P Pysslarn skrev:
Awesome!!! Fantastiskt jobb. Hur många var ni i slutänden för att få i hop delarna?

//Ronnie
3 st, men hade klarat på 2. Det passade bra och var inga konstigheter att få ihop det. Ibland har man tur:) Tack för hjälpen med limningen av de andra delarna!
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
My pleasure!!!

Passningen har garanterat ingenting med tur att göra!

//Ronnie
 
Fräsig skiva! Jag brukar ha svårt för dessa skivor fulla av defekter men denna var frän!

Jag kan faktiskt inte se fogarna trots att jsg verkligen försöker. Är det raka eller kurvade fogar?
 
Jag vill också skryta lite! :D
Egenknåpat matbord, hittade inget i den stil eller mått som jag ville ha så jag gjorde ett själv. Inget avancerat, använt "färdiga" delar. Bordsskivan är hyllplan från Norrgavel och benen är från RGE. Underredet är egensnickrat dock, men det syns ju inte.

Hemmagjort matbord med hyllplansskiva och svartbenade stolar på ett vitt och grått matta, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 18 till
  • Laddar…
Nästa projekt börjar bli färdigt. Har haft mycket tid i snickeriet nu ett tag vilket är riktigt kul och givande. Herrbetjänterna och stolen har jag visat upp tidigare så här kommer nästa projekt.
Ett skåp för att visa upp en fin knivsamling. Skåpet är inte till mig själv så och ska bli en present så vi får hoppas han blir nöjd.

Trähängskåp med öppen dörr och utsirade ställningar för knivar, väggbefäst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hängande träskåp med glasdörr för visning av knivsamling på vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trähantverkat väggskåp avslutat i snickeri, avsett för att visa upp en knivsamling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fadai och 17 till
  • Laddar…
Hur är det tänkt att knivarna ska monteras?
 
Riktigt snyggt bygge, @Ezcobar! Tajta fogar och fina proportioner — imponerande.
Gillar ådringen och färgen, är det alm?

Hatten av!
//Ronnie
 
E Ezcobar skrev:
Ett skåp för att visa upp en fin knivsamling.
Riktigt snyggt! Kanske något att ta efter till mina Moraknivar. :)
Vågar man hoppas på en bild med samlingen på plats framöver också?
 
Immobil Immobil skrev:
Hur är det tänkt att knivarna ska monteras?
Knivarna kommer att ligga på 5mm rundstav som jag har gjort i samma träslag. Det finns många hål så han själv kan möblera hur han vill. Alla hålen är borrade i 10 graders vinkel så knivarna inte trillar av framåt.
Träblock med rundstav för knivhållare i en verkstad, bredvid borr och spån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
5mm rundstavar i olika nyanser av trä för montering av knivar, arrangerade oordnat på vitt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trälister med borrade hål bredvid en hög rundstavar av trä, avsedda som hållare för knivar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fadai och 9 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Riktigt snyggt bygge, @Ezcobar! Tajta fogar och fina proportioner — imponerande.
Gillar ådringen och färgen, är det alm?

Hatten av!
//Ronnie
Tack Ronnie!
Jag är själv nöjd med resultatet.
Träslaget är faktiskt körsbär. En rejäl stock som jag fick som jag har sågat och torkat själv.
 
  • Gilla
Fadai och 5 till
  • Laddar…
Sambon fick tag på en ”bar” som skänktes bort mot avhämtning.
Den var för stor så fick såga av högersidan och göra den rak, ta bort lite ”detaljer” och montera en allmogelist upptill och måla.
Även modifierad innantill för att vinkylen ska få plats.
Lutar åt att det ska bli en ny egensnickrad bänkskiva i fiskbensmönster.
 
  • Modifierad svart "bar" skänk med avsågad högersida och allmogelist, står i ett heminredningsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Före och efter bild av en ombyggd bar, övre delen svart och detaljerad, nedre delen ljus och förenklad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkgrå målad bar med avsågad högersida och allmogelist, redo för vinkylinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Idag blev det montage av en sänggavel. Väldigt enkel modell men den blev bra och tight. Mer jobb än man kan tro med putsning av alla lister. Europeisk ek, hårdvaxoljad.

Monterad sänggavel i europeisk ek med hårdvaxolja, snygg och stram design, bredvid en bäddad säng.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
john.h och 12 till
  • Laddar…
Jag får skryta med vårt egenbyggda bokskåp. Dörrar är byggda med min hobbyfräs. Även egentillverkat elementskydd.
 
  • Egenbyggt svart bokskåp med glasdörrar och elementskydd i ett rum med orientalisk matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Egenbyggt vitt bokskåp och elementskydd i ett mörkt rum med tänd lampa på fönsterbrädan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörkt egenbyggt bokskåp med glasdörrar och elementskydd, innehåller böcker och dekorativa föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
micke_c72 och 34 till
  • Laddar…
Fortsättning på baren.
 
  • Hembar med cocktailslista på väggen och öppet väggskåp med flaskor och glas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vägghängd sprithylla med flaskor av Bacardi, Licor 43, Absolut Vodka och Passoã, samt upphängda vinglas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ergonomen och 2 till
  • Laddar…
F Fredrik_N skrev:
Jag får skryta med vårt egenbyggda bokskåp. Dörrar är byggda med min hobbyfräs. Även egentillverkat elementskydd.
Mycket fint skåp! Är det massivträ eller MDF?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.