nanowire nanowire skrev:
Så här blev resultatet.
Du kanske kan snygga till mitt verktygsskåp om jag skickar det med posten? :geek:

Öppet verktygsskåp med oorganiserade verktyg och utrustning i ett rörigt garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Snyggt @nanowire !
Såna där stabila skåp skulle jag vilja ha i vardagsrummet istället för dom kassa skåp av spånskiva som står där nu. :geek:
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Du kanske kan snygga till mitt verktygsskåp om jag skickar det med posten? :geek:

[bild]
Snygga till? Jag tycker det ser perfekt ut som det är!
Fast det är en bra ide - vill du ha det ”distressed” är det bara att skicka med postnord så fixar de det med sin hantering.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Snyggt @nanowire !
Såna där stabila skåp skulle jag vilja ha i vardagsrummet istället för dom kassa skåp av spånskiva som står där nu. :geek:
Annars är det bara att du väntar; förr eller senare blir säkert spånskiva det nya heta.
 
nanowire nanowire skrev:
förr eller senare blir säkert spånskiva det nya heta
Enda sättet att få en spånskiva het är att elda upp den:geek:
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Enda sättet att få en spånskiva het är att elda upp den:geek:
Jaja, inte lätt för farbor att ta till sig nya trender. Men tro mig, när folk tröttnat på exponerad plywoods strama linjer och det röriga kaoset hos OSB så blir spånskivans finstämda struktur det nya svarta :geek:
 
Ja, spånskivans mönster för tankarna tillbaks till det man vakande av i TV-soffan förr i tiden efter att sändningarna upphört för kvällen. Med dagens överetablering inom nöjesindustrin och TV dygnet runt längtar man såklart tillbaks...
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
useless useless skrev:
Med dagens överetablering inom nöjesindustrin och TV dygnet runt längtar man såklart tillbaks...
Håll till godo!

 
Alfredo Alfredo skrev:
Håll till godo!

[media]
Förvisso bättre än det mesta tablå-TV erbjuder men jag föredrar nog i så fall ändå att titta på färg som torkar
 
Jag fick plocka fram slägghammaren ikväll. Köpte en borrhammare och när jag kom hem och skulle packa upp den insåg jag att dom missat att montera bort larmet i butiken. Klippte kabeln och det började så klart tjuta, men några välriktade smällar med slägghammaren löste problemet...
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Bild? Inget har ju hänt om man inte kan visa bilder ;)
 
Målat ändträ samt snabbfixat ett litet vägghängt skrivbord!

Hand som målar ändträ på staplade träbrädor med hjälp av en målarsvamp i en tving.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat vägghängt skrivbord i trä under montering, med laserlinje för räta vinklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat vägghängt skrivbord i vitt med rundad framkant och svart stol framför, i ett hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv
  • Laddar…
Patrik440
Idag har bland annat min nätanslutna "mutterknack" kommit till användning igen då jag bytt bakre tryckröret till servostyrningen. En gammal verktygssats från JÄRNIA i en plåtlåda kom också till nytta när jag väl hittade den då det fanns en 22mm hylsa där i som var lite kortare än dagens hylsor.

För att komma åt banjoskruven på styrväxeln så får man släppa på hjälpramen( subframe) som motor,växellåda och hjulupphängning sitter i, tanken var att lyckas byta röret utan att lossa massa grejer och klara av det uppifrån men det mesta pysslet fick göras underifrån.

Bil på domkraft, öppen huva, gammal verktygssats och utsikt under bilen mot styrväxeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ Patrik
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Fördelen med att ibland jobba hemifrån är att kaffepausen kan användas till nytta..
En rostig gammal hyvel med märkningen 'Anchor Made in Sweden' på en träyta, redo för rengöring och underhåll.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt rostigt strykjärn ligger på träplankor under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

börjar med att skruva bort alla lösa delar Nergången handhyvel delvis isärskruvad för rengöring, placerad på ett trägolv med synliga skruvar och verktygshandtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skrubbad med diskborste, ovansidan i betydligt bättre skick än sulan Smutsig strykjärnsula på en bakplåt redo för rengöring under en kaffepaus hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förbereder Pysslargrogg.. Del av trädörr ligger i diskho bredvid rengöringsmedel, förbereds för renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badar leksaken Bakplatta och skruvmejsel i diskvatten på en skurad bricka, som en del av rengöring under en kaffepaus hemifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Igår när bastutunnan kom vägde jag av den tillfälliga placeringen av tunnan. Första försöket och ja, jag är nöjd med ögonmåttet!
En vattenpass i närbild som visar ett jämnt resultat på en träplanka utomhus med frostig mark i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.