Är ju bara lågspänning...:D, denna är topnotch..

 
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
big mike och 9 till
  • Laddar…
"Om man inte andas tror strömmen att man är död"..... en "fin" kommentar från ovanstående klipp. Kanske något för våra elektriker att ta efter (not). :surprised:
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Ledsen
Leif i Skåne och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
Ja då får man helt enkelt jobba snabbt när man står med händerna i en strömsatt central och rotar, för inte klarar jag att hålla andan mer än max 2 minuter. :cool:
 
Klippet är väl från Indiska strömtjuvar, som kortsluter en transformator så den blir avstängd och då kopplar in el till närliggande lägenheter. En inte helt riskfri verksamhet, då de blir skadade även om de håller andan.

 
  • Gilla
  • Wow
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Är ju bara lågspänning...:D, denna är topnotch..

[media]
käre vänner...
 
Blir mer chockad att nåt fungerar! Undrar hur statistiken ser ut med elolyckor, gillar när lillgrabben slänger ut ledaren från balkongen på luftlinjen...
 
H Husqvarna220Ac skrev:
Blir mer chockad att nåt fungerar! Undrar hur statistiken ser ut med elolyckor, gillar när lillgrabben slänger ut ledaren från balkongen på luftlinjen...
Tycks ju inte fungera särskilt bra, därav upploppen.

Själv blir jag förvånad att de vågar klättra på transformatorerna, borde ju uppstå avskräckande exempel, fast vissa verkar å andra sidan tro att det gäller att tillbe elektricitetsguden, detta i kombination med att hålla andan bör i och för sig rädda en i de flesta fallen.

Blir lite bekymrad när jag ser hur det springs upp för höga master utan någon säkerhet, ska man hålla andan då också och finns det någon höjdgud man bör ha god hand med?
 
Visst fungerar det, men när 90% själ elen och överbelastar för de som betalar..Swe är tvärtom lite för bra, där allt ska ”vara för säkerhetsskull” men Asien är väl för överbefolkat..
 
Hittade denna dragavlastning i en taklampa!! Skickligt utförd med precision utan att orsaka en kortis. :dizzy:
Dragavlastning säkrad med skruv och sockerbit i taklampa mot brun bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
PerwasWurpa och 21 till
  • Laddar…
C
S Slugge skrev:
Själv blir jag förvånad att de vågar klättra på transformatorerna, borde ju uppstå avskräckande exempel, fast vissa verkar å andra sidan tro att det gäller att tillbe elektricitetsguden, detta i kombination med att hålla andan bör i och för sig rädda en i de flesta fallen.
Jag har varit i Kanpur. Allt fungerar så där. De är mestadels hinduer som är övertygade om att allt som händer är förutbestämt. De tror på reinkarnation så ingen är rädd för att dö. Dessutom är världens undergång förestående så att det är lite kaotiskt tycker ingen är något konstigt.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jag blir så provocerad. Snacka om att bita (och förbanna) den hand som föder en.
 
Hej :)

Förlängningskabel liggade på golvet i ett showrum,jag drog ut kontakten från väggen och bad dom slänga förläningskabeln direkt, detta innan någon kund eller anställd råkar illa ut.

Förlängningskabel med skadad sladd och öppen kontakt på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
  • Gilla
ricebridge och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Så här har någon dragit en kabel i mitt nya hus. Jag har ingen aning om var kabeln kommer ifrån eller var den går eller om den är ansluten. Rummet ska få nya tapeter i sommar så då åker listen och tapeterna bort så hoppas jag att jag får klarhet.

Jag hittade även ett uttag på vinden med en vanlig stickpropp inkopplad. Sladden från stickpropp försvann ner i isoleringen. Till slut lyckades jag iallafall förstå var den kom ifrån. Det var köksfläkten som var ansluten där. Är det tillåtet? Tills vidare har jag valt att markera med en etikett vad det är. Kommer ta hit en elektriker innan sommaren, men samlar på mig lite saker så inte framkörningskostnaden är högre än arbetskostnaden.
 
  • En okänd kabel dras längs golvlisten i ett rum med dekorativ tapet och trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
ricebridge
  • Laddar…
@Fairlane den där kabeln kan mycket väl vara en coaxkabel
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Jo, det där skulle kunna vara en koax till tv-antennen.
Sladd till köksfläkt försvinnande ner i isolering verkar skumt men behöver inte vara tokigt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.