Det är samma sak med alla jäv.... Ica selected Coop änglamark eldorado.
Det är ju för dom ska tjäna mera pengar och lura oss kunder
Börjar bli väldigt trött på alla kjedor dom håller på att utrota valfriheten och tvinga dej att köpa sekunda varor
Har själv provat många varor men det mesta gångerna har egna varor förlorat tycker det är bedrägligt beteende
 
  • Gilla
Storstadsbo och 4 till
  • Laddar…
Reaprisetikett som visar prissänkning på korvbröd 10-pack från 14.95 till 14.75 sek.
 
  • Gilla
  • Haha
twoody och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Kul när man kommer hem med en bunt 90 gips och det visar sig att det är 85cm breda skivor ... :)
Principen har typ redan hänt, IKEAs udda köksmått fick Fredells att ändra måtten på bänkskivorna, det var snopet. Som om alla ska konvertera sina kök till IKEAstandard.
 
  • Arg
Mikael_L
  • Laddar…
Coop hade det här kanonpriset för ett tag sedan.
Skylt som visar specialerbjudande "KANONPRIS" på Taco Spice Mix 3-pack från Santa Maria för 26,50 kr/st hos Coop.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ordinarie pris på hyllan en bit bort
Förpackningar av Santa Maria Taco Spice Mix i 3-pack med ett extrapris på 25,95 SEK i en butikshylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
big mike och 10 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Tror det har en del med "självscanning" att göra ... smidigare att slippa vågen .. ;)

(man får väl vara tacksam att det finns alternativ iaf..)
Nej det är bara för att kunna få ut mer av oss idioter som handlar där.
 
nino nino skrev:
Oregano var hyfsat dyrt när man kolla kilopriset ca 1800:-/kg :surprised:
Då är jag rik. Det växer mängder vilt på vår tomt.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Sen finns de ju alltid dom där prylarna som är omotiverat dyra utan synbar anledning. Men det är väl målgruppen som bestämmer hur mycket man kan ta betalt...


Flerfärgade USB-micro nyckelringskablar för laddning, 9 cm, på vit bakgrund.

Färgglada lightning-nyckelringar för iPhone, presenterade bredvid prisinformation.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson och 2 till
  • Laddar…
K kimmens skrev:
Det är samma sak med alla jäv.... Ica selected Coop änglamark eldorado.
Det är ju för dom ska tjäna mera pengar och lura oss kunder
Börjar bli väldigt trött på alla kjedor dom håller på att utrota valfriheten och tvinga dej att köpa sekunda varor
Har själv provat många varor men det mesta gångerna har egna varor förlorat tycker det är bedrägligt beteende
Instämmer. Undviker alltid ICAs egna varor då de uteslutande är sämre än originalen. Problemet är att mindre ICA framförallt börjar ta bort allt som inte är ICAs eget dvs jag som konsument får sämre varor. Riktigt illa. Jag undviker så långt det går ICAs egna varor för i slutändan är enda vinnaren ICA när de får monopol på allt. Men folk i landet är så trögt dumsnåla tyvärr..
 
  • Gilla
Storstadsbo och 1 till
  • Laddar…
Bricco Bricco skrev:
Instämmer. Undviker alltid ICAs egna varor då de uteslutande är sämre än originalen. Problemet är att mindre ICA framförallt börjar ta bort allt som inte är ICAs eget dvs jag som konsument får sämre varor. Riktigt illa. Jag undviker så långt det går ICAs egna varor för i slutändan är enda vinnaren ICA när de får monopol på allt. Men folk i landet är så trögt dumsnåla tyvärr..
Ja våran lokala Ica har tagit bort många produkter och nu arla mjölken så jag handlar där mindre och mindre. Men det är ju synd för dom dom inte kan ta en annan affär.
 
Bricco Bricco skrev:
Instämmer. Undviker alltid ICAs egna varor då de uteslutande är sämre än originalen. Problemet är att mindre ICA framförallt börjar ta bort allt som inte är ICAs eget dvs jag som konsument får sämre varor. Riktigt illa. Jag undviker så långt det går ICAs egna varor för i slutändan är enda vinnaren ICA när de får monopol på allt. Men folk i landet är så trögt dumsnåla tyvärr..
Och det brukar gå till ungefär såhär då de intoducerar en ny, egen vara:

1. Ny Ica-vara för 15 kr. (Märkesvaran kostar 20 kr.)

2. Höj priset på märkesvaran till 25 kr.

3. Höj priset på Ica-varan till 20 kr.
 
Fast ibland är det ju inte förpackningens storlek som betyder något utan att en del överhuvudtaget köper den.
Taco-kryddblandning till färs är ett bra exempel. Lite spiskummin, vitlök & chili i pulvriserad form till ockerpris!
 
  • Gilla
big mike och 3 till
  • Laddar…
Den här är också rolig men fick tillbaka 5 kr av kassörskan lite surt. Jag tyckte det va skit kul.
Två för 20:- kilo priset var 7,50st hehe
 
  • Skylt som erbjuder broccoli "2 för 20:-" i en mataffär med grönsaker i förgrunden och en kund i avdelningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
OXYD
  • Laddar…
fahlis fahlis skrev:
De gör väl som alla andra, snålar in på materialet så att måttstocken blir kortare …
När jag mätte min tumstock med stålmåttbandet var den 202 cm. Jag märkte det när jag på plats mätte hur långa brädorna skulle vara med måttbandet och sedan märkte ut var de skulle sågas av med tumstocken. Alla bitarna blev för långa. Tur det inte var tvärt om.


Lössnus har gått från 50g till 45g till 42g samtidigt som priset stiger. Nu har de dessutom gjort dosorna så dåliga att de inte håller en dag i fickan ens en gång.

ICA Maxi i Linköping hade för ett tag sedan mängdrabatt på kopieringspapper. Ett 500 pack för 39:90 och vid köp av 5 st 500 pack 199 kr. Hela 0,02 öre billigare per ark eller totalt 50 öre.
 
Tacka vet jag öl i Storbritannien.
Där säljs öl i Pint, 0,56 liter.
Glasen är "krönta" så ingen ska kunna sälja fel volym till kunden.
 
fotohasse fotohasse skrev:
Tacka vet jag öl i Storbritannien.
Där säljs öl i Pint, 0,56 liter.
Glasen är "krönta" så ingen ska kunna sälja fel volym till kunden.
Men det är väl procenten som är det viktiga, den kan de fortfarande fuska med.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.