VidarH VidarH skrev:
Men tre borrskruvdragare? Madness!
Håller med! Det är helt obegripligt hur någon kan klara sig med tre. Men det klart, tar man in en hantverkare för minsta lilla kanske det funkar. :p
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Mikael_L
Varför köpa verktyg? man kan ju lite snabbt och enkelt själv tillverka många ...
 
  • Gilla
Gimp och 6 till
  • Laddar…
Om ärvda saker räknas in i den här tråden kan jag försöka att portionera ut det lite då och då när jag grävt fram något nytt. Och ja, grävt fram är bokstavligt vad det handlar om. Utan överdrift. Stort enbilsgarage med arbetsytor och öppna takstolar för mer förvaring som i sin helhet är tetrispackat. Jag har inte plockat med mig något därinnifrån ännu utan bara från "kontoret" inne i huset...
Vad tycker ni? Skall jag stoppa in det här eller ska jag starta upp en egen tråd för det?
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Varför köpa verktyg? man kan ju lite snabbt och enkelt själv tillverka många
Det där såg ju riktigt kul ut!
 
Fick mitt paket från Duabhuset i dag. De hade packat ett Mitutoyo skjutmått och 2st kombinationsvinklar i ett brev. Paketet/brevet var trasigt och tomt. Ringde Posten för att ifrågasätta varför de ens delat ut ett tomt paket. Posten meddelade att de delar ut alla paket även skadade så att man ska ha möjlighet att reklamera. Hoppas det löser sig. Sen kan man ifrågasätta hur smart det är att packa så känsliga varor som skjutmått och kombinationsvinkelhake i ett brev.
 
  • Ett tomt och trasigt vitt postpaket på ett brunt bord med runda hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trasigt, tomt förpackningsbrev hålls upp som påstås ha innehållit verktyg, på en arbetsbänk med hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arg
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Tungt @De Stilj - hoppas det löser sig!

/U
 
  • Gilla
De Stilj
  • Laddar…
Samma packmetod som Netonnet hade med hårddisken de skickade mig, den låg iofs kvar i påsen.
 
De Stilj De Stilj skrev:
Fick mitt paket från Duabhuset i dag. De hade packat ett Mitutoyo skjutmått och 2st kombinationsvinklar i ett brev. Paketet/brevet var trasigt och tomt. Ringde Posten för att ifrågasätta varför de ens delat ut ett tomt paket. Posten meddelade att de delar ut alla paket även skadade så att man ska ha möjlighet att reklamera. Hoppas det löser sig. Sen kan man ifrågasätta hur smart det är att packa så känsliga varor som skjutmått och kombinationsvinkelhake i ett brev.
Någon hos Postnord som ska göra precisionsarbeten verkar det som. Eller också bara göra sig en hacka på Blocket. Har du lås på din brevlåda? Jag blev av med ett och annat innan jag skaffade låsbar låda. Förbipasserande lymmlar skulle jag tro.
 
mattiasp mattiasp skrev:
Förbipasserande lymmlar skulle jag tro.
Fast i detta fall tvivlar jag på att lymlarna skulle ha lämnat kuvertet. :rofl:
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
De Stilj De Stilj skrev:
Fick mitt paket från Duabhuset i dag. De hade packat ett Mitutoyo skjutmått och 2st kombinationsvinklar i ett brev. Paketet/brevet var trasigt och tomt. Ringde Posten för att ifrågasätta varför de ens delat ut ett tomt paket. Posten meddelade att de delar ut alla paket även skadade så att man ska ha möjlighet att reklamera. Hoppas det löser sig. Sen kan man ifrågasätta hur smart det är att packa så känsliga varor som skjutmått och kombinationsvinkelhake i ett brev.
Tråkigt när det inte packas på ett vettigt sätt.
Har du sett att OTD tools har kampanj på Mitutoyo nu?
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
@VidarH starta en ny tråd. Verkar kunna bli underhållande.

//AA
 
  • Gilla
Lilak och 2 till
  • Laddar…
De Stilj De Stilj skrev:
Sen kan man ifrågasätta hur smart det är att packa så känsliga varor som skjutmått och kombinationsvinkelhake i ett brev.
Mitutoyos skjutmått ligger i och för sig i en hård plastlåda men jag håller med, det var lite billigt förpackat.
Grattis förresten till ett kanonbra skjutmått med suverän batteritid!
 
  • Gilla
De Stilj
  • Laddar…
M mlkjhr skrev:
Mitutoyos skjutmått ligger i och för sig i en hård plastlåda men jag håller med, det var lite billigt förpackat.
Grattis förresten till ett kanonbra skjutmått med suverän batteritid!
Grattis?
Till vem?:thinking:
Tjuven?:rofl:
 
  • Haha
Ryberget
  • Laddar…
De Stilj De Stilj skrev:
Fick mitt paket från Duabhuset i dag. De hade packat ett Mitutoyo skjutmått och 2st kombinationsvinklar i ett brev. Paketet/brevet var trasigt och tomt. Ringde Posten för att ifrågasätta varför de ens delat ut ett tomt paket. Posten meddelade att de delar ut alla paket även skadade så att man ska ha möjlighet att reklamera. Hoppas det löser sig. Sen kan man ifrågasätta hur smart det är att packa så känsliga varor som skjutmått och kombinationsvinkelhake i ett brev.
Tråkigt. Just detta är något jag har tänkt på ända sedan jag började med e-handel. Packar paket flera timmar om dagen vissa dagar numera och försöker verkligen ge varje paket den bästa förpackningen möjlig.

Välpaketerad produkt i kartong med skyddande papper på ett packbord med tejphållare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Oavsett om det är som på bilden, slipjig som ändå är välpaketerad från början, till böcker som kanske ska vara en present, till små lätta förpackningar med sågblad osv. Har en fru som i stort handlar allt utom mat på nätet numera, så får man verkligen se alla möjliga varianter av paket.

Bara väntar på den första uppladdningen någonstans där de tackar mig för den utomordentliga försändelsen.. :)
 
  • Gilla
corre och 4 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Grattis?
Till vem?:thinking:
Tjuven?:rofl:
Jag förutsatte att han får sitt skjutmått på ett eller annat sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.