A AndersS skrev:
"den eftersom"??
Jo, men för att du glömmer något betyder det ju inte att jag och andra skulle ha nytta av den;)
Råkade komma med "skräptext" av misstag. Därav obegripligheten. :oops: Redigerat nu.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Vad gör man efter en sådan pling?
Jag har möten på jobbet där folk glor i sina privata telefoner efter sådan pling eller meddelanden att mamman har låst ur sig eller att barnet inte hittar sin cykel. För mig är det ett skäl för ett allvarligt medarbetarsamtal.
Det är väl inte så svårt? Är jag på jobbet: Inget, tittar inte ens på mobilen om det inte är lämpligt. Om jag är hemma: Plockar ur tvätten.
 
[SH] [SH] skrev:
Det är väl inte så svårt? Är jag på jobbet: Inget, tittar inte ens på mobilen om det inte är lämpligt. Om jag är hemma: Plockar ur tvätten.
Jag hade skickat ett mess till frun ;)
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jag hade skickat ett mess till frun ;)
Hade nyckeln fortfarande passat när du sen kom hem? :cry:
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi får meddelanden av tvättmaskinen när den är klar, rätt praktiskt när tvättiden varierar och huset har tre våningar med maskinen i källaren. Mindre användbart när man är på andra sidan jorden och telefonen plingar mitt i natten för frun har tvättat.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
B Buling skrev:
Mindre användbart när man är på andra sidan jorden och telefonen plingar mitt i natten för frun har tvättat.
Det är när den slutar plinga av den anledningen du ska börja bekymra dig. ;)
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
Jadå, vi har delat upp sysslorna. Jag ansvarar tex för gräsklippningen. Hur man löser sin syssla är upp var och en. Jag robotiserar och outsourcar så mycket som möjligt :D
 
halper halper skrev:
I fallet med uppkopplade hushållsprodukter verkar det rimligt att anta att tjänsten som de rapporterar till varnar om enheten inte har checkat in på ett tag.
Ja och sedan? Kör du hem från jobbet för att kolla? Det kan du även göra när du kommer hem efter ordinarie arbetstid.
Larmmentaliteten är så onödig och ger bara extra stress.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Ja och sedan? Kör du hem från jobbet för att kolla? Det kan du även göra när du kommer hem efter ordinarie arbetstid.
Ja har frysen lagt av är det inte orimligt att man vill köra hem. Behöver man skaffa en ny frys, eller laga den gamla, kan skillnaden mellan att påbörja "problemlösningen" idag eller imorgon vara avsevärda kostnader i förstörd mat. Visst, frysvaror håller sig länge i en död frys men inte hur länge som helst.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Ja och sedan? Kör du hem från jobbet för att kolla? Det kan du även göra när du kommer hem efter ordinarie arbetstid.
Larmmentaliteten är så onödig och ger bara extra stress.
Kanske inte från jobbet för varorna förstörs inte innan jag kommer hem. Men låt säga att jag är på semester och min övervakning av frysen meddelar att det är -10 grader där, då kan jag kontakta min mor (boende i samma stad och med en extranyckel till huset tillgänglig) så kan hon rädda varorna i frysen och vi slipper komma hem till förstörda frysvaror som surnat i sommarvärmen.
"Larmmentalitet"? Jag får larm när det behövs, inte annars...
 
[SH] [SH] skrev:
Kanske inte från jobbet för varorna förstörs inte innan jag kommer hem.
Men de kanske förstörs innan frysen är åtgärdad om du väntar en dag extra innan du initierar "räddningsarbetet". Klart att man kan boka en reparatör direkt från jobbet när larmet kommer men i praktiken vill man nog på plats se vad som hänt innan man kallar ut service eller beställer en ny frys.
 
Jag har råkat ut för att frysen gått sönder medan jag var iväg på mina jobb (ca 15 år sedan), jag hade åkt iväg vid ca 06:30, kom hem vid ca 21:45, gick förbi frysen, gick igen förbi frysen å då trampade jag i vattenpöl.
Ringde till en släkting och frös in vissa saker igen hos dom, andra saker la jag i kylen å tillagde inom två/tre dygn å frös ner det tillagade.
Tror inte jag slängde något.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.