Darling McFluff SKJB021 skrev:
Chipspåsarna är numera typ 270g istället för 300g./.../Bättre på den tiden när alla påsarna var 200g.
Det här skulle jag också säga är ett klassiskt problem. Många stora förpackningar har växt rejält de senaste trettio åren och nu dras de ner igen.

Läsk och chips till exempel. På åttiotalet (från före PET) växte burkarna till halvlitrar och de stora flaskorna från enliters glas till (som mest) 2,5 l plast. 100 grams chipspåsar försvann och tvåhundringarna började växa upp till 300. Annat växte också, +15 % här eller 25 där.

Förmodligen sammanföll det med de sjunkande livsmedelspriserna, medan vissa nu slåss för sina marginaler med motsatt strategi.

Får man leva länge nog får man kanske se det vända flera gånger till.
 
  • Haha
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
harry73
Darling McFluff SKJB021 skrev:
Jag äter helst bara svenska chips :crysmile:;):D
Vi också, så länge de är från Skåne :D
Påse med Bjäre Chips Salt & Vinäger, spröda chips av skånsk potatis och rapsolja.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Lidd och 2 till
  • Laddar…
harry73
Oops, nu får jag också skratta :crysmile:

Visst säljer man också chipspåsar med andra storlekar i Skåne :oops:
Chipsförpackning märkt "Bjäre Chips" med smaken salt och vinäger, utsmyckad med humoristiskt markerad vikt om 75g.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Darling McFluff och 2 till
  • Laddar…
Får man ta betalt för smakprov!?
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Får man ta betalt för smakprov!?
Ja, varför skulle du inte det?
 
useless useless skrev:
[bild]
Ynklig prissänkning !

Å köper man bara korvbrödet kostar påsen 15 kr , är väl också en del i prissättningen att lägga sig strategiskt nära nästa hela krona.

Nåt som i övrigt stör mig är att priset på äpplen nära fördubblats på mindre än 10 år. Det märkliga är att bananer samtidigt bara ökat nån krona/ kg.
 
hsd hsd skrev:
marabou 200g låg på 15:- för 4-5 år sedan
Jag köpte 2 för 25 så sent som i lördags. Trodde de var 200g men troligen inte då jag läser här.
 
  • Gilla
Casaloco
  • Laddar…
OXYD
T
useless useless skrev:
[bild]

Skulle vara dumsnål och köpa korvbröd på Lidl en gång, fick jag äta upp. Dom smakade rävgift.
 
Här finns iallafall 325g chipspåsar. Allt annat är för lite.

719IE0ftqnL._SY550_.jpg
 
Jag köper bara chips på ÖoB där dom har 500g påsar. Allt annat är löjligt.
 
  • Haha
Johan456 och 1 till
  • Laddar…
S Sobotson skrev:
Ja, och nästan 30 för 14-15 år sedan faktiskt.
Och tittar vi längre tillbaks fanns det både 180 och 250g som storlek på marabous kakor i butik. När msn ändrade till 200 togs 250 bort och finns nu enbart i taxfree för 37 spänn.
Och 1 kg m&m peanuts kostar 79,90 på rusta men bara 120 på extrapris på arlanda...
 
Kom att tänka på denna billiga hårddisk från Kina där man tar det till en ny nivå :crysmile:
En öppnad falsk Samsung hårddisk med enkel kretskort och metallvikter inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eller denna USB laddare där dom fyllde ut med sand istället
Öppnad falsk hårddisk med metallcylindrar och sand som fyllnadsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
sunqan och 3 till
  • Laddar…
Jag hjälpte min mamma köpa torktumlare. Hon visste redan vilken modell hon ville ha, en Elektrolux. Så jag knappade in modellen i prisjakt.nu och fick fram att lägsta priset var 5495 kr. Vi klickade på länken och hamnade på butikens hemsida. Väl där klickade vi runt lite för att kolla tillbehör. Efter ett tag så skulle vi göra beställningen, så vi tog fram torktumlaren igen - då kostade den plötsligt 5995 kr - dvs 500 kr mer än alldeles nyss!!!

Det visade sig att kom man från prisjakt.nu fick man det lägre priset, men alla andra fick det högre priset.
 
Är det en battericell eller en tomhylsa till något 50-kalibrigt muskedunder?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.