Plötsligt ger entredörrens magnetkontakt tamper larm när jag öppnar den var 5 gång ca. Antar den uppfattar det som avbrott i kablen eller för högt motstånd (är det kylan?). Någon som har erfarenhet o åtgärdsförslag.
 
É
Finns det förklarat nånstans hur man kopplar in alla objekt? Då menar jag inte databladen som följer med produkterna utan mer beskrivet hur man ska välja/tänka. För en ny så verkar det finnas alla möjliga varianter, SEOL, EOL, NEOL, MPIR och allt vad det är.

Bara en sån enkel sak som en MK verkar det gå välja olika kopplingar, 2 och 3 ledare.

Kanske det finns beskrivet i någon manual om hur grunderna går till?
 
  • Gilla
Raket67
  • Laddar…
Någon som vet varför jag inte ser några ingångar på min SPCE652 som jag just har installerat
Skärmdump av expansionsenhetskonfiguration utan synliga ingångar på ett övervakningssystem.
 
É ÉlPontus skrev:
Finns det förklarat nånstans hur man kopplar in alla objekt? Då menar jag inte databladen som följer med produkterna utan mer beskrivet hur man ska välja/tänka. För en ny så verkar det finnas alla möjliga varianter, SEOL, EOL, NEOL, MPIR och allt vad det är.

Bara en sån enkel sak som en MK verkar det gå välja olika kopplingar, 2 och 3 ledare.

Kanske det finns beskrivet i någon manual om hur grunderna går till?
Jag brukar rekommendera att läsa kjelles inkopplingsanvisningar, finns länkat några gånger tidigare i tråden, men det är nog dags igen: https://www.kjell.com/se/fraga-kjell/hur-funkar-det/smarta-hem/larmkomponenter/inkopplingsprincipen
Enkelt och matnyttigt!
 
É
Tack, satt precis och skrev här att jag just hittade bra info på kjell.com :)
 
G gotlund skrev:
Någon som vet varför jag inte ser några ingångar på min SPCE652 som jag just har installerat
[bild]
Det löste sig när jag gav den Expansionsid 2
 
Hej,

Ska installera en Hikvision ds-7600 dvr med kameror inne och ute. Har också SPC i gång sedan tidigare och är supernöjd och vill nu styra inspelningen på de kameror jag har inne med spc. De funktion jag vill ha är att kamerorna ”slås av” inne när jag larmar av. Eller tvärt om om man är på det humöret. Någon som gjort något liknande?

Skulle också vara intressant om det gick att starta blixtljus eller siren vid ”lotering” eller övergång av virtuellt staket men det senare är överkurs.

/Anders
 
É
Använder ni kamerafunktionen i appen? Eller är det mest nödvändigt om man ska koppla upp larmet till en larmcentral?
Jag har börjat med en Hikvision-kamera men har kommit fram till att det inte går att få HTTP snapshot-bilder via substreamen, endast primära och den har ju för hög upplösning (1080x720 fungerar faktiskt dock, men inte när jag väljer 5MP som jag vill ha i main stream). Så jag funderar nu på om jag ska lägga ner Hikvision så att jag framtidssäkrar en eventuell koppling till larmcentral, eller om jag ändå aldrig skaffar väktaruppkoppling så kan jag ju ha nån annan app som stödjer kameran bättre än SPC.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Du kan skapa ett installatörskonto med rättighet att återställa krypteringsnyckeln.
Nu lyckades jag skapa ett företagskonto och nollställa, men när jag i mitt "orginalkonto" ska registrera panelen frågar den om Panel username / password... kanske en dum fråga, men vart hittar jag dom... ? Har ju gjort det tidigare, men har lyckats glömma..

Vad jag än tar av användarnamn m.m. får jag bara
" Error: Unable to verify the user name and password with the panel."


/ Opz
 
Redigerat:
Har problem med att lägga till en egen ATS i FlexC.
Har Homey sedan tidigare och skaffade nu en box från lundix för att även kunna få in larmet i just homey.
För att koppla ihop lundix box med SPC så ska man lägga upp en egen ATS.
Problemet är bara att när jag gör mina inställningar och klickar på lägg till ATP till FlexC RCT så står webbläsaren och tuggar ett tag för att sedan visa error: could not connect to panel.
Sedan kan jag inte logga in på larmet på ett par minuter, när det åter tillåter mig att logga in så är inställningarna jag nyss gjorde borta.

Någon som haft nått liknande problem?

Edit:
Verkar vara samma problem när jag ska återställa till en tidigare konfiguration med, SPC slutar svara under ett pr minuter, kan sedan logga in igen men inga ändringar har genomförts...
 
Redigerat:
RilleRock
O Opz99 skrev:
Nu lyckades jag skapa ett företagskonto och nollställa, men när jag i mitt "orginalkonto" ska registrera panelen frågar den om Panel username / password... kanske en dum fråga, men vart hittar jag dom... ? Har ju gjort det tidigare, men har lyckats glömma..

Vad jag än tar av användarnamn m.m. får jag bara
" Error: Unable to verify the user name and password with the panel."


/ Opz
Din adminanvändare som har webbehörighet på centralen och dess lösenord.
 
RilleRock
S Sandgren84 skrev:
Har problem med att lägga till en egen ATS i FlexC.
Har Homey sedan tidigare och skaffade nu en box från lundix för att även kunna få in larmet i just homey.
För att koppla ihop lundix box med SPC så ska man lägga upp en egen ATS.
Problemet är bara att när jag gör mina inställningar och klickar på lägg till ATP till FlexC RCT så står webbläsaren och tuggar ett tag för att sedan visa error: could not connect to panel.
Sedan kan jag inte logga in på larmet på ett par minuter, när det åter tillåter mig att logga in så är inställningarna jag nyss gjorde borta.

Någon som haft nått liknande problem?

Edit:
Verkar vara samma problem när jag ska återställa till en tidigare konfiguration med, SPC slutar svara under ett pr minuter, kan sedan logga in igen men inga ändringar har genomförts...
Om du kopplar ur smartboxen som ATP pollar mot händer samma sak?
 
RilleRock RilleRock skrev:
Om du kopplar ur smartboxen som ATP pollar mot händer samma sak?
Samma sak händer även om jag har kopplat ur smartboxen.
 
É
Finns det några nackdelar att använda rökdetektor DP721RTA istället för DP721R? RTA kostar bara 20kr extra för mer avancerad funktion, så frågan är varför man inte skulle ta den? Om RTA:

"Optisk multidetektor som reagerar på rök och temperatur – ju högre temperatur desto mer känslig för rök."

Tänkte använda någon av dessa som mina första brandvarnare i SPC
 
É ÉlPontus skrev:
Finns det några nackdelar att använda rökdetektor DP721RTA istället för DP721R? RTA kostar bara 20kr extra för mer avancerad funktion, så frågan är varför man inte skulle ta den? Om RTA:

"Optisk multidetektor som reagerar på rök och temperatur – ju högre temperatur desto mer känslig för rök."

Tänkte använda någon av dessa som mina första brandvarnare i SPC
Just RTA har ju auto-reset också så det finns (fanns?) en DP721RT också som var precis som RT men också kände av temperatur. Jag kör DP721RTA med framgång, då behöver den inte återställas, vilket jag uppfattat som bra men det kanske finns någon bra anledning att man vill göra reset manuellt som någon annan får svara på?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.