Håller med i hyllningskören. 680 är underbar.

//AA
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Och liket lever igen. Bytte nyss ut effektmodulen mot en ny. Nu slipper jag köpa ny cirkelkap på ett tag till :D
 
  • Gilla
toolman77 och 1 till
  • Laddar…
Hörrni; hade mitt Bl1840 i i bilen sedan i somras. Ja , en del minusgrader men inte under -15. Ska prova. Dött. Laddarn visar rött. Normalt?!?
 
Ping...

Ingen som har liknande erfarenhet?..
 
Någon som har testat Makitas sänksågar - DSP600ZJ respektive SP6000J? Samt även om ni jämfört med Festools TS55.

Har en hel arsenal av Makita 18v och söker nu ett sänksåg, men överallt är det Festool som koras som vinnare.

Kort och gott: Jag vill helst utöka Makita-familjen, men vet inte vad jag skall välja, vad tycker ni?
 
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Jag har en sp6000j och har inget att anmärka på. Har inte använt festool så kan inte göra någon jämförelse, men kan inte riktigt se vad som skulle kunna vara så mycket bättre. Fundera på om du behöver en batterisänksåg? Kör alltid min med dammsugaren så för min del ser jag inte nyttan med den.
 
  • Gilla
frollic123
  • Laddar…
P
Makita har ju blåtands modul i en av sänksågarna numera så att köra med slang går bra! Även Festools batterisänksåg kommer med batterier med inbyggd blåtand numera(gröntand?) det föresätter att man har blåtand på dammsugaren förstås.. har man festool dammsugare ctl 26-36-46 kan man ha deras blåtandmodul o styra från slangen med fjärrkontroll, även dewalt har så på sin nya flexvolt dammsugare..

Ang batteri så är det nog standard att dem går sönder,har själv 4-5 som gått sönder under mystiska omständigheter :thinking::rolleyes: makita verka ju aldrig vilja släppa nåt nytt utan kör med sin självsäkerhet när det gäller batterier, minns hur toolstop gjorde en lång artikel om varför aldrig makita skulle göra några större batterier än 3ah.. varför tre va bättre än 5 osv men det fick dom äta upp.antar det va makita England som hade skrivit det!


Nu har verkligen alla andra märken ett försprång gentemot Makita Tex Bosch,milwaukee,Dewalt,Hikoki och metabo
 
Var är det inte Makita hänger med på när det gäller batteri? Vikt?
 
P
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Var är det inte Makita hänger med på när det gäller batteri? Vikt?
Batteritekniken.. Bosch är tex flera ljusår framför med deras PRO core batterier.. Hikoki har sin multi-volt, Dewalt har ju flexvolt och Milwaukee sina nya batterier.. där ligger makita efter som kör gamla sorts celler! Trots det så är makitas 6ah batterier bra :) fast vad vet man kanske även makita hoppar på multivolt batteri påhittet med (y):D

Både Dewalt och Hikoki har slim 3ah batterier, Bosch och Metabo har 4ah slim! Här har makita 2ah och ja vet inte hur många år som den funnits? Just makitas batteriteknik verkar ha avstannat då de bara släpper massa maskiner..
 
Redigerat:
  • Gilla
Fredandel
  • Laddar…
Får nog bli en batteridriven, smidigt att förflytta sig med :)
 
F frollic123 skrev:
Får nog bli en batteridriven, smidigt att förflytta sig med :)
Tyärr blir inte en 2x18V sänk specellt smidig. 18V cirklarna är smidiga men sänkarna är mycket tyngre redan utan batterier. Föreslår att du åker och känner på en.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Jo vet att det finns lösningar för att starta dammsugaren , men man har ju (jag iaf) sladd till dammsugaren. Har aldrig känt att sladden varit ivägen på varken sänksågen,kap/ger sågen eller fräsen.
 
Halloj!
Jag är på jakt efter ett lättare 18V-batteri än de jag har. Är det någon av er gamla Makitarävar som har ett BL1815 eller BL1820 liggandes? De går väl att få tag på nya också, men inte till rimligt pris..
 
  • Gilla
SvarteSunken
  • Laddar…
hobbs hobbs skrev:
Halloj!
Jag är på jakt efter ett lättare 18V-batteri än de jag har. Är det någon av er gamla Makitarävar som har ett BL1815 eller BL1820 liggandes? De går väl att få tag på nya också, men inte till rimligt pris..
Tyvärr har jag inte det, utan jag började faktiskt själv idag kolla efter ett 2AH batteri just med tanke på vikten. Jag blev dock väldigt förvånad att det kostar 695 kronor (i alla fall på verktygsvaruhuset.se) medan ett 4AH kostar 499 kronor från samma butik.
 
Sthlm1891 Sthlm1891 skrev:
Tyvärr har jag inte det, utan jag började faktiskt själv idag kolla efter ett 2AH batteri just med tanke på vikten. Jag blev dock väldigt förvånad att det kostar 695 kronor (i alla fall på verktygsvaruhuset.se) medan ett 4AH kostar 499 kronor från samma butik.
Gjorde precis samma insikt.. Det är ju en sån jäkla hets efter stora batterier hela tiden och priserna hamnar väl därefter. Gött att ha ibland, såklart, men inte alltid..

Jag har faktiskt redan beställt från en kille på Blocket, men han nämnde att jag köpte hans sista BL1820. Vet inte om han har fler på väg in, men kanske kan vara värt att kolla? Skall även nämna att jag inte fått batteriet än, så jag kan inte ge någon recension på själva köpet.

https://www.blocket.se/vi/77497312.htm
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.