Har även jag en DTW285 som jag är grymt nöjd med. Förutom hjulbultar har den hjälpt mig med fjäderbensmuttrar och t o m en navmutter på min Saab 9-3 - inte fy skam med tanke på hur omständliga sådana är att få av utan mutterknack (svårt att få till ett vettigt mothåll). Med en fyrkant till sexkant-adapter kan den även dubbla som slagskruvare om man inte redan äger en dedikerad sådan ;)
 
dof dof skrev:
Missade du mitt inlägg om conrad?
Nej men hade blivit dyrare totalt eftersom jag ville ha en makpac med inlägg också
 
sunnis sunnis skrev:
Funderar på

[länk]

Plus något batteri, blir mitt första Makita verktyg. Är vinkelslipen något att ha? Kapar/slipar bara småsaker.
Duger bara att kapa småsaker med och slipa ^^ finns inget bättre när man skall kapa 6.8.10 mm armeringsmattor när man slipper sladden som fastnar överallt :D
 
P
Kunde inte hålla mig så jag köpte en batterivinkelslip jag med :) ganska sugen på en batteridriven fläkt med.. hade behövts i sommar här om det skulle bli något gjort..


Amazon.de hade bra pris på DTW285, fanns för under 140 euro där (y)
 
Tror min battericirkel DSS610 inte mår så bra längre. Klöv en limträbalk med den, blev skapligt varm i greppet, fick byta batteri ett par ggr.

Har splittat isär den och har konstaterat att det finns spänning fram på den vita tåten från batteriet och när brytaren aktiveras så går spänningen fram på bägge tåtarna.
Den aluminiumfärgade kuben luktar dock misstänkt bränt och är sprucken i epoxin.

Elmotorn ser dock bra ut.

Är maskinen körd eller går den att rädda?
Vettig ersättare?
 
  • Öppnad elektrisk cirkelsåg med synlig inre elektronik och potentiell skada på aluminiumkuben.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
P
Vettig ersättare är DHS680, eller den nya sub compact DHS660, har själv beställt en sådan från England.
 
Kikade på subcompacten, men efter att ha kört 610:an tycker jag klingan sitter på fel sida på subben. 680:n såg klumpigare ut. Men kanske skenet bedrar?

Hittade igen kraftenheten på powertoolspares.com (som troligen är brunnen) att beställa, så förhoppningvis så får jag igång kapen igen.
 
Redigerat:
Putten Putten skrev:
Kikade på subcompacten, men efter att ha kört 610:an tycker jag klingan sitter på fel sida på subben. 680:n såg klumpigare ut. Men kanske skenet bedrar?

Hittade igen kraftenheten på powertoolspares.com (som troligen är brunnen) att beställa, så förhoppningvis så får jag igång kapen igen.
Hur är din klinga? Jag klöv en del reglar nyligen med min 610:a, trögt och tungt. Bytte till en ny klinga och det var som en varm kniv i smör i jämförelse.
 
TeroM TeroM skrev:
Hur är din klinga? Jag klöv en del reglar nyligen med min 610:a, trögt och tungt. Bytte till en ny klinga och det var som en varm kniv i smör i jämförelse.
Bytte klinga för ett par månader sedan efter att farsan kört med originalklingan in i ett armeringsjärn och körde bort 70% av tänderna. Nu sitter en midhage-klinga, som jag tycker inte är lika bra som originalet.
 
Putten Putten skrev:
Bytte klinga för ett par månader sedan efter att farsan kört med originalklingan in i ett armeringsjärn och körde bort 70% av tänderna. Nu sitter en midhage-klinga, som jag tycker inte är lika bra som originalet.
Det finns speciella klingor till batteri-cirklar. De är lite tunnare för att tänderna skall avverka mindre/det skall behövas mindre kraft. Kolla så den nya klingan är för batteri-maskiner.
 
680 är fantastisk och rekommenderas starkt
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Tror inte jag har provat en bättre batteri cirkel än 680, jag kan inget annat än att rekommendera den!
 
P
Ja 680 är fantastisk, innan 680 hade jag just en 610 men den går inte att jämföra! Nu beställde jag ju en 660 men lär nog även köpa en ny 680 för jag tyckte verkligen om den! Vikten och det smidiga formatet, Stark som en oxe och batteriet räcker länge pga borstlös!
 
Får jag inte fart på 610an igen blir det en 680 då verkar det som ;)
 
Putten Putten skrev:
Tror min battericirkel DSS610 inte mår så bra längre. Klöv en limträbalk med den, blev skapligt varm i greppet, fick byta batteri ett par ggr.

Har splittat isär den och har konstaterat att det finns spänning fram på den vita tåten från batteriet och när brytaren aktiveras så går spänningen fram på bägge tåtarna.
Den aluminiumfärgade kuben luktar dock misstänkt bränt och är sprucken i epoxin.

Elmotorn ser dock bra ut.

Är maskinen körd eller går den att rädda?
Vettig ersättare?

Makita XSR01 Brushless 36V cirkelsåg mot svart bakgrund.

Denna :D Makita XSR01 Brushless 36V Circular
 
  • Gilla
Fredandel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.