Bara för att visa hur grym fästmassa Pci nanolight är! :D

 
  • Gilla
sir_daniel och 4 till
  • Laddar…
Förmodligen den mest intetsägande bilden jag lagt upp med nu är väggen färdiggipsad och balken dold.

Färdiggipsad vägg i ett rum med osynlig balk, spackelklar yta med synliga skruvhuvuden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 8 till
  • Laddar…
Roade mig rejält innan bowling och mat på restaurang med yngsta.
Långa trädetaljer målade i antikvitt ligger på bockar i en verkstad med målningsredskap runt omkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja dom var målade innan, men i fel vit nyans..:oops:
Nu är dessa antikvita, precis som de färdigmålade fodren. (y)
 
  • Gilla
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Sådärja då är det färdiggipsat för idag!
Ett rum med nyinstallerade gipsskivor på väggarna, stege och renoveringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen gipsade väggar i ett renoveringsprojekt med verktyg och material på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyligen gipsat rum med oskyddat fönster och täckt bokhylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Imorgon blir det spackling och riva ut golvet!
 
  • Gilla
FredrikR och 6 till
  • Laddar…
Rivit bort tapet. Det var målad masonit bakom, och det var relativt lätt att få bort allt genom att fukta väggen först. Sedan har jag målat taket och spacklat en vägg. Imorrn ska högsta väggen (den rakt fram) tapetseras så jag kan ta bort ställningen. Det går för ovanlighetens skull lite bättre än förväntat.

Renoveringsrum med avlägsnad tapet och spacklade väggar, ställning i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fia_mstd och 4 till
  • Laddar…
@Needas vad är orsaken till denna drastiska åtgärd?
 
P Pagno skrev:
Idag städar vi, efter ett gemensamt beslut, uppenbarligen något jag missat i gårdagens matkonversation.

[bild]

Jag tycker (totalt oviktigt) att vi kan vänta ett tag till, julen är det långt till!
Nejdå, julen är snart här! Tycker någon annan (inte oviktigt).

På tal om vikt!
När vi börjar plocka lite bland allsköns bråte, hittar jag en träningscykel, påminner i min enfald, användaren, om när den användes och varför.

[bild]

Det kan hända att jag även råkade säga att det kanske är bra om den används snart igen.
Både jag och cykeln är numera placerade på däcket, i kylan, utelåsta.

Mvh "frusen dalmas"
..också ett gemensamt beslut? :thinking:
 
Snigla Snigla skrev:
..också ett gemensamt beslut? :thinking:
Vissa frågor vågar jag inte svara på, blev nyss insläppt från kylan, nya gemensamma beslutet är att jag inte får ta upp vikt, bmi, hur mycket jag kan äta, vad jag förbränner.
Dessa små saker resulterar i att skrivande hamnar utomhus igen, har vi gemensamt kommit fram till, är det visst bestämt, säger hon, vi menar jag självklart!

Jag lär mig sakta, väldigt sakta, vad man inte skall göra i sitt hus;
- Reta inte upp den som beslutar om gemensamma beslut, det får konsekvenser, kanske inte idag, eller imorgon, det enda man skall ha vetskap om är att dessa små liv, eller stora, har ett fantastiskt minne, de glömmer aldrig.

Så, vad har jag gjort med mitt hus idag?
- Eldat, gjort the till älsklingen, viker tvätt, plockat ur diskmaskinen, skall plocka ner 7-åringen som ligger och trynar på min plats så att älsklingen får sova en stund till.

Snart så skall byggsågen väcka grannarna, alltid innan 08.00 på söndags morgon, de har slutat hälsa på mig, vet inte varför, jag vinkar alltid glatt tillbaks när de tittar ut, tror att de är imponerad av att jag är igång så tidigt.

Mvh P-A
 
  • Gilla
  • Haha
jockeping och 12 till
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Vissa frågor vågar jag inte svara på, blev nyss insläppt från kylan, nya gemensamma beslutet är att jag inte får ta upp vikt, bmi, hur mycket jag kan äta, vad jag förbränner.
Dessa små saker resulterar i att skrivande hamnar utomhus igen, har vi gemensamt kommit fram till, är det visst bestämt, säger hon, vi menar jag självklart!

Jag lär mig sakta, väldigt sakta, vad man inte skall göra i sitt hus;
- Reta inte upp den som beslutar om gemensamma beslut, det får konsekvenser, kanske inte idag, eller imorgon, det enda man skall ha vetskap om är att dessa små liv, eller stora, har ett fantastiskt minne, de glömmer aldrig.

Så, vad har jag gjort med mitt hus idag?
- Eldat, gjort the till älsklingen, viker tvätt, plockat ur diskmaskinen, skall plocka ner 7-åringen som ligger och trynar på min plats så att älsklingen får sova en stund till.

Snart så skall byggsågen väcka grannarna, alltid innan 08.00 på söndags morgon, de har slutat hälsa på mig, vet inte varför, jag vinkar alltid glatt tillbaks när de tittar ut, tror att de är imponerad av att jag är igång så tidigt.

Mvh P-A
Får lite ont i magen och hoppas du skrev i fel tråd och att det här egentligen var avsett för humortråden
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Roade mig rejält innan bowling och mat på restaurang med yngsta.
[bild]

Ja dom var målade innan, men i fel vit nyans..:oops:
Nu är dessa antikvita, precis som de färdigmålade fodren. (y)
Men hur kan du ha det så tomt i garaget? :oops:
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
Men hur kan du ha det så tomt i garaget? :oops:
Jag vet, helt sjukt!
Får in 2 bilar nu som är tillfälligt utförda för målningen...

Tog sin tid att röja efter sommarens projekt som gjorde om garaget till snickar/målarbod. :oops:
 
Får ta bild på mitt idag... håller på och försöker få in 2 bilar, 1 får jag in idag....
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
@Needas vad är orsaken till denna drastiska åtgärd?
I princip alla väggar i lägenheten är lättbetong och putsade med kalkbruk vilken har spruckit överallt så jag beslutade att limma 6mm gips över hela med högflexibel fästmassa.
Väggarna ska sen tapetseras. (y)
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
T


Tvättstugan renoverad 2013 av förra ägaren.... :sweat:
 
  • Wow
  • Ledsen
  • Arg
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Skulle dra ut 3 fas till garaget, borde vara fånigt enkelt, det är en sträcka på 10 meter, ett 50 rör kommer upp ur golvet i garaget, och ett ur plattan i huset under fasadskåpet.
Tar stopp ca 2 meter från garaget ut från huset, och en halvmeter ut från garaget.
Nått skit i röret tänker jag och börjar gräva, men man har tydligen inte dragit rör hela vägen :worried: Uppgrävda elkablar i jord utan skyddsrör, avslutade med varningsband nära betonkanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Haha
Dan_Johansson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.