Jag tycker det är bättre att ha den på sidan. De flesta bildskärmar är ju gjorda för att innehållet ska ligga på bredden, trots att det mesta innehåll är gjort för att visas på höjden...

Det finns gott om dött utrymme i sidled på min skärm iallafall...
Skärmdump av diskussionsforum på Byggahus.se med en användares kommentar om layoutpreferenser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fahlis och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker det blev bra med, på datorn ..

På telefonen så blev det en försämring, eftersom raden med "senaste" försvinner helt när man scrollar ner, och jag använder ofta "senaste" som vägen tillbaka från en tråd jag läst klart ... Nu måste man scrolla hela vägen upp igen ... iofs har jag en "bakåt-knapp" lätt tillgänglig, men då uppdateras ju inte "senaste"-inlägglistan ....
 
  • Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Precis som att det inte bara skall delas ut priser till ettan, tvåan och trean i idrottstävlingar.
Utan sisten i mål skall pekas ut och hånas? :thumbdown:

Skall vi be mod att ordna så vi inte bara kan markera Bästa svar utan även sämsta :worried:
Jajamen! Jag minns med värme det fina spelet "Klumpeduns", där det uttryckligen stod i reglerna att de övriga spelarna skulle ropa "Klumpeduns!" och därmed håna den som råkade riva tornet (och därför förlorade). Jag tyckte det var jättebra att dagisbarnen fick lära sig att ta motgångar under lekfulla former - men numera heter spelet "Jenga" och den regelformuleringen har tagits bort.
 
Blev lite bättre när jag kunde stänga menyn iaf, men jag saknar snabbknappar i överkant....

//Bakåtsträvaren.

Jag förstår inte riktigt varför man ska ändra på fungerande saker som folk vänjer sig vid.
Lite som att de håller på med blocket´s app hela tiden, när man väl vant sig vid ett utseende så gör de en större förändring...
 
  • Gilla
Mats och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
På telefonen så blev det en försämring, eftersom raden med "senaste" försvinner helt när man scrollar ner, och jag använder ofta "senaste" som vägen tillbaka från en tråd jag läst klart ... Nu måste man scrolla hela vägen upp igen ... iofs har jag en "bakåt-knapp" lätt tillgänglig, men då uppdateras ju inte "senaste"-inlägglistan ....
Håller med. Så in i hel störande...
 
  • Gilla
jeppe42 och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag tycker det blev bra med, på datorn ..

På telefonen så blev det en försämring, eftersom raden med "senaste" försvinner helt när man scrollar ner, och jag använder ofta "senaste" som vägen tillbaka från en tråd jag läst klart ... Nu måste man scrolla hela vägen upp igen ... iofs har jag en "bakåt-knapp" lätt tillgänglig, men då uppdateras ju inte "senaste"-inlägglistan ....

Ja och inte heller är själva loggan kvar som gör att man kan komma direkt till startsidan!
Om det ska vara som det blev nu så borde hela den övre menyn komma fram direkt när man scrollar uppåt.
 
  • Gilla
jeppe42
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag tycker det är bättre att ha den på sidan. De flesta bildskärmar är ju gjorda för att innehållet ska ligga på bredden, trots att det mesta innehåll är gjort för att visas på höjden...

Det finns gott om dött utrymme i sidled på min skärm iallafall...
[bild]
@useless Jag ser inte ikonen för "Bevakningar" upp i högra hörnet på din skärmbild. Är det någon annan som inte ser "stjärnan"?

Skärmbild som visar en webbsidas användargränssnitt med ikoner, inklusive en stjärna för bevakningar.
 
Den syns inte. Men om jag håller musen över så ser jag att det är en länk där.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag tycker det blev bra med, på datorn ..

På telefonen så blev det en försämring, eftersom raden med "senaste" försvinner helt när man scrollar ner, och jag använder ofta "senaste" som vägen tillbaka från en tråd jag läst klart ... Nu måste man scrolla hela vägen upp igen ... iofs har jag en "bakåt-knapp" lätt tillgänglig, men då uppdateras ju inte "senaste"-inlägglistan ....
du behöver inte scrolla hela vägen upp, bara klicka på menyknappen oavsett var på sidan du är så dyker bl.a länken till "senaste" upp.
Skärmdump av byggforum där en användare diskuterar navigering och menyåtkomst på mobil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av Bygghus.se meny med länken "Senaste" markerad, indikerande tillgänglighet var som helst på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
jag gillar nya designen. bättre utnyttjande av det horisontella utrymmet iaf på datorskärm, bra också att det går att ändra om man vill ha menyn synlig eller inte.
 
useless useless skrev:
Den syns inte. Men om jag håller musen över så ser jag att det är en länk där.
Vilken webbläsare kör du? Konstigt eftersom Deltagit-ikonen bredvid syns för dig.
 
I det stora hela tycker jag det är en förbättring. Dock så gör den ständigt nedfällda menyn i desktop-läget att utseendet inte blir så rent som det annars skulle kunna varit. Jag navigerar i princip uteslutande med "Senaste" och "Deltagit" när man är i forumet, så dessa hade jag gärna sett att man kunde få som snabblänkar. Kanske konfigurerbart i sina inställningar?
 
richardtenggren
Måste man förtjäna den? ;)

Jag upplever en bugg när man ska posta inlägg, man får scrolla upp massa för att se rutan.

Kommer nya designen till appen också?:)
 
  • Gilla
jeppe42 och 2 till
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Vilken webbläsare kör du? Konstigt eftersom Deltagit-ikonen bredvid syns för dig.
FF i Windows 7. Det är säkert cachen/proxyn på jobbet som inte har fattat att det ska vara en bild där.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag upplever en bugg när man ska posta inlägg, man får scrolla upp massa för att se rutan.
Den har jag med. Iphone 7, app.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.