Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad byggdammsugare med självrengöring

[bild]

När vintern kommer och du flyttar in i garaget eller snickeriet hemma så blir kraven på att hålla rent runt sig lite extra viktiga. Du ska ju ha en bra arbetsmiljö. Med en byggdammsugare hemma slipper du förstöra er vanliga dammsugare. Dessutom är den lika bra på att städa hönshuset eller översvämningen i badrummet. Veckans vinnare tar hem en Kärcher WD6 Premium. Den klarar både torr- och våt dammsugning. Filtret sitter högt och blir därför inte blött. Det rengörs superenkelt med hjälp av ett knapptryck.

Totalt värde cirka: 2 600 kronor lägsta pris på Prisjakt är 1 999 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor behållare har WD6 Premium?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 30 liter
X. 45 liter
2. 60 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kärcher. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kärcher för att de sponsrar den här tävlingen.
1 30 liter. jag skulle kunna byta ut min antika Kärcher industridammsugare som använts som central/grov/våtdammsugare i vårt hus sen "Adam var länsman" dvs långt innan vi köpte huset för 4 år sen. "Den gamle" har snart gjort sitt och en föryngring står för dörren så denna vore för mitt vidkommande ett jättelyft!
 
Svaret är 30 l
Vi renoverar sakta men säkert rum efter rum, dammet letar sig omkring överallt och det vore skönt att inte låta den vanliga lill-dammsugaren jobba ihjäl sig. I våras var det plötsligt vatten på golvet i jordkällaren och då hade denna suttit fint, då det var för lite för dränkpumpen att suga upp o en med sug hade varit smidig.
 
1. 30 liter
Behöver en ersättare för den som brann i somras. Kör foder och annat i bilen och nu är det en salig blandning av korn havre och julgransbarr i både skuffen som baksäte. Får skämmas ögonen ur mig när jobbarkompisarna ska åka med på lunch. Blev dessutom med både fräsbord som bandsåg nyligen så en rejäl och stark damsugare står högst på önskelistan inför jul.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn maxad byggdammsugare med självrengöring

[bild]

När vintern kommer och du flyttar in i garaget eller snickeriet hemma så blir kraven på att hålla rent runt sig lite extra viktiga. Du ska ju ha en bra arbetsmiljö. Med en byggdammsugare hemma slipper du förstöra er vanliga dammsugare. Dessutom är den lika bra på att städa hönshuset eller översvämningen i badrummet. Veckans vinnare tar hem en Kärcher WD6 Premium. Den klarar både torr- och våt dammsugning. Filtret sitter högt och blir därför inte blött. Det rengörs superenkelt med hjälp av ett knapptryck.

Totalt värde cirka: 2 600 kronor lägsta pris på Prisjakt är 1 999 kr

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur stor behållare har WD6 Premium?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 30 liter
X. 45 liter
2. 60 liter

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 21 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Kärcher. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Kärcher för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar 1: 30 liter

Eftersom vi nyligen har köpt ett hus där vi har många roliga renoveringsprojekt, så vore det skönt att slippa allt damm som sprids när man slipar, river och fixar. Med den här dammsugaren skulle livet i renoveringskaoset bli en ren fröjd.
 
Hej !
Vi skall inom kort renovera övervåningen och då skulle en maxad byggdammsugare passa fint.
Hälsningar
Torbjörn Ericsson
Svanvägen 36
352 42 Växjö
 
30 liter

Damm suger, men i mina verkstadshörn samlas dammet trots patetiska försök att hålla rent. Husets dammsugare får jag dessvärre inte använda för puts, spån. slipdamm och råttlort så det blir till att sopa och feja. Inte kul. Med en maskin av det slag som Kärcher bjuder på skulle städningen i detta hänseende gå som en dans! Visserligen kunde jag köpa en grovis på XL, men att vinna den skulle liksom vara mera sport och mindre utgift så här i juletid. Går den ner i säcken, tomten? God Jul hur som helst...
 
Svar 30l
Jag har alltid haft Kärcher men min senaste sjunger nu på sista versen, jag tror det är mer silvertejp än slang just nu.
Som student hade det varit toppen att vinna en ny istället för att köpa ännu en rulle silvertejp..
 
Rätt svar är 30l.

Jag skulle behöva en ny dammsugare efter den senaste renoveringen där ett gammalt furugolv slipades med en stor golvslip och jag var helt säker på att den grovdammsugare vi hade var i fungerande skick.
Men nej så fel jag hade. Den grovdammsugare vi hade sköt ut allt slipdamm runt hela dotterns rum, runt hela huset och in i alla kroppsliga porer.
Med hjälp av en lövblås, en fläkt och ett öppet fönster fick vi ut det värsta av dammet.
Nu ligger den där skrothögen på tippen!
 
Lizzardo
30 liter.

Vinner jag den så kommer jag ge bort den till en av mina bästa vänner som är i farten att bygga sitt första hus.
Med en pressad ekonomi och stressig tillvaro som egenbyggare så blir det säkert en välkommen försenad julklapp som bidrar till en trevligare tillvaro på bygget
 
P
Rätt svar: 30 liter!

En ensamstående och sjukskriven pappa som renoverar radhus från -77. Tro tusan att en byggdammsugare behövs! Här hade den susat och gjort susen!
 
Svaret är 30 liter

Att vinna en WD6 Premium byggdamsugare vore toppen,
för att städa i allt byggdamm och skräp för hand tär på kroppen!
Vill och önskar denna maskin vinna,
för att min nyfunna fixarglädje ska fortsätta brinna!
Tjejer kan det vet vi ju alla,
men med dålig utrustning kan lusten lätt falla!
Kärchers saker är kända för sin kvalité
så med vinst kan det bara bli fortsatt byggsuccé!
 
Svar: 1

En bra grovdammsugare är ett måste för en hemmasnickrare. Den gamla trotjänaren från Kärcher är värdig lite vila och kanske kan en yngre förmåga leva upp till de högt ställda förväntningar som namnet förpliktigar.
 
Svar: 30liter.
Med denna dammsugare finns goda förutsättningar att hålla rent i det nybyggda garaget samt att bägge bilarna kan få känna på denna dammsugare med.
 
Rätt svar är 1: 30l.

Motivering:
Efter att ha förstört två dammsugare de två senaste åren, den senaste för två veckor sedan, så har jag blivit förbjuden att använda våra vanliga dammsugare till byggen.
Snart ska tvättstugan och köket få en uppfräschning och då är det ju bra om vi lyckas hålla huset fräscht under bygget gång!
 
Svar: 1. 30 liter.

Motivering: Jag har inte direkt någon dammsugare alls i torpet och skulle behöva något som håller rent från byggdamm. Jag har alltid något projekt på gång och har aldrig hindrat mig för att ytan är begränsad. Men städning blir en nödvändighet när man ska gå och lägga sig i samma enkla boning som byggprojektet. Fördelen med den här dammsugaren är att den även kan användas i renoveringen av campingbussen, där verkligen mycket byggdamm flyger runt när vi river.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.