Hej,

Jag har fått ta över en Worx Landroid WG794E som inte funkar, men som jag nu hoppas ska få åter i liv!

Mycket är bytt; helt nytt batteri sitter i, och sedan förra året är även boundary sensor, display-kort och kort i laddstation bytt.

Om jag nu kopplar in den blinkar laddstationen grönt (tror betyder saknar boundary tråd, vilket jag inte har inkopplat). För övrigt är den helt död och går inte igång via tryckknapparna.

Är det någon som vet hur jag kan ta mig an denna utmaning och lyckas identifiera felet??

//Mathias
 
M math_a skrev:
Hej,

Jag har fått ta över en Worx Landroid WG794E som inte funkar, men som jag nu hoppas ska få åter i liv!

Mycket är bytt; helt nytt batteri sitter i, och sedan förra året är även boundary sensor, display-kort och kort i laddstation bytt.

Om jag nu kopplar in den blinkar laddstationen grönt (tror betyder saknar boundary tråd, vilket jag inte har inkopplat). För övrigt är den helt död och går inte igång via tryckknapparna.

Är det någon som vet hur jag kan ta mig an denna utmaning och lyckas identifiera felet??

//Mathias
Hej
Du skal have boundary wire i for at den kan virke. Det nemmeste er at downloade en brugsanvisning på hjemmesiden. Den forklarer alt på en nem måde.
Mvh
 
Ok, men borde den inte i alla fall ”tända upp displayen” (och visa något meddelande) eller liknande om man trycker på ON knappen...utan boundarywire inkopplad...Eller??
 
Redigerat:
M math_a skrev:
Ok, men borde den inte i alla fall ”tända upp displayen” (och visa något meddelande) eller liknande om man trycker på ON knappen...utan boundarywire inkopplad...Eller??
Jo, det skall den, starta upp och fråga efter pinkod. Kanske självklart, men den modellen startar bara om man håller inne den röda power-knappen ett par sekunder.
 
Tack för bekräftandet av det...
Tyvärr är min stendöd trots nytt batteri, så något annat är galet helt enkelt.

Någon som känner till om det finns något sätt att själv felsöka denna maskin på något sätt för att ringa in vart felet kan ligga...!?
 
Testa tvångsladdning om batteriet är helt urladdat?

Håll ner on/off knappen och ställ klipparen i laddaren och så fort lampan slår om till rött släpp knappen.
 
Ok, tack så mycket för tipset! Det skall jag testa med spänning:)
 
Och har du allt inomhus bara för test, så kan du koppla in en kort kabelstump istället för hela gränstråden.
 
Ok, jag har ju inte ens införskaffat begränsningskabel ännu så behöver jag ha sådan i för att ”tvångsladda” och testa det...?
 
  • Gilla
RafMat
  • Laddar…
M math_a skrev:
Ok, jag har ju inte ens införskaffat begränsningskabel ännu så behöver jag ha sådan i för att ”tvångsladda” och testa det...?
Vet ej, men den (laddstationen) kanske inte fungerar fullt ut utan bara ligger och kollar om gränskabeln finns. Det duger med vilken kabel som helst, men den får inte ligga som en spole.
Har du hämtat hem eller fått med en bruksanvisning?
 
Ok tack, ska testa med kabel och se om jag kan få tvångsladdat den...
Jag fick med manual men står tyvärr inget givande kring detta fel tyvärr...
 
Efter visst pausande har jag nu gett mig på ett försök igen.

Jag har nu satt i gränskabel och testade att ”tvångsladda” den enligt ovan förslag (hålla in on/Off, skjuta in den i laddaren och släppa direkt när lampan slår om till rött).

Detta gav första livstecknet i alla fall.
Då jag skjuter på den på laddaren lyser displayen upp för första gången och texten ”söker laddningsbas” kommer upp i någon sekund.
Sedan slocknar den igen samtidigt som lampan på basstationen blir grön.

Sedan händer inget mer och klipparen är fortsatt död.

Är det någon som har någon ytterligare idé utifrån detta?:confused:
 
Skrot. Skicka den till elektronikåtervinningen.
 
Ok, någon som har ett aningen mer begåvat förslag så tar jag tacksamt emot detta!(y)
 
plocka ur batteriet och ladda det på en annan laddare och mät så batteriet fungerar. om batteriet funkar så ska roboten starta även utan laddstationen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.