Med en robotdammsugare där hemma får du fräscha ständigt rena golv utan att behöva lyfta ett finger. Det gäller dock att välja rätt modell för att uppnå det resultatet.

Du kan läsa artikeln här: Robotdammsugare test
 
Bra test! Härligt att se att Xiaomi tog hem det. Jag brukar för det mesta handla "premium" prylar men gjorde ett undantag här för ett par veckor när jag klickade hem en Xiaomin V2.
Vi häpnade hur bra den är! Hade jag aldrig trott. Blir en till till källaren :)

Saknar dock möjligheten att spara flera kartor med olika zoner som man kan timersätta eller starta manuellt.
 
Min bror hade en fin robotdamsugare som funkade riktigt bra tills den flög ner för trappen.
Tydligen så hade den en dålig dag och glömde trappsensorn och låg i bitar nedanför.
Dock var det ingen av dessa i detta test han hade.
 
Redigerat:
richardtenggren
Synd att inte Neato var med! Vi har en äldre sådan, men då vi bor på två plan finns det ett behov för en till.
 
  • Gilla
Helena S och 1 till
  • Laddar…
Har också slagit till på en Xiaomi Roborock för ett par veckor sedan och är sjukt nöjd!
 
Jag undrar om Xiaomin kördes på högsta sugeffekten? Jag har den första modellen och i den kan man reglera sugeffekten i appen!
 
S svetsnisse skrev:
Jag undrar om Xiaomin kördes på högsta sugeffekten? Jag har den första modellen och i den kan man reglera sugeffekten i appen!
Det funkar fint även i 2:an. Standardläget är Balanced. Sedan finns det "Turbo" och "Max"! Den ökar även suget när den identifierar en matta om man ställt in "Carpet Mode" i appen.

Skärmavbild av dammsugarens app visar rengöringslägen: Mop, Quiet, Balanced, Turbo, Max.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har haft min Xiaomi i över ett år, och kör den dagligen. Så makalöst nöjd över denna, och man häpnar över hur intelligent den är.

Utan tvekan årets bästa köp!
Ska du köpa en robotdammsugare så är det Xiaomi eller Neatos större modeller du ska välja mellan, för de sopar mattan med övriga maskiner på marknaden.

Vill man veta mer om Xiaomi så rekommenderas också att genast gå med i Facebooks största grupp för denna!
Där finns det massor med användare som ge tips och trick!
https://m.facebook.com/groups/310640992769645
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Skulle vara intressant att veta vilken inställning på clean mode Xiaomin hade i sugförmåga testet. Specen är bland dem högsta.
 
  • Gilla
svetsnisse
  • Laddar…
Hur funkar det med fransar på en matta med en robotdammsugare? Trasslar den in sig precis som vår handdammsugare med roterande borste?
 
T tpsoft skrev:
Hur funkar det med fransar på en matta med en robotdammsugare? Trasslar den in sig precis som vår handdammsugare med roterande borste?
Beror på längden på fransarna. Jag klippte ner fransarna på mina mattor till 6-7 cm och det har inte varit några problem. Faktiskt så vann mattorna i utseende också...
Som någon annan skrev, så saknar även jag resultat om Neato. Jag har haft min i 3 år nu och den går 3 gånger i veckan och det är ytterst sällan den krånglar. Det är om jag glömt något speciellt på golvet.
 
  • Gilla
LinneaH
  • Laddar…
Helena S Helena S skrev:
Beror på längden på fransarna. Jag klippte ner fransarna på mina mattor till 6-7 cm och det har inte varit några problem. Faktiskt så vann mattorna i utseende också...
Som någon annan skrev, så saknar även jag resultat om Neato. Jag har haft min i 3 år nu och den går 3 gånger i veckan och det är ytterst sällan den krånglar. Det är om jag glömt något speciellt på golvet.
Åh-så-smart!
Fram med saxen, här ska klippas. (måste bara snacka med maken först, han kommer inte tycka det är ok, så jag måste fundera ut hur han ska övertalas). Hittils har det varit barnens jobb att vika under mattfransarna och de är för unga för att alltid göra ett fullgott jobb...
 
sunnis
Har själv Xiaomi S50 v2, det är tydligt att roterande laser och algoritm för inomhusnavigering som den har är överlägsen annan sensorteknik på robotdammsugare. Den gör sitt jobb mycket pricksäkert och intelligent, virtuella väggar och no-go zoner är mycket användbart.

Robotdammsugare är ett måste om man har pälsdjur. Gått från att dammsuga för hand varje dag till knappt en gång i veckan och då handlar det bara om att ta svåråtkomliga ställen.
 
Hur tjocka mattor kan dom gå på ?
 
T twoody skrev:
Hur tjocka mattor kan dom gå på ?
Ja, jag kan bara svara för min Neato, men den klarar att klättra upp på 4 cm dyna under köksbordet där hunden brukar ligga. När den väl är uppe, så har den inga problem att dammsuga dynan.
Tunna mattor som ligger på ett hårt golv, har jag tejpat fast i hörnen (en bit hoprullad silvertejp som går att ta bort, inte den sort man klistrar fast heltäckningsmattor med!) för annars händer det att mattan rullar ihop sig så mycket att roboten fastnar.
Det är nästan alltid lite inkörningsdetaljer man får ta hänsyn till. Den som har en låg soffa t.ex. bör tänka på hur hög roboten är så den kommer in under soffan. Min soffa är så låg, så Fina (roboten) klarade inte att gå in under.
Dessutom är det en soffa med vinklar och extra divan, så det är ganska många fötter. Men det problemet löste jag lätt genom att köpa hockeypuckar på Biltema och lägga under soffan, så nu städar hon även där.:)
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.