Vinn fräck popcornmaskin i retrostil

Retrostil popcornmaskin i rött och silver på köksbänk, med poppade popcorn inuti.

Popcornmaskinen i veckans tävling tar dig lite närmare det fullfjädrade biorummet hemma. Den är designad i retrostil och andas gammal biograf blandat med härliga tider. Tre personer har chans att ta hem popcornmaskinen Cinema Style från Coolstuff.

Totalt värde cirka: 1 800 kronor

här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har popcornmaskinen för rekommenderad mängd popcorn per gång?
Svaret hittar du här: https://www.coolstuff.se/Popcornmaskin-Cinema-Style

1. 1-3 deciliter
X. 3-5 deciliter
2. 5-8 deciliter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 18 januari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Coolstuff. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Coolstuff för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
SamuelAlm och 1 till
  • Laddar…
Det rätta svaret är 1, 1-3 deciliter popcorn per gång.

Allt snack om popcornhjärna så behöver jag utforska vad det egentligen betyder :giggle:
 
Svar 1.

När jag var lite brukade min far poppa popcorn när han trodde att vi barn sov. Doften av nypoppade popcorn lockade mig ur sängen och in till pappa där jag blinkade lite med ögonen och fick ta skålen från honom. Det är ett väldigt starkt barndomsminne och jag blir glad så fort jag känner lukten av popcorn.

Nu tänker jag att jag ska skapa lyckliga minnen med mina barn och deras morfar istället.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
1. 1-3 deciliter

Vi har ett 50-talsinspirerat kök och vardagsrum (blandning mellan modern 50-tals inspirerad look och äkta 50-tal, allt i öppen planlösning). Till detta försöker vi hitta de rätta moderna maskinerna, för de vill man ju inte vara utan. Vi har hittat passande kolsyremaskin, kaffemaskin, brödrost mm. Det som inte passar in, det införskaffas inte, eller hamnar inne i skafferiet och måste bäras fram varje gång det skall användas. Vi har även letat efter en popcornmaskin, men har inte hittat någon som passar in, inte förrän nu. Detta är precis vad vi letat efter.
 
Svar 1
Vi poppar popcorn flera gånger i veckan eftersom det är hela familjens favorit snacks!
Då vi är lite gammelmodiga av oss så poppar vi i kastrull och den där stora fula, brända och flottiga kastrullen står alltid framme på spisen.
Det skulle se så mycket trevligare ut i vårt kök med en riktig popcornmaskin :)
Måste passa på att tipsa om Flavacol popcornsalt som får dem att smaka som riktiga bio-popcorn.
 
Svar: 1. 1-3 deciliter.

En popcornmaskin i hemmabion gör succé.
Alla grannar vill va me.
Tur maskinen rymmer riktigt många
Så att vi alla i grannskapet med popcorn och bio kan fånga!
 
Svar 1. 1-3 deciliter

När vi blev gravida påbörjade både jag och min sambo en gemensam viktresa. Jag ville ju inte förvägra henne allehanda godsaker när hon bar runt på vårt väntade gossebarn och när omslaget till chokladkakan väl var brutet och hon sedan sötsuget stillats av ett par rutor blivit nöjd kunde jag ju omöjligt låta chokladkakan ligga framme och förgås av ålder. Detta upprepades regelbundet i en syndig serie av excesser.

Nu när pågen väl är ute och sambon går långa promenader och kvickt som attan kommer att vara tillbaka på ursprungsläget medan mitt skärp bara blir kortare och kortare för varje minut är det av yttersta vikt att jag bryter detta mönster med mer kalorisnåla tilltugg, av någon sort. Snälla, Byggahus-juryn, om jag skulle vinna popcornmaskinen så skulle det bespara mig olyckan att behöva äta grönsakssnacks eller andra nyttigheter framför Netflix nu när "vi" plötsligt blivit mer kroppsmedvetna i hushållet :'(
 
  • Haha
Elina Blom Westergren och 1 till
  • Laddar…
1. 1-3 deciliter

Finns inget bättre än egenpoppat popcorn! En maskin hemma på köksbänken skulle verkligen komma till användning!
 
Svar 1. 1-3 deciliter
Mina tvillingtjejer skulle tycka att denna var fantastisk, dom ääääääälskar popcorn. :rofl:
 
Mikael_L
Vissa trådar på detta forum kräva en ordentlig popcorn-maskin ... :)


1. 1-3 dl
 
  • Haha
  • Gilla
twoody och 2 till
  • Laddar…
Svar 1.

Har gjort oordning ett jättefint biorum. Men tyvärr tog alla pengarna slut så förutom soffa och teknik är rummet tomt. Så en popcornmaskin hade skjutit trivselfaktorn i taket!
 
Svar: 1

Lyckades bita sönder en tand på dålig micropopcorn. Skulle hellre poppa i denna maskin helt enkelt, och då kanske slippa besöka tandläkaren efteråt.
 
Det rätta svaret är 1, 1-3 deciliter popcorn per

Våran familj älskar popcorn och vi använder kastrull, micro och även en eldriven popcornmaskin utan olja som gör ganska smaklösa popcorn. Om vi skulle vinna en popcornmaskin så tror nog barnen att tomten hade glömt ett paket och blivit överlyckliga. Även mor och far som slipper stå vid spisen med en kastrull.
 
Rätta svaret är 1, 1-3 dl per gång!

Om jag skulle vinna denna maskin, har jag en liten tjej som kommer bli överlycklig! Hon är inte alls är förtjust i sötsaker (helt otroligt när man är 4 år) men popcorn älskar hon, och ja skulle man missa köpt det till helgen kan du lita på att man får åka till affären, haha!
Skulle jag vinna denna kommer hon explodera som ett popcorn av glädje!
 
1: 1-3 dl popcorn

Egentligen borde väl ingen mer motivering behövas än ”Popcorn!”, men jag säger väl såhär då.
Jag vill vinna den, så jag kan sluta terrorisera min omgivning med den här låten och istället bjuda på ljudet av popcornpoppande på riktigt:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.