Knåpar lite på mitt arbets/fräs-bord. 21mm genomfärgad laminat när kanterna ändå inte kommer att synas känns lite som slöseri.
Arbets/fräs-bord under konstruktion med 21mm laminatskiva och verktyg i en verkstadslokal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Plundrat en utsliten overall på en ficka.
En avskuren ficka och en större tygbit från en svart overall ligger på ett arbetsbord med snickeriverktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sytt på den nya så att jag har en fungerande bröstficka för lur och pennor.
En svart overall med en påsydd ficka innehållande pennor, fotograferad i en spegel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fotat i spegel så den ser ut att vara på fel sida.
Mvh Findus
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Hyvlat lite ek Hyvlade ekbjälkar på en träplattform med spån och en hyvel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Huzzbutt och 1 till
  • Laddar…
"Impa-jimpa-lösnings-jiggimating"
Handöverfräs används på träplanka med styrskenor, träspån samlas under bearbetningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Cirkelsåg monterad med anpassad skärguide för precisionskapning på träplanka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Träplank med naturliga sprickor som bearbetas med en CNC-fräs i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pleqtiz och 10 till
  • Laddar…
[QUOTE="Masses][/QUOTE]

Varför har du de där träklossarna på fräsen?
 
Iom att vinkeljärnet har en radie i hörnan så vill jag inte att sulan på fräsen ska klättra upp på antingen ena eller andra radien vilket skulle göra att frässtålen skär snett ner i ämnet. En nödlösning men det funkade helt ok!
 
  • Gilla
Campar
  • Laddar…
I see, smart!
 
  • Gilla
Masses
  • Laddar…
Har nu sålt förra sågen och behöver komma i gång med Ejcan. Började med att korta ned den på bredden så det passar för min verksamhet. Hade dock inte material hemna för att göra det färdigt.
Mätskala vid sågning för att anpassa bredden på ett arbetsbord, med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Avkortad metallstång med måttband framför en bandsåg, redo för användning i ett verkstadsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blandar ihop lite PG och fixar bordet.

Ett justerbart cirkelsågsbord med vattendroppar på ytterligare anpassat för specifik användning i träbearbetning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sådärja, nu är bordet rent och fint!

Anpassad Ejcan såg med nerkortad bredd på arbetsbordet i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anders 1920-tal och 11 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Har jobbat på bra med badrummet i helgen, lägger sista handen vid luckorna, kalgalvat och målat underedet. Monterat handfatet, vatten och avlopp.
Funderar nu på vilka knoppar som passar bäst?:thinking:
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]

Avslutat med tvätt av arbetskläder och lite välbehövlig städning. Polerade av planskivan i förberedelse för nästa projekt som tyvärr nog inte heller blir något verkstadsprojekt :geek: utan ett rent nyttoprojekt det med :cry:
Bestämde mig för knopparna i svart :)
Ett badrumsskåp med öppna dörrar och svarta knoppar, med en vit handfat ovanpå och två grönfärgade tvålpumpar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Fixade ett övermålat prisma med 800 våtslippapper och Autosol.
Ett prisma i en skruvstycke, delvis slipat rent från övermålning visar genomskinlig och matt yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat prisma i skruvstäd med synliga slipmärken efter behandling med våtslippapper och polermedel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoverat genomskinligt prisma på träyta efter våtslipning och polering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Huzzbutt och 15 till
  • Laddar…
Tack de gamla ägarna som lämnade en slitvarg till oss
Gammal blå vedklyv med vedstockar och verktyg i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ok batterimaskiner är smidiga men har man glömt att ladda dom! så får man ta till nästa maskin i arsenalen! Visserligen bara en Meec-picka men för klamrar för nätet till insektshotellet är den perfekt med sin lilla nos.
En Meec-pneumatisk spikpistol och en pelarborr på en arbetsbänk med en pågående tillverkning av ett insektshotell.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och pelarborren fick jobba med hålen till bina i stockarna. Det fanns en hel drös med verktyg och maskiner framme efter tillverkningen...
 
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Ett sovande nyfött barn insvept i en blå stickad filt med en grå mössa på huvudet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hmm... Använde en typ av verktyg för att tillverka den här. Själva härdprocessen är ganska avancerad och tar lång tid så jag fick ta till experthjälp av frugan.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
  • Wow
Eric Öbo och 46 till
  • Laddar…
Grattis!
Ni verkar ha fått bra kläm på tillverkningsprocessen med tanke på det fantastisk fina resultatet.
 
  • Gilla
  • Älska
norrbottenssnickaren och 2 till
  • Laddar…
Vissa dagar känns snickeriet mindre än andra...typ när man lossar tejpen på en laminatrulle och den får ett eget liv o innan man vet ordet av fyller den upp hela verkstan, 3*1.30m...

Men idag va jag förberedd o hade en plan för att bemästra den j@veln. Laminatsågning följt av laminering av hyllplan.

(Ja det är min fot, ska man vinna Pulitzerpriset får man ibland upp o klättra på monteringsbordet)

En uppvecklad laminatrulle tar över en verkstad med en cirkelsåg klar för laminering, omgiven av verktyg och arbetsbänkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hyllplan som lamineras på ett verkstadsbord med klämmor, skoförsedd person syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit. För att föregå @Daniel_N s putslustiga kommentar om att han är nyfiken på vita lådan där bak i bilden o vill veta mer om den...så är svaret NÄ!:poop:
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
nanowire och 8 till
  • Laddar…
P
Ola C Ola C skrev:
Vissa dagar känns snickeriet mindre än andra...typ när man lossar tejpen på en laminatrulle och den får ett eget liv o innan man vet ordet av fyller den upp hela verkstan, 3*1.30m...

Men idag va jag förberedd o hade en plan för att bemästra den j@veln. Laminatsågning följt av laminering av hyllplan.

(Ja det är min fot, ska man vinna Pulitzerpriset får man ibland upp i klättra på monteringsbordet)

[bild]
[bild]

Edit. För att föregå @Daniel_N s putslustiga kommentar om att han är nyfiken på vita lådan där bak i bilden o vill veta mer om den...så är svaret NÄ!:poop:
Vill gärna veta mer om den.. gärna med tusen ord ;)
 
  • Gilla
  • Älska
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.