Mikael_L
På Lidl, åtminstone gränby, Uppsala.
En lödstation som kan vara rätt OK för pengarna.
Parkside digital lödstation PLSD 48 A1 i förpackning, pris 249 SEK på hylla i butik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
På Lidl, åtminstone gränby, Uppsala.
En lödstation som kan vara rätt OK för pengarna.
[bild]
Just den har jag inte testat, men har köpt en annan variant de hade utan digital visning. Två ex har nu brakat ihop för mig, och jag orkar inte krångla mer. Ärdärför skeptisk till just deras lödkolvar

Har även köpt en batteridriven lödkolv, batteriet totaldog trots att jag är något av en fascist när det gäller skötsel av dylika. Löste det dock genom att byta ut det, satt som väntat en 18650 Litiumcell på 1500mAh i kolven, bara att löda bort och ersätta med en LG-cell på 2200mAh. Den kolven är iaf mycket bra.

Har köpt en uppsjö av Lidl-verktyg och maskiner och överlag är jag faktiskt väldigt nöjd mtp priset och de ofta många medföljande tillbehören. Inget för yrkesbruk dock oftast.
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
V Lebensraum skrev:
jag är något av en fascist
Inte helt oväntat?

Nej seriöst, du borde verkligen byta användarnamn. Till övriga sorry OT.
 
elpaco elpaco skrev:
Inte helt oväntat?

Nej seriöst, du borde verkligen byta användarnamn. Till övriga sorry OT.
Och det kommer från en som kallar sig Paco. Dvs det spanska smeknamnet för Fransisco. Var det inte en snubbe som hette så..? Efternamn Franco..

Oroa dig inte, mitt val av användarnamn är helt politiskt obundet. Här diskuterar vi verktyg och hus, inte historiska perioder av vansinne.

Sorry för OT.. Ville bara klargöra, om nu fler tar anstöt av mitt användarnamn.
 
V Lebensraum skrev:
bara att löda bort
Med vad...?:thinking::crysmile::rofl:;)
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Med vad...?:thinking::crysmile::rofl:;)
Haha tänkte att någon nog skulle hugga på den :p

Med en kolv från Kjell & Co om jag inte missminner mig ;P
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Ryobi slipmus EPS80RS för 299 kr på Bauhaus, halva priset mot närmsta konkurrent.

[länk]
Den kanske inte kan jämföras men B&D Mouse kostar 299kr i originalpris på Ge-Kås
 
  • Gilla
Raskus
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Den kanske inte kan jämföras men B&D Mouse kostar 299kr i originalpris på Ge-Kås
Jag har tack och lov ca 100 mil dit.
Det blev en Ryobimus för min del.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
V Wohnstube skrev:
Haha tänkte att någon nog skulle hugga på den :p

Med en kolv från Kjell & Co om jag inte missminner mig ;P
Man kan aldrig ha för många lödkolvar.
 
  • Haha
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Som freddan83 tipsade om tidigare, så säljer Netonnet nu en Metabo KGS216M v2 för 1290:-

Beställer man en från Bauhaus, så får man förutom prisgantin som gör att sågen landar på 1135:- en extra klinga med i kartongen. De klingorna brukar gå på runt 300:-, så detta är imo en riktigt bra deal. Sågen är iaf jag väldigt nöjd med, även om jag inte har mycket annat att jämföra med.
Funderar på detta, går det att tillämpa Bauhaus prisgaranti via internetköp? I varje fall påstod de på Bauhaus kundtjänst att Netonnet sålda defekta sågar. :sweat::rolleyes: Detta stämde inte enligt NetonNet som i sådana fall hade skrivit "Fyndvara". (y)
I nästa steg om man överbevisar Bauhaus om att det är riktiga sågar så är det väl ett problem att produkterna inte är lika i och med medskickad klinga.
 
H hydrolift skrev:
Funderar på detta, går det att tillämpa Bauhaus prisgaranti via internetköp? I varje fall påstod de på Bauhaus kundtjänst att Netonnet sålda defekta sågar. :sweat::rolleyes: Detta stämde inte enligt NetonNet som i sådana fall hade skrivit "Fyndvara". (y)
I nästa steg om man överbevisar Bauhaus om att det är riktiga sågar så är det väl ett problem att produkterna inte är lika i och med medskickad klinga.

På black friday beställde jag ett yale doorman på bauhaus.se. Nyttjade prisgaranti mot elgiganten som sålde det hela billigare. Tror kravet är att produkten finns att köpa i fysisk butik i Sverige.
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
N NoOne2k skrev:
På black friday beställde jag ett yale doorman på bauhaus.se. Nyttjade prisgaranti mot elgiganten som sålde det hela billigare. Tror kravet är att produkten finns att köpa i fysisk butik i Sverige.
Stämmer.
Frågan han ställde var om det gällde defekta varor och/eller när det ingår olika tillbehör
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
V Vardagsrum skrev:
Oroa dig inte, mitt val av användarnamn är helt politiskt obundet. Här diskuterar vi verktyg och hus, inte historiska perioder av vansinne.

Sorry för OT.. Ville bara klargöra, om nu fler tar anstöt av mitt användarnamn.
Om man vill, kan man nog hitta en diktator eller liknande kopplad till de flesta namn. Men Lebensraum som begrepp är intimt kopplat till Hitler och förintelsen. Alltså ungefär lika brunt laddat som att döpa sig till Kristallnatten, eller kanske värre. Säger man annat sov man nog igenom högstadiet.

Men nu verkar du ju ha bytt ditt namn, så det var väl bra.
 
  • Gilla
jonko och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.