto och en timmes gnidande och nu kan jag öppna frisörsalong.:D. Ni kommer kunna välja på ungefär lika många frisyrer som de i Nordkorea.

Starkt nedsmutsad handfat i ett snickeri med synliga fläckar och missfärgningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rengjord vit handfat med kran i ett snickeri, repor och smutsiga väggar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Toddbertuzzi och 15 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Jaha, då var det fredag eftermiddag.

Jag har ju tyvärr ingen toalett i snickeriet, när nöden tränger på får man lite snyggt sköta mindre behov i vasken, alternativt gå fem våningar upp. Funkar bra så länge man håller disciplinen och begränsar sig till #1....det mångfacetterade användandet av vasken har dock i längden fått den att anta en något sunkig kulör. Sambons gapande om att vasken är mögig har jag än så länge lyckats avfärda med "det är ett snickeri, ingen j@vla frisörsalong!".

….men.... @Daniel_N var på snickeribesök i början av veckan. Allt flöt på bra men plötsligt, från ingenstans, antog hans ansikte en unik blandning av grön och likblek färgton. "Vad är det Daniel?"...jag lyckades inte riktigt tyda det något ansträngda svaret men det lät som "indiskt till lunch, extra habaneros…". Frågade lite försiktigt vad jag kunde göra men fick bara som svar "UT ELLER HALVNELSON!!!". För er som inte vet är han gammal brottare och halvnelson betyder att han tänker kopiera Frank Anderssons vm-guldkast och bryta varenda kota i ryggraden på dig. Jag pep såklart ut som en skållad blixt och sen vet jag inte vad som skedde där inne.

Vet inte vad den storyn har med saken att göra, men sambon blev i alla fall galen när hon råkade se vasken igår. "Nu är fan måttet rågat!". Ehh...ja, jo... jag var väl beredd att hålla med. Så, idag har jag städat vasken. Ett paket svinto och en timmes gnidande och nu kan jag öppna frisörsalong.:D. Ni kommer kunna välja på ungefär lika många frisyrer som de i Nordkorea.

[bild]
[bild]
Hahaha!

Det där var nog bland det grisigaste handfatet jag sett i hela mitt liv. Vad fan har du gjort. Eller @Daniel_N då! :rofl::rofl:
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Funkar bra så länge man håller disciplinen och begränsar sig till #1
Du kanske skulle ha sagt det till @Daniel_N innan toalettbesöket?
 
V vectrex skrev:
Det där var nog bland det grisigaste handfatet jag sett i hela mitt liv.
Då har du inte sett det gamla handfatet, eller snarare vasken som fanns hos @Daniel_N tidigare.
Tyvärr så försvann den på mindre än 1/125 sekund så det finns tyvärr inga bildbevis (jo, jag har kollat).
 
Mkt fake news här noterar jag...

1) Ola - jag sa slängkryss, inte halvnelson!

2) Jac har förvisso rätt i att vasken hos oss var minst 100 ggr värre än Olas. Skorpan ovanpå var drygt 10mm tjock.....Jag ångrar att jag inte fotade den. Skorpan med gammalt lim, spån och skit gick att bryta bort med kofot.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
1) Ola - jag sa slängkryss, inte halvnelson!
Ah! Ja det var nåt som inte kändes helt hundra när jag försökte återberätta händelseförloppet men kunde inte sätta fingret på det. Tack!

@vectrex ungefär vad Daniel skrev här ovan. Lite limrester o annat blandat mög o sen sågspån på det som gonat in sig.
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
”Ett paket svinto och en timmes gnidande och nu kan jag öppna frisörsalong.
Men varför använde du inte zinkjiggen?
 
  • Gilla
  • Haha
MathiasS och 5 till
  • Laddar…
Men... Har ni inte hört ordspråket, det löser sig sa han som sket i vasken?
 
  • Gilla
pfb och 1 till
  • Laddar…
Första svetsförsöket med TIG på metallstycke med synlig svetsfog och färgförändringar på metallen runt fogområdet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Första försöket med TIG-svetsning som visar en svetsfog med karakteristisk färgning på metallstycket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Drog igång min kina-acdc-tig igår med tvååringen i släptåg. Sen dealade jag till mig 20min svetsning när Svärfar dök förbi. Det här är Första gången jag tiggar. Det var roligt att över huvudtaget få ihop ngt.

Väldigt skön process.
 
  • Gilla
-RB- och 8 till
  • Laddar…
Byggde stabil och mobil förvaring till ca 100 kg tving :D

Mobil förvaringsvagn med flera mässingstvingar monterade på ett trä- och metallramverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mobil förvaringslösning med flera tunga tvingar staplade på en trä- och metallvagn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 9 till
  • Laddar…
Kör slut på frässtål. Jäklar vad det sliter att köra laminat!
Träfräs med slitet frässtål och laminatspån vid arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M Matte_Nörden skrev:
Kör slut på frässtål. Jäklar vad det sliter att köra laminat!
[bild]
Ja laminat är verkligen ett riktigt vidrigt material ur den aspekten. Ska du ha upp det ritade hålet kanske du kan ta det värsta med hålsåg med hårdmetalltänder?
 
  • Gilla
MH1001
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.