Haha, gränsfall på den ;)
 
Det där sista var lägre än glocalnet. Im goin classic ..

Skämtsam enkät med ironiska markeringar i flervalsfrågor om personlighetsegenskaper.
 
  • Gilla
esox71 och 9 till
  • Laddar…
Tur jag stanna där då, hade väl blivit ww3 här annars :O
 
Plastförpackning med tre batterier och en lapp med texten "Gift not included" som skämt till ironiska presenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 14 till
  • Laddar…
En man kommer in i affären och vill köpa tamponger till frun..
- Längst in, säger expediten.

Han går bort till hyllan där dom finns. Några minuter senare kommer han tillbaka med en stor påse bomull och vill betala.

Expediten ser lite frågande ut..
- Jag trodde du var här för att köpa tamponger till din fru?

Mannen svarar:
- Det är så här. Igår bad jag min fru köpa att hem en limpa cigaretter till mig och då kom hon hem med ett paket tobak och ett paket filter. Så jag tänkte att om jag måste rulla mina själv.. så ska hon fanimej också få göra det!
 
  • Gilla
Anonymiserad 138107 och 3 till
  • Laddar…
Tecknad bild av ett barn och en äldre man i en bil, barnet ser bekymrat ut medan mannen kör och tittar åt sidan.
 
  • Gilla
  • Haha
fia_mstd och 3 till
  • Laddar…
Om någon kommer i en bil och bjuder dig på godis...

En 12-årig flicka gick utmed gatan, när en bil körde upp bredvid henne och föraren öppnade sidorutan.
-Du får en påse M&M, om du åker med mig, sa han.
-Absolut inte, försvinn! svarade flickan.
-Men en påse M&M och 20 Kr?
-Jag sa att du skulle försvinna.
-En stor påse M&M och 50 Kr?
-Jag åker ändå inte med.
-Okej, du får en stor påse M&M och 100 Kr.
-Nej.
-Vad vill du ha för att åka i bilen?
Flickan tittar på honom. -Lyssna pappa, du köpte en Volvo och får nu leva med det.
 
  • Gilla
esox71 och 16 till
  • Laddar…
Bildskämt där en man som liknar Jesus håller i ett vinglas, med text som antyder en humoristisk interaktion med en bartender.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
R
D Daniel 109 skrev:
På sydpolen lär det inte finnas några pingviner. Men det finns pingviner som bor i skogen.
Kejsarpingvinen.
 
Det är 130mil från sydpolen till havet. Pingviner är inte så bra på att gå långt.
 
R
D Daniel 109 skrev:
Det är 130mil från sydpolen till havet. Pingviner är inte så bra på att gå långt.
"Kejsarpingvinen är den enda pingvinen som häckar vintertid i Antarktis. Den vandrar 50 till 120 km över isen till häckningskolonier som kan omfatta tusentals individer. "
 
R RapidSledge skrev:
"Kejsarpingvinen är den enda pingvinen som häckar vintertid i Antarktis. Den vandrar 50 till 120 km över isen till häckningskolonier som kan omfatta tusentals individer. "
Jag tycker Daniel 109 vinner på poäng. Sydpolen är en punkt medan Antarktis är en hel kontinent. Pingviner finns på Antarktis, men knappast på sydpolen. Det är skillnad på att gå 12 mil och att gå 130 mil.
 
harry73
Det finns olika definitioner på sydpol.
Det är såklart punkten på 90 breddgraden (åt söder)
Men det kan också vara en yta, och då är det ytan inom polcirkeln eller landmassan inom polcirkeln.
Ibland är det synonym för hela kontinenten Antarktis.
 
Gammelnörden
Pingvin går målmedvetet medan andra pingviner tittar på, sandig miljö, humoristisk text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
richardtenggren
GD valde bilden till höger med omsorg känns det som...
 
  • Skylt med "OVAKO" framför företagsbyggnad; glad man i hjälm och säkerhetsväst med "OVAKO"-logga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.