E erix0n skrev:
Nu är det min tur o shoppa fönster och altandörr ;)

Tagit in offerter från följande företag: Lumico, Hemfint, Nordiska fönster, Lagan fönster, Infofönster
Prisspann, ~7500-12000. Billigast är Hemfint och dyrast är Lumico och resten ligger nånstans i mitten (8500-9500)
Är Lumico så pass mycket bättre/högre kvalitet? GEALAN s8000 är det jag fått pris på

Nån som har något o säga om dom olika företagen? Andra företag som jag borde ta in offert från?
Specen är enligt följande:
1 x 11x20 altandörr, 1 x 7x20 fönster, 1 x 9x13 fönster,1 x 10x13 fönster. 3-glas, fönstrena ej öppningsbara.
Har inget att säga om priserna men jag är väldigt nöjd med Lumico, allt från första kontakt till leverans.
 
  • Gilla
uhmfufu
  • Laddar…
ok tack, det låter bra.
 
Vilka fönster valde du?
 
Jag beställde PVC-fönster från hemfint.se till min stuga uppe i Norrbotten, det blev väldigt bra, snabb leverans (med tanke på att de tillverkas på beställning) och väldigt bra priser (billigast när jag prisjagade). Verkar vara bra kvalité också :)
 
tack för svar :)
 
Dags att beställa PVC-fönster men vilket företag ska jag välja att köpa ifrån..? :)
Just nu har jag offerter från Lumico, Menta fönster och hemfint.se, alla 3 har liknande priser, utifrån vad jag läst i tråden verkar iaf Lumico och Menta fönster vettiga, några andra företag som också är vettiga?

Jag är i behov av
2x 14x13 fönster 3-glas öppningsbart
1x 7x13 fönster 3-glas öppningsbart
1x 14x20 pardörr 3-glas öppningsbart
Priserna jag fått är kring 15 000kr inkl frakt
 
2014 bytte jag till pvc på hela huset. Köpte mina av zodiak.se och är väldigt nöjd. Då du enligt din profil bor i Stockholm kan det vara värt en koll. Köpte 7st fönster bla 2st 12x18 3-luft. Samtliga öppningsbara med 3-glas ,friskluftsventiler och kompositkant. Betalade då strax över 20k med frakt , skum och passande fönsterbleck. Frakten hit upp gick på nästan 4k tror jag.
 
Tack för tipset jag ska kolla med dom!
 
Jag renoverar hus, och för de senaste två husen köpte jag Gealan tyska kvalitetsfönster från Estland, företaget Lümico
Vi har köpt 7 öppningsfönster med leverans till Solna och betalat ca 13000 kr. Jag har installerat fönsterna och det blev väldigt bra, vi är supernöjda, allting har fungerat perfekt och de har verkligen varit hjälpsamma under hela beställnings och leveransprocessen.
De har en bra artikel här: https://www.byggahus.se/partner/valj-ratt-fonster
i princip har de alla typer av fönster, dörrar eller inglasningssystem, du kan kolla deras hemsida www.lumico.nu
 
optimum
A AlexAndersen skrev:
Jag renoverar hus, och för de senaste två husen köpte jag Gealan tyska kvalitetsfönster från Estland, företaget Lümico
Vi har köpt 7 öppningsfönster med leverans till Solna och betalat ca 13000 kr. Jag har installerat fönsterna och det blev väldigt bra, vi är supernöjda, allting har fungerat perfekt och de har verkligen varit hjälpsamma under hela beställnings och leveransprocessen.
De har en bra artikel här: [länk]
i princip har de alla typer av fönster, dörrar eller inglasningssystem, du kan kolla deras hemsida www.lumico.nu
Reklam för din firma eller fönstertillverkaren?
 
optimum optimum skrev:
Reklam för din firma eller fönstertillverkaren?
nej, bara köpa fönster från dem
 
Jag handlade också där, helnöjd.
 
Köpte nya fönster till mitt hus från termoplus, 21 fönster och en altandörr, bara 6 fasta, resten öppningsbara. 5 med glasdelande mittpost och 2 tvåluftsfönster. Total kostnad inklusive utrivning av de gamla fönsterna och montering av de nya (med invändig listning och utvändigt plåtarbete mot fasaden) blev ca 72.000 kr. Samtliga fönster 3-glas och specialmått
Mycket nöjd!!
De städade inne i huset efter sig och även ute runt fasaden.
 
Violina Violina skrev:
Köpte nya fönster till mitt hus från termoplus, 21 fönster och en altandörr, bara 6 fasta, resten öppningsbara. 5 med glasdelande mittpost och 2 tvåluftsfönster. Total kostnad inklusive utrivning av de gamla fönsterna och montering av de nya (med invändig listning och utvändigt plåtarbete mot fasaden) blev ca 72.000 kr. Samtliga fönster 3-glas och specialmått
Mycket nöjd!!
De städade inne i huset efter sig och även ute runt fasaden.
Vilket företag och vilken ort bor du på skulle nog uppskattas att Veta av de som letar fönster
 
Lustigt det här behovet ”folk” har av att bli medlemmar här och direkt skriva i olika fönstertrådar om just sitt märke.. verkligen trovärdiga inlägg
 
  • Gilla
Jerfed
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.