Riksdagsledamot tar ut ersättning för bostad som hon hyr av sin make, som i sin tur betalar betydligt lägre avgift än politikerns hyra.

Du kan läsa artikeln här: Politiker hyr bostad av sin make
 
  • Gilla
Pilis
  • Laddar…
"Älskling, har du diskat nu igen? Du vet väl att du lägga måste lägga ut sådant på offentlig upphandling..."
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Köper en lägenhet tillsammans med sin man och sen säjer att hon hyr den för att dom har delad ekonomi. Nej fy fan
 
Finns det någon som har moral kvar längre?
 
Knappast bland politiker i alla fall.
 
  • Gilla
FG och 4 till
  • Laddar…
Jag kan ibland förstå att man utnyttjar vissa system och hon tjänar troligtvis väldigt lite när hon är politiker i riksdagen.(ironi)
Men det jag hatar är dom uppenbara lögnerna när allt kommer upp till ytan.
 
Redigerat:
T twoody skrev:
Jag kan ibland förstå att man utnyttjar vissa system och hon tjänar troligtvis väldigt lite när hon är politiker i riksdagen.
Men det jag hatar är dom uppenbara lögnerna när allt kommer upp till ytan.
Hur mycket är väldigt lite? Mindre än en svetsare? Snarare en bottenlös girighet.
 
En riksdagsledamot har 66.900 i grundarvode. Sen tillkommer ytterligare några tiotusenlappar om de är utskottsorförande o.dyl.
 
  • Arg
vcx
  • Laddar…
Staffans2000
Nu när alla vet, är det dags för SVT att först ta avstånd från hennes agerande och sedan kalla henne för "politikerprofilen".
Skillnaden mellan oss Kreter och Pleter och politiker är inte den moraliska nivån, utan de praktiska möjligheterna att sko sig lite extra.

Staffan
 
  • Gilla
Bådablir9 och 6 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
En riksdagsledamot har 66.900 i grundarvode. Sen tillkommer ytterligare några tiotusenlappar om de är utskottsorförande o.dyl.
Ja dom tjänar så lite så dom måste fuska hela tiden;)
 
  • Gilla
Willewonka
  • Laddar…
Är det 'väldigt lite'?
 
F
Förhoppningsvis så försvinner L vid nästa val. Hon kanske tror det också, så hon kanske bestämt sig för att bli en "hoarder"
 
  • Gilla
FG och 3 till
  • Laddar…
Stackars riksdagsledamöter, de har det inte lätt.
 
  • Gilla
FG och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.