4 4star skrev:
Ser inte vägg/tak-slipen i erbjudandena, har du en länk?
Mikael_L Mikael_L skrev:
Får se om den här länken funkar ...
[länk]


Fast det är ju klart, jag hittar ju inte heller den där vägg/tak-slipen. :thinking: :oops:
[EDIT] Nej, länken blir värdelös. Slipen syns i appen, men inte i reklambladet.

Den tysktrogne har förstås redan appen, eller skaffar den. Den late får hålla tillgodo med lite info och några bilder:

Vägg- och takslip med teleskopskaft och dammuppsugningsslang, prisinformation och produktbeskrivning visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Långsträckt grönskig slipmaskin med rund slipplatta och böjliga slangar på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektrisk slipmaskin med flexibel arm och justeringsindikator med röd pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En slipmaskin i grönt med handtag och reglage mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Får se om jag får tummarna loss och tar mig köper svets och hjälm i vevkan, tack för tipset!
 
Vad funkar svetsen till? Lite trädgårdssmide, typ dra ihop armeringsnät till växtstöd etc? Tjejen gick en trädgårdssvets-kurs. Blev ju rätt fina grejer men har själv aldrig svetsat. (Ser en möjlighet att utöka verktygsarsenalen och dessutom komma undan med det...)
 
F
Här i Stockholm är det en bordcirkelsåg istället för en vägg och tak-slip. Surt eftersom jag behöver en slip...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
F Frågan skrev:
Här i Stockholm är det en bordcirkelsåg istället för en vägg och tak-slip. Surt eftersom jag behöver en slip...
Kan du länka till bordcirkelsågen? Eller print-screena.

O olofh skrev:
Vad funkar svetsen till? Lite trädgårdssmide, typ dra ihop armeringsnät till växtstöd etc? Tjejen gick en trädgårdssvets-kurs. Blev ju rätt fina grejer men har själv aldrig svetsat. (Ser en möjlighet att utöka verktygsarsenalen och dessutom komma undan med det...)
Det du nämner fungerar den definitivt mer än väl till.

Har själv svetsat allt från väldigt små avbrutna bromsdetaljer, till 4mm fyrkantsprofiler. Den har betalat av sig flera gånger om, inte minst på bilarna. Kostnaden för svetsen var väl en tredjedel av vad en verkstad skulle ta för att fixa avgassystemet på sommarbilen.

Vinterbilen jag köpte ska vi inte ens prata om.. Tydligen har jag varit ett riktigt svin i något tidigare liv. Tröskellådorna bak var av kexchoklad och det visade sig vara en ”Familjen flinta”, driven från passagerarsätet fram. Å andra sidan så lärde jag mig en hel del och blev bättre på att svetsa :)

Är väldigt långt ifrån proffs på att svetsa, men bjuder på några bilder på en reparation, gjord med Lidl-svetsen och en uppsjö av rostskyddsprodukter från Hagmans:

Bilgolv med ett stort rosthål och tecken på reparation med rostskyddsprodukter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilgolv med rostskador och pågående rostlagning, synliga svetsar och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svetsad bilgolvreparation med nya metallplåtar och rostskyddsprodukter, verktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilens tröskellåda reparerad med svets och rostskyddsprodukter, syns underifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svetsad reparation av metall med många svetspunkter och rostskyddsbehandling på bilens kaross.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svetsad bilgolv med rostskyddsbehandling och reparation av röd färgad plåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svetsad reparation på tröskellåda av en bil med synlig rost och svetsarbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vad tror ni om regelsökaren?
Ska köpa mig en avståndsmätare, fanns en som recenserat den vs en Bosch glm 80 på Youtube och då stod den sig bra (y)
 
Jag är väldigt sugen på slipmaskinen från Lidl, men var kan jag köpa fler slippapper när de väl tar slut?
225mm med tio hål. Hittar inte dom någonstans, men det är inte heller så lätt att söka efter slippapper på tex Bauhaus..
 
Tokas85 Tokas85 skrev:
Jag är väldigt sugen på slipmaskinen från Lidl, men var kan jag köpa fler slippapper när de väl tar slut?
225mm med tio hål. Hittar inte dom någonstans, men det är inte heller så lätt att söka efter slippapper på tex Bauhaus..
Hålen kan man alltid göra själv .. :) Bara att skaffa en hålpipa i lagom storlek ...
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Hålen kan man alltid göra själv .. :) Bara att skaffa en hålpipa i lagom storlek ...
Jovisst, men helst inte.. :)
 
Är inte det där samma som jula säljer? Tycker dom ser lika ut?
 
nino nino skrev:
Är inte det där samma som jula säljer? Tycker dom ser lika ut?
Vad jag kan se så har Julas 225mm åtta hål istället för tio, och längre in än Lidls.
 
F
Bordsåg för Stockholm. Skärmavbild av en produktsida för en bordsåg med tekniska specifikationer och garantiinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bordcirkelsåg på stativ med svart och grön design, röd sågdel, och erbjudandepris synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Någon som vågar tro något om denna multi-detektor? Vi har väggar i delvis lättbetong, delvis gips, delvis betonghålsten och bjälklag i betong och om det kan tänkas funka för att detektera FK i VP-rör bakom enkelgips och metallrör (för elen) i stenväggarna hade det ju varit ett billigt hjälpmedel.

https://www.lidl.se/sv/erbjudanden.htm?articleId=16685
 
Jag såg att min lokala butik har tagit fram den cylinderformade värmefläkten som de sålt några gånger tidigare och sänkt den från 499 kr till 399 kr, är det någon som har erfarenhet av den? Effekt 2 kW tror jag, inte jättemycket, men jag skulle vilja ha ett komplement till luftvärmepumpen i mitt garage för att slippa jobba i 10 grader nu under vintern och 399 är ju ett rätt lindrigt pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.