Kolla även på arrowdirect.se Sist jag kollade och köpte 2 stationära, låg dom bra till med priserna.
 
Jag tänker också på min Samsungplatta som har svårt att ladda upp. Det kanske vore lönt att sätta in ett nytt batteri. Troligen inte samma batteri som den framtida laptopen ... :whistle::confused: ?
 
yonna yonna skrev:
Jag tänker också på min Samsungplatta som har svårt att ladda upp. Det kanske vore lönt att sätta in ett nytt batteri. Troligen inte samma batteri som den framtida laptopen ... :whistle::confused: ?
på plattor brukar det bli dyrare pga svårt att byta själv om man inte är van, utan då får man gå till reparatör. men där kan man ju ha tur att hitta nån som är billig och bra.
 
Det väldigt kort tid för plattan att ge upp på, min Samsung köptes hösten 2013 o är i princip som ny, utom avbruten penna, jag använder den mycket och dagligen.
 
Jag fick plattan för knappt 4 år sedan. Den tjorvade inom garantitiden. "Reparerades" 4 ggr. Den laddade inte upp. Fick för 2,5 år sedan en fabriksny. Det senaste halvåret vill den inte heller ladda upp - samma problem. Den har dock levt ett tufft liv även om jag föredrar att använda plattan till det mesta. Tänker mig att en laptop är tåligare - om än inte lika smidig. Dessutom vill jag kunna skriva ut räkningar (har en liten enskild firma).
 
med batteri + lite mer minne/ram + SSD disk börjar du närma dig vad en enklare ny kostar. Kan fortfarande vara ett ok köp men man bör överväga nypris mot begpris. Kan hända är denna dator fortfarande mer gedigen än en ny, men ändå.
 
Fairlane
Jag tror du kan hamna på drygt 3000 kr med nytt batteri (som kanske inte behövs, jag har fortfarande original i min).

Det finns ingen ny dator som du får under för en liknande peng som är i närheten, men visst den är begagnad.
 
Önskar akutsvar: mellandagsrean, var den verkligen på 1.999 ?
Lenovo Thinkpad T430?
Tänkte just bu ringa och beställa ... har för mig att priset var lägre ....
 
1499 för standard utan tillval.
 
Nu går den på 3.072 inkl 180 GB SSD och 6 GB RAM ...
 
Tydligen ingen mellandagsrea längre ...
 
Fairlane
Ja det var det priset jag såg
 
Nu står det att datorn inte funkar utan Windows 10 pro ...
 
Fairlane
Ja, med 180 GB SSD och 6 GB så ligger priset nu strax under 3500, vilket jag vill minnas att vi hamnade på med nytt batteri, så lite har den gått upp. Det är dock fortfarande en bra maskin. Jag skulle kanske fundera på att gå på 8 GB ram för ytterligare en dryg 100-lapp.

Windows 10 pro är i praktiken ett nödvändigt krav. Om man vill så kan man skippa det, men då måste man installera en giltig Windows-version själv eller en Linux-version. 374 kronor för Windows 10 Pro är dock inte dyrt.
 
Win 10 var inkluderat i 1499 priset tidigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.