Måste erkänna en miss så ni som planerar takbyte inte gör samma.
Snörasskydd behövs!!! Vi bodde i huset tre år och ingen snö rasade men nu är vi på den andra vintern med nytt tak och skottar mer snö än nånsin, allt rasar ned. Vi måste montera snörasskydd innan nästa vinter. Nya betongpannor är hala.
 
Det har vi oxå upptäckt :)
 
Charlie2 Charlie2 skrev:
Måste erkänna en miss så ni som planerar takbyte inte gör samma.
Snörasskydd behövs!!! Vi bodde i huset tre år och ingen snö rasade men nu är vi på den andra vintern med nytt tak och skottar mer snö än nånsin, allt rasar ned. Vi måste montera snörasskydd innan nästa vinter. Nya betongpannor är hala.
Det hade jag sett som en fördel, lättare att skotta på marken än på taket!
 
  • Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
B blue.b skrev:
Det hade jag sett som en fördel, lättare att skotta på marken än på taket!
Kan göra rätt ont både i kropp/knopp och plånboken, det är du som fastighetsägare att se till att det är säkert runt ditt hus. Du kan åka på rätt rejäla skadestånd om någon skadas av snöras
 
N noone70 skrev:
Kan göra rätt ont både i kropp/knopp och plånboken, det är du som fastighetsägare att se till att det är säkert runt ditt hus. Du kan åka på rätt rejäla skadestånd om någon skadas av snöras
Det är ju det som är värst. Dessutom har vi två hundar som vi inte vill ska krossas av snön. Att skotta är ju bra träning men det är direkt farligt att försöka ta sig in och ut när det rasar som mest.
 
  • Gilla
Kenny S
  • Laddar…
Charlie.
Du har inte nämnt någonting om slutsumman för takomläggningen, 250? Plus / minus 50?
Fanns det några dyra "oOps" avgifter som kryddade fakturan i slutändan?
Såhär nästan 4 år senare, lika nöjd med slutresultatet?

Att få veta slutsumman var varför jag började läsa, men med så bra dokumentation så fastnade jag helt.
 
  • Gilla
ankbert_02 och 2 till
  • Laddar…
Charlie2 Charlie2 skrev:
Det är ju det som är värst. Dessutom har vi två hundar som vi inte vill ska krossas av snön. Att skotta är ju bra träning men det är direkt farligt att försöka ta sig in och ut när det rasar som mest.
Tack för att du tagit dig tid att lägga ut allt.
Tänk- och Läsvärt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.