Abuquir Abuquir skrev:
Jag har aldrig utgett mig för att vara rörmokare, men försök själv att få ihop vattenmantlad kakelugn, varm och kallvatten i ett tvåplans hus och ha en separat acc tank i annat rum i ett utrymme som är 0,5 * 0,6 m.
Visa gärna med bild hur det skall se ut...
Vafan hoppas du förstår ironi. Annars är det ju bra lägga ner.
 
B Blåbären skrev:
Tack för tipset. Vi ska försöka lära oss sådant men från början bör det ju iaf funka som det ska :)
Ja men det gör ju tyvärr inte det.... du behöver hjälp och det omgående!

Pröva varmepumpsforum.com länka sidan till byggahus och denna tråden. Det kanske finns en vänlig själ i din närhet som kan komma över och hjälpa dig. I stort sett alla försöker hjälpa varandra där och finns det någon i din närhet är jag övertygad att han/ hon tittar över om du ber snällt.
 
B Blåbären skrev:
Han svarar inte när jag ringer. Hade kontakt per mail förra veckan när jag lyfte att vi hade det kallt. Han menade då att det tar ett tag för värmen att komma igång och att vi kan justera kurvan på pumpen. Efter det inget svar.
Då ringer du ut en vvs'are på jour och ber han fixa nu och sen drar du av det på dessa 10% som du fortfarande håller inne.
Kan dom inte ens svara in i telefon är det bara o köra över.
 
  • Gilla
Sven-Erik Hällgren och 2 till
  • Laddar…
Abuquir Abuquir skrev:
Ja men det gör ju tyvärr inte det.... du behöver hjälp och det omgående!

Pröva varmepumpsforum.com länka sidan till byggahus och denna tråden. Det kanske finns en vänlig själ i din närhet som kan komma över och hjälpa dig. I stort sett alla försöker hjälpa varandra där och finns det någon i din närhet är jag övertygad att han/ hon tittar över om du ber snällt.
Tack! Ska kolla där.
 
L Lutte skrev:
Då ringer du ut en vvs'are på jour och ber han fixa nu och sen drar du av det på dessa 10% som du fortfarande håller inne.
Kan dom inte ens svara in i telefon är det bara o köra över.
Ja jag kanske ska göra det.
 
R RoBo skrev:
Vafan hoppas du förstår ironi. Annars är det ju bra lägga ner.
Jag förstår vad ironi är, men det är väl inte det första man tar till när man svarar på någons inlägg och säger att det är rörigt...
Jag är här för att hjälpa till..... och din kommentar uppskattades inte!
 
  • Wow
RoBo
  • Laddar…
Nu har jag ringt runt men det är ingen som har tid att komma ut till oss ikväll (vi bor i skogen). Hör jag inget från vår entreprenör ringer jag ut någon annan dagtid.

Angående flödet så mätte de och dokumenterade flöde i samtliga kretsar i slutet av augusti. I mitten av september påtalade ventilationssnubben som visade mig pumpen (extern firma) att det inte var något tryck i systemet. Detta påtalade jag vid slutbesiktningen i oktober och entreprenören fixade då det (där och då med någon snabb insats på fem minuter). Kan luft ha kommit in i rören mellan deras mätning i augusti och oktober?
 
Snarare har det kanske läckt ut lite vatten.
Vet du hur du fyller på med vatten?
 
Det kan vara så att det kanske läcker lite långsamt någon stans, detta i sig är inget farligt och blir inga skador, bara man hittar det och inte fyller på och fyller på i all evighet.
Läcker det någon liter vatten, så torkar det upp ganska fort...
 
Redigerat:
Om du vet vilken kran det är som gör att du får upp trycket till ca: 1,5 bar, då tycker jag du skall göra det.
Står trycket på noll, så bör du å andra sidan vara lite observant, då kanske du bara skall fylla upp till ca: 0,5-07 bar och sedan titta om det läcker någonstans.
 
Eftersom det verkar vara bom stopp tror jag inte det räcker med att lufta på fördelaren utan du måste spola hela systemet med slang. Hade själv samma problem i våras med en nyinstallation utav gv och panna (annan panna dock) Fick göra om det två eller tre gånger och nu fungerar allt fint
 
  • Gilla
Abuquir
  • Laddar…
P patfred skrev:
Eftersom det verkar vara bom stopp tror jag inte det räcker med att lufta på fördelaren utan du måste spola hela systemet med slang. Hade själv samma problem i våras med en nyinstallation utav gv och panna (annan panna dock) Fick göra om det två eller tre gånger och nu fungerar allt fint
Ja ibland behövs mer eller mindre ”våld” för att bli av med luften! :)
 
Tror ni att det kan läcka vatten? Det är ju mardrömmen. Stoppar hela systemet då?
 
Vilket tryck har du på manometern?
 
Abuquir Abuquir skrev:
Vilket tryck har du på manometern?
0,9?
 
  • Röd expansionskärl för VVS-installationer med mätare, omgiven av kopparledningar och isolerade rör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.